Gå til innhold

Bygget ny pc og blir bare svart skjerm - hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg bygget nylig en pc til min mor for å gi henne i 60 års gave. Har bygget flere pc'er i min tid uten problemer, men ikke denne gangen.

Kjøpte en av de nye Sempron prosessorene og et MSI KT6V-LSR hovedkort etter at jeg sjekket at det støttet sempron cpu.

Jeg bygget den og når den da skal starte den så skjer ingenting bortsett fra at viften og strømmen starter. De 4 led lysene bak på pc'en er alle røde som skal visst nok indikere cpu failure.

Jeg sjekket med forumene hær og fant ut at det kanskje var fordi biosen måtte oppdateres og det jeg kunne prøve var å bytte til en annen cpu som den støtter uten oppgradering og så oppgradere for så å bytte tilbake. Jeg måtte da ta med meg pc'en på toget for å teste med min xp barton 2500 cpu.

Det har jeg nå gjort og det hjalp ikke! Det samme skjer(eller ikke skjer), med null reaksjon på skjermen og 4 røde led lys.

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal tro, kan jo ikke være cpu'en fordi jeg vet at den støtter min xp cpu og den er ikke ødelagt. Eneste grønne lyset på pc'en er power on lyset og nettverkskort lyset bak på hovedkortet.

Hva skal jeg gjøre, jeg sliter maks her :(

Håper noen av dere opplyste kan hjelpe meg.

P.S. her er hele pc'en:

-MSI KT6V-LSR Hovedkort Socket A KT600

-AMD Sempron 2400+ 1.667 GHz Socket A

-TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB pc3200

-Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA

-MSI Radeon 9250SE 128MB DDR AGP

-Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black L-Series, m/350W

-GlacialTech Igloo 2470 CPU-Kjøler Socket A/370, Opp til XP3200+, (25db)

- + floppy, cd brenner osv.

Håper virkelig noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet. :D

Prøv med en anne strømforsyning. Q-Tec Midi tower ATX sine strømforsyninger er ikke av den beste sorten. Ellers kan du prøve å montere delene på nytt. Er litt vanskelig å få alle ledingene rett. Lykke til.

Edit. Legger til at for å støtte Sempron må det bios oppdatering til link følger.

http://www.msi.com.tw/program/support/bios...?UID=511&kind=1

Nyeste bios er 2.0

Endret av Fixer'n
Lenke til kommentar

Ja men det er nok ikke biosen som er tilfellet til akkurat dette problemet da den ikke ville ta min Xp baron 2600.

Og når det gjelder strømforsyningen: Jeg har jo plugget ut hd og cd og strømforsyningen er jo større enn i mitt gamle Aopen kabinett som er 300w.

:/ . Har prøvd å ta ut rammen og sette den inn igjen..og byttet mellom de 2 ram brikkene for å teste osv.

Og tror skjermkortet sitter fast nok da skjermen faktisk reagerer når jeg setter i skjermkabelen (du vet sånn når pc'en faktisk er av men den merker at den er koblet til en pc eller ikke). Men den reagerer jo ikke når jeg slår den på da som sagt pc'en ikke kommer annen vei enn å slå på vifte på cpue'n og lyse alle de 4 led lysene bak på pc'en rød.

Og jeg må faktisk slå av power knappen bak på , fordi den framme vil bare slå på men ikke av.

Så om noen har noen inspill så kan hjelpe meg her så vil jeg være evig takknemlig.

Lenke til kommentar

Hei, hovedkortet er skrudd fast dær det skal. Om ikke så vil det jo ikke passe med bak på kabinettet med dær høytaler, usb osv utgangene skal være og pci, så jeg tror det er rett. Om jeg bruker de andre hullene vil det jo ikke bli rett?

Det er 2x256 rambrikker, var en pakke. Har tatt clear cmos hver gang jeg har prøvd noe nytt. Når det gjelder ram slotten, mener du å bruke en annen slot en den første slotten, vil det fungere? Ja skal prøve.

Lenke til kommentar

Du må vel nesten bare prøve. Vet aldri. Her funka det ikke med slot 1 og 2 i starten.. Prøvde med bare slot 1 i bruk, og da vart det liv. Satt inn den andre brikka i slot 2 5 min etterpå og nå funker det akkurat som det skal.

Du kan ha montert kortet helt riktig men glemt en spacer under kortet, som da kansje kommer borti en eller annen komponent på kortet.

Men ut i fra hva jeg har lest så betyr 4 røde lys enten at cpu er død/skadet eller at det er rammen. I manualen står det bare at det er cpu som sliter, men som sagt, jeg hadde selv 4 røde lys og her var det rammen som skapte problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...