hauard Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Kjøpte meg en ny amd athlon xp 2600+, her om dagen. Når jeg skulle stille opp cpu clock i bios for og få rett hastighet, slutta vga utgangen min og virke. Hva kan dette skyldes? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 det kan være at ditt hovedkort ikke har pci/agp lock. Siden du har klokket for mye har det så og si overbelastet agp porten. Hva slags hovedkort har du? Lenke til kommentar
hauard Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Hva slags hovedkort har du? Jeg har et Gigabyte GA 7VKMP. Mulig at det ikke "passer" med CPU'en da, siden den har FSB på 333mHz, mens HK har en Data Bus Speed på 266mHz. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jepp. det er som Fur sier. Hovedkortet ditt er kun ment for prosessorer opp til 266 MHz Bus (133 MHz FSB). Kortet har heller ikke PCI/AGP-lock, noe som gjør at når du hever FSB/bus mer enn hva hovedkortet liker, så vil dette påvirke AGP og PCI portene... Det blir som å overklokke fra 133 til 166 MHz FSB (selvom prosessoren din er ment for 166 MHz FSB)... altså en litt for drastisk økning... Kjør ned litt. prøv deg på 145 FSB og se hvordan det går da.. Du får altså ikke full ytelse av prosessoren med det hovedkortet... Skal du ha det må du desverre skifte hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå