whom Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Fyrte opp en litt gammel maskin her med en PSU jeg ikke er sikker på virker og er ikke helt sikker på at jeg har koblet på "(h.d.d) o.l kablene" (noen som kan si meg hva de heter?) Det jeg vil ha bekreftet er om psuen virker. Når jeg koblet hardiskene og alt sammen og skal starte maskinen, så skjer det ingenting. Da vet jeg at enten så er psuen død ellers så har jeg koblet "power button kablene feil" (alt utenom kabinett og psu har blitt brukt nettopp, så er sikker på dette.) For å eksperimentere videre om det er psuen som er død eller ei, så hadde vært greit å vite eksakt hvilke "power buttons kabler" jeg trenger for å i det hele tatt få sviv på pcèn. (mindre surr ved testing med minimalt slike kabler koblet til) Ble litt surr dette her, men håper dere skjønte hvor jeg ville henn... takk, takk... Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 En enkel måte å sjekke om den funker, er jo å dra en ledning mellom grønn og svart (har ikke noe si hvilken) leder på atx kontakten (den til HK(stor)) Da starter strømforsyningen, om den funker da. Du kan jo se på om viften går rundt Håper dette hjelper deg Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 IDE kabler det nok de kablene du har brukt Lenke til kommentar
whom Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Nå har jeg koblet til en PSU jeg vet virker, så da gjenstår det bare at jeg har koblet "kabinett kablene, strøm kablene"( Kan noen PLEACE fortelle meg hva de heter?) feil. Og da må jeg eksperimentere litt med dette. Først og fremst vil jeg se om jeg kan få sviv på maskinen. Hvilke slike "kabinett-power button" kabler trengs tilkboblet for å få sviv? (f.eks h.d.d LED) (Når en skal teste om pcèn i det hele tatt virker, så er det greit å ha minimalt med kabler tilkoblet for å unngå surr) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå