Hans Erling Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Har kjøpt DVD spiller som tar SVCD og vil vite om det er noe bra program som kan konvertere DVD til SVCD. Jeg har et program som heter Dup-DVD som kan gjøre dette, men her er det veldig få valgmuligheter og jeg har aldri fått det til å virke som det skal. I dette programmet står det at filmen blir på tre cd'er selv om den kun varer i rett under 1 time.og 30min Når komprimeringa var ferdig endte jeg opp med en cd og en uferdig film. D.v.s. at det manglet 2-3min. Dette prgrammet er laget for å være veldig lett å bruke, men det er litt for lett...(hadde det virket) Dessuten tok det 4.5 timer å konvertere! Med en nyere maskin. [ Denne Melding var redigert av: Hans Erling på 2002-05-28 13:14 ] Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg anbefaler DVD2SVCD. Ikke bare er det flust med valgmuligheter, men programvalgene er presentert på en ganske grei måte. Hentes ned hos Doom9. Anbefaler imidlertid å hente ned guiden til dette programmet, i tilfelle man skulle stå fast. NB: Selv om DVD2SVCD inneholder det du trenger for å kunne gjøre DVD om til (S)VCD, må du laste ned selve enkoderdelen utenom. Valget står mellom TMPGEnc (freeware, bra kvalitet) og Cinema Craft Encoder (meget bra kvalitet, men med en prislapp på ca. 1800$). Lenke til kommentar
matricus Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Bruk DVDx det er ett glimrende gratis prog. med endel valgmuligheter Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 1800$ AKTUELT! Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 20:41, Hans Erling skrev:1800$ AKTUELT! Såpass må du vel kunne spandere for å kunne lage gode backuper av dvd'ene dine :wink: Ærlig talt ser jeg ikke poenget med å konvertere fra dvd til SVCD. God kvalitet javel, men 35min på hver cd? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 35Min? Kan få mere enn det på en cd. Filmer opp mot 1:45 og over bør kanskje ha 3 cd'er. Men det er ikke "nødvendig" før du når 2 timer. Vitsen er at SVCD går i DVD spilleren. Hva er vitsen med Div-x? :razz: Lenke til kommentar
askt Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Fant nettopp en ny side, http://www.kvcd.net/ Det er en template til TMPGEnc, som også kan brukes i DVD2SVCD. Ved bruk av denne, er det mulig å få 120min video på 1CD i meget brukbar kvalitet. Høres vilt ut, jeg vet, men les i forumet og se på sample-sekvenser, og bli overrasket! Lenke til kommentar
mosher Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hva er vitsen med DivX? Hav er så vitsen med crappy SVCD. Har du gfxkort med tv-utgang (comp og/eller SVHS) og et lydkort med optisk ut, har du et bedre alt. til DVD enn SVCD er, mener nå jeg!!! :smile: Mosher Lenke til kommentar
askt Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 "Hva er vitsen med crappy SVCD!?" Har du noengang sett en godt laget SVCD? Eller tenkt på at ikke alle har muligheten til å strekke kabel fra 2. etasje og ned i stua? Poenget med SVCD/VCD er å kunne se den rett på DVD-spilleren uten å måtte styre med PC'en. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 10:59, askt skrev:Har du noengang sett en godt laget SVCD? Eller tenkt på at ikke alle har muligheten til å strekke kabel fra 2. etasje og ned i stua?Poenget med SVCD/VCD er å kunne se den rett på DVD-spilleren uten å måtte styre med PC'en. Hehe.. _ingen_ tar vel backup av DVD'ene sine. Hvem gidder å se SVCD når de har orginalen vel? Lenke til kommentar
askt Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 11:02, SirHartge skrev:Hehe.. _ingen_ tar vel backup av DVD'ene sine. Hvem gidder å se SVCD når de har orginalen vel? Joda, tar alltid et par ekstra backups av nye DVD'er. Litt nervøs, skjønner du... :smile: Prøver å holde meg innenfor retningslinjene, og lar andre bruke fantasien. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hei SirHartge! Riper Sirhartge...riper.. :wink: Btw,så kan det hende at prisen på tomme cd plater går opp i 2003. http://www.itavisen.no/art/1298817.html Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Hva er vitsen med Div-x? :razz: Var ment som ironi... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 11:08, Mr.Hassan skrev:Hei SirHartge!Riper Sirhartge...riper.. :wink: Enhver kompentent konstruert dvdspiller svelger greit unna ripete plater (opp mot en viss grense). Hvis pålaten ser ut som om noen har gnidd den mot grus (leiedvder f.eks), fungerer tannkremtrikset forbausende ofte. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 11:05, askt skrev:Joda, tar alltid et par ekstra backups av nye DVD'er.Litt nervøs, skjønner du... :smile: En DVD film ligger som regel i coveret. Du ser som regel filmen og putter den tilbake i coveret. Lenke til kommentar
askt Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: En DVD film ligger som regel i coveret. Du ser som regel filmen og putter den tilbake i coveret. Riktig. Det er hva JEG gjør. Men når andre låner filmene, blir saken en helt annen... fikk nettopp tilbake en DVD av en kamerat... så ut som han hadde brukt den til å feie grus. :sad: Mitt forrige innlegg hadde btw et snev av ironi over seg! :smile: Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 13:40, askt skrev: Quote: En DVD film ligger som regel i coveret. Du ser som regel filmen og putter den tilbake i coveret. Riktig. Det er hva JEG gjør. Men når andre låner filmene, blir saken en helt annen... fikk nettopp tilbake en DVD av en kamerat... så ut som han hadde brukt den til å feie grus. :sad: Mitt forrige innlegg hadde btw et snev av ironi over seg! :smile: Dårlige kamerater du har!! Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Samme som denne kombinasjonen ikke passer sammen: Fin cd- volvo 240 b21 - shania Twain - x*1 1/2 l mamut øl - fest på lokalet git til slutt havarert cd. Ingen får låne mine original plater lengre. Såvidt de får stikke avgårde med noname brente plater til 3 kr plata. ps. ikke min bil, min shania, liker ikke øl, fest på lokalet=no thankx. Ikke havarert cd! Lenke til kommentar
askt Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 21:40, antiloop skrev:Dårlige kamerater du har!! Først og fremst, takk for et saklig og gjennomtenkt innlegg! For det andre, jeg vurderer ikke mine kamerater på hvordan de behandler CD/DVD-plater, det finnes andre ting å bry seg om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå