Gå til innhold

Nettverk - Ingen kontakt med Xbox

Bunny

Anbefalte innlegg

Prøvde å koble Xboxen til PCen for å kopiere over litt mere musikk til den, men jeg får ikke kontakt med den, det står network cable unplugged enda den står i rett fra Xbox til nettverkskortet i PCen. Xboxen er chippet og har fungert helt problemfritt. Har brukt samme utstyret til nettverk før.

Jeg har to nettverkskort i PCen, kan det være at den prøver på feil kort?

Bruker et veldig enkelt FTP program i Total Commander så IP og sånn er rett utfyllt men det kommer bare timeout.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er veldig nøye, at den er krysset.

Men Bunny, det er mye mer stress en du skulle tro!

Har holdt på med å prøve lenge, enda sliter jeg litt, vanskeligere enn du skulle tro.

Anbefalt FTP program

Det er ikke noe nøye , visst du har full kontroll med det programmet du bruker, men, mange mener dette er det beste programmet å bruke! Velg selv :thumbup:

Endret av Arsenal_RULES
Lenke til kommentar

Personlig må jeg ihvertfall skru av brannmuren min for å få ftp til xbox-en til å fungere. Hvis det fortsatt ikke funker har jeg skrevet en liten guide i en annen tråd om det, den tar for seg krysset kabel. Du kan lese posten her.

Den metoden skulle funke ihvertfall, hvis du bruker en krysset nettverkskabel :)

Lenke til kommentar

b_cybe - Ok skal sjekke det ut nå :)

Har satt i nytt nettverkskort og nå er "cable unplugged" borte :thumbup: Jeg har en mistanke om at det er noe galt med IP innstillingene på Xboxen, har mildt sagt ingen anelse om hva nå det skal være hehe :blush: DNS er ihvertfall helt tom men det står 193.168.0.4 på IP og 255.255.255.0 gateway

Disablet brannmuren som er på det nettverkskortet som er til Xboxen og Norton antivirus 2005 i 15 minutter.

Lenke til kommentar

Det er nødvendig at både Xbox og PC har samme IP nett.

Dvs. om xbox'en har 193.168.0.4 må PC'en ha en i samme IP nett 193.168.0.x (f.eks 193.168.0.1)

Subnett kan være 255.255.255.0, Gateway og DNS lar du være blank.

FlashFTP som nevnt tidligere er ok å bruke.

Skriv inn IP til xbox, port 21 om det må skrives inn

Brukernavn er xbox, passord er xbox

Lenke til kommentar

Hehe plages det skal man ja... :roll:

Har prøvd forskjellige IP og med gateway og Static både on og off.

Ok her er mine settings i Xbox'en, finn 10 feil :p:blush:

Network

Type: Static

IP: 193.168.0.4

Line Status: 100 Full Duplex

Ethernet MAC address: 00 0D 3A 49 EA 98

Setup Network: YES

Use Static IP: YES

IP: 193.168.0.4

Subnetmask: 255.255.255.0

Default Gateway:

DNS:

DNS:

Setup Delay: 0

Skip Setup if no link: NO

FTP

Enable: YES

Password: xbox

PC oppsett:

Realtek LAN Properties (TCP/IP)

IP Address: 193.168.0.3

Subnet mask: 255.255.255.0

Default Gateway:

Primary DNS:

Secondary DNS:

Lenke til kommentar
Ja, det er veldig nøye, at den er krysset.

Men Bunny, det er mye mer stress en du skulle tro!

Har holdt på med å prøve lenge, enda sliter jeg litt, vanskeligere enn du skulle tro.

Anbefalt FTP program

Det er ikke noe nøye , visst du har full kontroll med det programmet du bruker, men, mange mener dette er det beste programmet å bruke! Velg selv :thumbup:

Men det er vel en testversjon... Har du en liten registreringskode å dele kanskje...? :roll:

Lenke til kommentar

OK, her er det snakk om kryssetkabel ifra xbox til PC, det "skader" ikke å gjøre som eskimo sier, men er ikke nødvendig da maskinene sender en generel broadcast når gateway ikke er spesifisert.

Men på ett nettverk med flere maskiner vil xbox kun kunne kommunisere med PC'en og omvendt om vi satt gateway på denne måten.

Uansett synes det rart at det ikke fungerer, dette er i utgangspunktet "enkelt" :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg renger med at du har skrevet inn xboxens IP i FTP-programmet. En pinlig feil som jeg gjorde en gang (og som det tok over en time å finne ut av) var at jeg endret IPen til xboxen uten å slå den av og på med power-knappen. Om xboxen ikke slås av og på manuelt etter oppdatering av IP-adresse, vil oppdateringen ikke registreres selv om den kan se slik ut under "settings". Mulig at dette kan være feilen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...