power Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jepp.. Det er ikke noen bombe.. Men jeg lurer likevel på hvordan jeg kan få fikset så bloggesiden min blir vist riktig i internett ekspolderer. Det som er problemet er at det blir en hvit kant i mellom to bilder. Det ene er et aboslutt bilde og det andre er et bakgrunnsbilde.. Dette er satt opp i en tabell. Adressen til siden er http://blog.der.se Lenke til kommentar
casualtie Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hvis du mener dette Thunderbird bildet er det fordi IE tolker PNG bilder feil. Der du bilde egentlig skal være gjennomsiktlig, legger IE på hvit. Dette kan løses ved å feks. lagre bilde i .GIF Bare et lite hint: Lagre artikkelbildene dine som thumbnails også, at du bare krymper bilde i img taggen blir ikke pent, dessutten er det unødvendig med lasting av store bilder Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Han mener nok den hvite linjen i headeren. Lenke til kommentar
tadam Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Dette skal lett kunne fikses med CSS, prøv... * html #left { position: relative; top: -3px;} Denne koden leses nemlig såvidt jeg vet kun av IE pågrunn av '* html', og jeg bruker det selv på siden jeg driver og utvilker... (Har testet med IE, Opera og Firefox) Fin side foresten, foretrekker selv divs fremfor tables men men... Endret 20. november 2004 av tadam Lenke til kommentar
power Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Hvis du mener dette Thunderbird bildet er det fordi IE tolker PNG bilder feil.Der du bilde egentlig skal være gjennomsiktlig, legger IE på hvit. Dette kan løses ved å feks. lagre bilde i .GIF Bare et lite hint: Lagre artikkelbildene dine som thumbnails også, at du bare krymper bilde i img taggen blir ikke pent, dessutten er det unødvendig med lasting av store bilder det er thumbnails.. grunnen til at de ikke blir så pene er at php gjør om størrelsen på bildene.. Sjekk bildebanen Og nei, mente ikke PNG-bildet Dette skal lett kunne fikses med CSS, prøv... * html #left { position: relative; top: -3px;} Denne koden leses nemlig såvidt jeg vet kun av IE pågrunn av '* html', og jeg bruker det selv på siden jeg driver og utvilker... (Har testet med IE, Opera og Firefox) Fin side foresten, foretrekker selv divs fremfor tables men men... Takker.. Den gjorde susen Endret 20. november 2004 av power Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå