Wooho Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 For dere som postet deres temeraturer, brukte dere det innebygde teperaturmåleren i ATI sine drivere eller eventuellt annet verktøy når dere målte temeraturen på deres X800Pro/XT(PE) kort? Eventuelt er måleren i ATI sine drivere mer nøyaktig på X800Pro/XT(PE) enn eks 9800XT? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 For dere som postet deres temeraturer, brukte dere det innebygde teperaturmåleren i ATI sine drivere eller eventuellt annet verktøy når dere målte temeraturen på deres X800Pro/XT(PE) kort? Eventuelt er måleren i ATI sine drivere mer nøyaktig på X800Pro/XT(PE) enn eks 9800XT? brukte atitool, der får du vite både mem temp og core temp Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 angående atitool, der går det an å skifte memory latancy-en på ram-en, er dette noe man kan gjøre for å øke ytelsen en god del, eller er det veldig risikabelt?? noen som har erfaringer med å skifte mem latancy på x800 serien?? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 kunne eventuelt noen med x800 xt si deres timing settings på den menyen, tror mine kan være fucket, har svææææært dårlig ytelse takker om noen kunne være så snill å si det Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 ingen som vet da???? Lenke til kommentar
docf666 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) ingen som vet da???? Litt treigt svar men Jeg har en Sapphire X800XT PE som sagt, og det som står på Mem i min ATITool er Memory Timings:R420 --------------------------------------------------------------- MEM_TRCDRD 7 clocks MEM_TRCDWR 4 clocks MEM_TRP 5 clocks MEM_TRAS 14 clocks MEM_TRRD 5 clocks MEM_TWR 7 clocks MEM_TR2W CL+3 clocks MEM_TW2R 3 clocks MEM_TW2R_SAME_BANK Use TWR Rule MEM_TR2R 2 clocks MEM_WR_LATENCY 1.5 clocks MEM_CAS_LATENCY 7 clocks MEM_CMD_LATENCY 0 clocks MEM_STR_LATENCY WR Latency MEM_REFRESH_RATE 0x22 MEM_TRFC 27 clocks MEM_TRCDRD 7 clocks MEM_TRCDWR 4 clocks MEM_TRP 5 clocks MEM_TRAS 6 clocks MEM_TRRD 6 clocks MEM_TWR 7 clocks MEM_TR2W CL+2 clocks MEM_TW2R 1 clocks MEM_TW2R_SAME_BANK Use TWR Rule MEM_TR2R 3 clocks MEM_MODE_REG 0x0 MEM_WR_LATENCY 1.5 clocks MEM_CAS_LATENCY 4 clocks MEM_CMD_LATENCY 0 clocks MEM_STR_LATENCY WR Latency MEM_REFRESH_RATE 0x22 MEM_TRFC 20 clocks ---------------------------------------------------------------Oh man Men jeg vil anbefale å prøve å trykke Reset i Mem først Men hvis noen svir av noe begrunn av disse settingene er ikke det min feil Med vennelig hilsen [WarRUs]AlucarD alias DocF666 Endret 5. desember 2004 av docf666 Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Heisann Har planer om å kjøpe dette kortet men ser jo at prisforskjellen ikke er altfor stor opp til dette kortet - Hva er egentlig forskjellen mellom de to. Resten av delene til pc'en min finner du i øverste innlegget her og jeg skal ha en maskin til spilling. Vil jeg merke noe forskjell på de to korta ? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) ingen som vet da???? Litt treigt svar men Jeg har en Sapphire X800XT PE som sagt, og det som står på Mem i min ATITool er Memory Timings:R420 --------------------------------------------------------------- MEM_TRCDRD 7 clocks MEM_TRCDWR 4 clocks MEM_TRP 5 clocks MEM_TRAS 14 clocks MEM_TRRD 5 clocks MEM_TWR 7 clock..................... ---------------------------------------------------------------Oh man Men jeg vil anbefale å prøve å trykke Reset i Mem først Men hvis noen svir av noe begrunn av disse settingene er ikke det min feil Med vennelig hilsen [WarRUs]AlucarD alias DocF666 om jeg nå har andre resultat der enn deg, burde jeg kjøre det du bruker?? mitt powercolor x800 xt skulle vel klare det samme som ditt?? begge bruker vel den orginale ati modellen?? Edit: ble litt lang quote det, så jeg gjorde den mindre Endret 5. desember 2004 av clue Lenke til kommentar
Drdaniel Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Kjører x800pro @ Xt PE på 580/580 load temp 50 grader core og ca 50 på ram. Bruker ATI Silencer 4! Har ikke gjort noe endringer på timings. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Kjører x800pro @ Xt PE på 580/580 load temp 50 grader core og ca 50 på ram. Bruker ATI Silencer 4! Har ikke gjort noe endringer på timings. var kanskje ikke helt det svaret jeg var ute etter da men alle svar hjelper vel litt Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Heisann Har planer om å kjøpe dette kortet men ser jo at prisforskjellen ikke er altfor stor opp til dette kortet - Hva er egentlig forskjellen mellom de to. Resten av delene til pc'en min finner du i øverste innlegget her og jeg skal ha en maskin til spilling. Vil jeg merke noe forskjell på de to korta ? Quoter meg selv jeg.... Ingen som har svar på dette eller må jeg mekke min egen tråd ? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Heisann Har planer om å kjøpe dette kortet men ser jo at prisforskjellen ikke er altfor stor opp til dette kortet - Hva er egentlig forskjellen mellom de to. Resten av delene til pc'en min finner du i øverste innlegget her og jeg skal ha en maskin til spilling. Vil jeg merke noe forskjell på de to korta ? Quoter meg selv jeg.... Ingen som har svar på dette eller må jeg mekke min egen tråd ? smart det ja Lenke til kommentar
docf666 Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 ingen som vet da???? Litt treigt svar men Jeg har en Sapphire X800XT PE som sagt, og det som står på Mem i min ATITool er Memory Timings:R420 --------------------------------------------------------------- MEM_TRCDRD 7 clocks MEM_TRCDWR 4 clocks MEM_TRP 5 clocks MEM_TRAS 14 clocks MEM_TRRD 5 clocks MEM_TWR 7 clock..................... ---------------------------------------------------------------Oh man Men jeg vil anbefale å prøve å trykke Reset i Mem først Men hvis noen svir av noe begrunn av disse settingene er ikke det min feil Med vennelig hilsen [WarRUs]AlucarD alias DocF666 om jeg nå har andre resultat der enn deg, burde jeg kjøre det du bruker?? mitt powercolor x800 xt skulle vel klare det samme som ditt?? begge bruker vel den orginale ati modellen?? Edit: ble litt lang quote det, så jeg gjorde den mindre For det første har jeg et Sapphire Radeon X800XT Platinum Edition. Jeg ville ha prøvd å fått tak i vanlig X800XT timings (helst powercolor sine) hvis det er det du har For det andre står forsatt en reset knapp på memory timings i ATITool, den skal jo egentlig nullstille skjermkortetets memory timings (Er det ikke det du er ute etter?) For det tredje kan du spørre firmaet du kjøpte skjermkortet av, de eller deres leverandør skulle vite det For det fjerde kan du kontakte Powercolor direkte Skriv gjerne om hvordan det går (kjekt å vite til senere), men ikke skyld på meg hvis det begynner å lukte svidde komponenter Men vennelig hilsen [WarRUs]AlucarD alias DocF666 Lenke til kommentar
docf666 Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Heisann Har planer om å kjøpe dette kortet men ser jo at prisforskjellen ikke er altfor stor opp til dette kortet - Hva er egentlig forskjellen mellom de to. Resten av delene til pc'en min finner du i øverste innlegget her og jeg skal ha en maskin til spilling. Vil jeg merke noe forskjell på de to korta ? Sjekk denne artikkelen, den er om X850XT PE. Men X800XT, X800XTPE, X800PRO og 9800XT er med i testen Testene begynner på side 5 http://www.beyond3d.com/reviews/ati/r480/ Med vennelig hilsen [WarRUs]AlucarD alias DocF666 Endret 7. desember 2004 av docf666 Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 PC x800x pe org kjøler idle 43 load 62 ifølge controll senter med overdrive på.. Jeg har de samme temperaturene på en PC X800XT. Lenke til kommentar
docf666 Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 PC x800x pe org kjøler idle 43 load 62 ifølge controll senter med overdrive på.. Jeg har de samme temperaturene på en PC X800XT. Bruk ATITool siden det er mere nøyaktig, hvis dere skal sjekke tempraturer Med vennelig hilsen [WarRUs]AlucarD alias DocF666 Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Ok, nå må jeg bare få oppklart én ting her som forvirrer meg. Jeg har fått for meg at om jeg kjøper X800XT PE uten VIVO så kan det ikke softmoddes. Er dette riktig eller feil ? Sist men ikke minst, trenger jeg på liv og død og ha VIVO på kortet ? Det koster en del ekstra og jeg har egentlig ikke råd til det. Please hjelp Altså jeg vipper mellom X800XT m/VIVO og X800XT PE uten VIVO. Endret 7. desember 2004 av gixxerman Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Ok, nå må jeg bare få oppklart én ting her som forvirrer meg. Jeg har fått for meg at om jeg kjøper X800XT PE uten VIVO så kan det ikke softmoddes. Er dette riktig eller feil ? Sist men ikke minst, trenger jeg på liv og død og ha VIVO på kortet ? Det koster en del ekstra og jeg har egentlig ikke råd til det. Please hjelp Hehe, litt feil det der. Alle x800xt pe kort leveres med VIVO. Det du er "ute etter" er x800 PRO VIVO. Hvis du kjøper et pro kort med vivo så er det ganske stor sjanse for at du kan softmodde og klokke det til et x800xt pe hastighet/performance. x800 pro vivo kort er ganske mye billigere enn et xt pe kort, men det finns også pro kort uten vivo. Disse skal det ikke gå ann å softmodde siden de siste pipelines er laserkuttet. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hmm, ok. Valget mitt står mellom dette og dette - Jeg ser at sistnevnte ikke står oppført med : 1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) Hva er det ? Er ikke det sånn standard utgang til CRT skjermer ? Og er det bare meg eller har komplett.no gjort en skriveleif for begge kortene står oppført med like specs ellers. PE kortet skal jo ha litt høyere ytelse etter hva jeg har lest Lenke til kommentar
ADT Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Hmm, ok. Valget mitt står mellom dette og dette - Jeg ser at sistnevnte ikke står oppført med : 1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)Hva er det ? Er ikke det sånn standard utgang til CRT skjermer ? Og er det bare meg eller har komplett.no gjort en skriveleif for begge kortene står oppført med like specs ellers. PE kortet skal jo ha litt høyere ytelse etter hva jeg har lest gå heller for X800pro VIVO, og softmod det til XT PE, det sparer du noen hundringser på, sammme ytelse får du også om du kjører samme klokkefrekvenser. https://prisguiden.no/goto.php?url=...encoding=base64 Endret 7. desember 2004 av ADT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå