Gå til innhold

X800XT PE tempraturer?

docf666

Anbefalte innlegg

Hmm, ok. Valget mitt står mellom dette og dette - Jeg ser at sistnevnte ikke står oppført med : 1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)

Hva er det ? Er ikke det sånn standard utgang til CRT skjermer ? Og er det bare meg eller har komplett.no gjort en skriveleif for begge kortene står oppført med like specs ellers. PE kortet skal jo ha litt høyere ytelse etter hva jeg har lest  :dontgetit:

gå heller for X800pro VIVO, og softmod det til XT PE, det sparer du noen hundringser på, sammme ytelse får du også om du kjører samme klokkefrekvenser. https://prisguiden.no/goto.php?url=...encoding=base64

Men det er ikke alle X800Pro som klarer å kjøre på X800XTPE hastighet da. Men man kan jo bruke X800XT bios da. Det tror jeg de fleste klarer. Men igjen så kan sikkert X800XT også klokkes opp da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, ok. Valget mitt står mellom dette og dette - Jeg ser at sistnevnte ikke står oppført med : 1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)

Hva er det ? Er ikke det sånn standard utgang til CRT skjermer ? Og er det bare meg eller har komplett.no gjort en skriveleif for begge kortene står oppført med like specs ellers. PE kortet skal jo ha litt høyere ytelse etter hva jeg har lest  :dontgetit:

gå heller for X800pro VIVO, og softmod det til XT PE, det sparer du noen hundringser på, sammme ytelse får du også om du kjører samme klokkefrekvenser. https://prisguiden.no/goto.php?url=...encoding=base64

Men det er ikke alle X800Pro som klarer å kjøre på X800XTPE hastighet da. Men man kan jo bruke X800XT bios da. Det tror jeg de fleste klarer. Men igjen så kan sikkert X800XT også klokkes opp da.

Fra 9000 til 12500 fikk jeg etter softmodden. Det er 3500 poeng 12500/3500kroner = 3,57poeng/kr 3500poeng / (3,57poeng/kr) = 980kr er denne modden altså verdt.

Hvis du har et XT kort klokker det kanskje ikke mer enn at man får 1000 poeng ekstra 13500/4000kroner = 3,38poeng/kr 1000poeng / (3,38poeng/kr) = 296kr er denne modden verdt.

Modden fra Pro VIVO til xt pe er dermed verdt 3,31 ganger så mye som klokking av xt (pe)

"Verdimessig pris" av kortene etter modding:

XT PE = 4000kr - 296kr = 3704kr

Pro VIVO = 3500kr - 980kr = 2520kr

Konklusjon: gå for Pro VIVO

Elsker logiske løsninger! :p

Endret av ADT
Lenke til kommentar

dæven jeg er hot! :p

Ligger på 50 Idle og 85 load.. :(

Skulle kjøpe meg AC4 idag men oppdaget at jeg ikke hadde nok penger... Tør ikke montere den selv så jeg må betale 200 til butikken for å få hjelp til monteringa :no:

EDIT: Glemte å si at jeg har X800Pro VIVO softmoda til XT

EDIT 2: LEIF

Endret av Ducky
Lenke til kommentar
Yeye, skjønner sammenligningen til han med alle de matematiske formlene men jeg vil likevel ikke ha det selvom det kanskje er best value for money. Jeg vil ha et standard kort som er rett oppunder den nye X850 serien. Da blir det nok X800XT PE på meg. Takk for hjelpen sålangt folkens.  :w00t:

No problemo :thumbup:

Men jeg vil gjerne si at hvis du må vente til for eks. februar kommer, før du får tak i et Sapphire X800XT PE. Så kan det hende at det lønner seg med et X850 serie kort, fordi det kan hende at X850 serien http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=12059 kommer før produsentene får produsert nok kort av X800 serien :hmm: Hvis du ikke allerede har funnet et da :)

Med vennelig hilsen

[WarRUs]AlucarD alias DocF666 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...