avtrekkeren Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Fikk Torsdag sendt 7 eksklusive screenshots fra Firaxis til min fansite for Sid Meier's Pirates! ( tråd om det her: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=328722&hl= ), og ble veldig forbauset da jeg ble gjort observant på at GameSpot har posta 3 av de samme screenshotta... Jeg tenkte "Hmm, ok - kanskje de har fått dem hos Firaxis og, men det er jo litt merkelig", så jeg sjekket det ut.. http://www.gamespot.com/pc/strategy/sidpir...creenindex.html Av de 5 screensa som er posta 19. November har 3 av dem (de som jeg mener er stjålet) fått fjernet topp og bunn, bunnen inneholdt en liten ATP logo. De to andre er fullstendige screenshots. Det verste er at GameSpot har limt inn sin egen logo på de screensa som er tatt fra meg og klippa vekk... Er greit at man noen ganger kan finne screenshots og bruke dem, hvis ikke det er noen logo på dem - disse hadde logo, og i tillegg var de postet som "exclusive"... Syns det er å trå langt over streken ... Noen andre som har opplevd lignende? Hadde egentlig et stort sett positivt forhold til GameSpot før dette Eller er det noen som har noe forslag over hva jeg kan gjøre, fant ikke noe kontakt-email - Hadde jeg vært advokat, eller forsåvidt bare bodd i USA, hadde jeg saksøkt dem. Jeg mener dette er regelrett stjeling. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Kjedelig sak det der ja, ingen tvil om det. Har du prøvd å ta kontakt med Gamespot da? edit: Oi, fikk ikke med meg at du ikke fant noen kontakt adresse. Endret 20. november 2004 av Complexion Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hmmmm, det virker utrolig useriøst av Gamespot. Fant en måte å kontakte dem på, se på følgende link: http://www.gamespot.com/misc/help/help.html Jeg støtter deg på denne saken og håper at du kan fortsette å holde oss oppdatert angående saken. - Rafael Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Sendte mail til GameSpot (fant til slutt en adresse), men har ikke fått noe svar hele denne uken... Men jeg har fått bekreftet fra Firaxis at disse screenshotsa bare ble gitt til meg. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Du kan jo prøve å kontakte Firaxis og si at Gamespot har "stjålet" screenshotsene, hvis du allerede ikke har gjort det da. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Æsj, skikkelig dårlig gjort av Gamespot. Lenke til kommentar
Magus Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 GameSpot har alltid vært litt lusne... Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hei Ja dette her var rimelig useriøst spør du meg ! Det som er kynsik med det ar f.eks dette bildet : http://www.gamespot.com/pc/strategy/sidpir...s.html?page=188 så har de zoomet inn iforhold til det orginalet som du har : http://www.addictedtopirates.com/gallery/part2_hero.jpg Hvis du teller de runde knottene bak han duden så vil du se at en eller en halv mangler så dette her er jo garentert bevis og jeg støtter deg 100 % selv om jeg liker gamespot Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hmmm... teksten på GameSpots bilde, er den bare lagt på da? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hmmm... teksten på GameSpots bilde, er den bare lagt på da? Sikkert bare for å forvirre ATP! Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Det var tre av bildene fra 19. November det gjaldt, bildene fra 23. November er ikke "stjålet", og det nevnte bildet er heller ikke 100% likt. Det er mest sannsynlig tatt av GameSpot selv. Denne gangen har de faktisk (på noen) kuttet vekk topp og bunn (ikke like mye), og er forsåvidt en helt annen størrelse også. De tre bildene det gjaldt er HELT identiske, bortsett fra at GS har komprimert dem litt ekstra for å spare plass, kvaliteten er litt mere "blurry". Atari og Firaxis kunne sikkert gjort mye mot GameSpot pga dette, men det vil de aldri i livet gjøre - så mye reklame som GameSpot gir til Pirates!, og andre spill som Atari gir ut. De vil vel neppe komme noe på kanten med dem. Men jeg er lovt litt ekstra ekslusive assets pga dette, så vi får se hva tiden bringer Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Synes du burde kontakte advokat. Hadde det vært i amerika, kunne du blitt rik, men vet ikke om det er vits her hjemme da. Endret 27. november 2004 av Munch Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jaja....De kunne nå heller linket til siden der du hadde lagt ut screenshotsa i stedet. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg så akkurat en film av Pirates!, og lurer på om det er en mulighet at de eventuelt har tatt screenshot fra den? Den filmen som jeg så inneholdt ikke noen av de screenshottene jeg så, men kanskje de har sett hele videon (fra E3), eller kanskje de eventuelt har sett en annen film og tatt screenshot fra den? - rafael Lenke til kommentar
Cruento Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg så akkurat en film av Pirates!, og lurer på om det er en mulighet at de eventuelthar tatt screenshot fra den? Den filmen som jeg så inneholdt ikke noen av de screenshottene jeg så, men kanskje de har sett hele videon (fra E3), eller kanskje de eventuelt har sett en annen film og tatt screenshot fra den? - rafael Det er vel litt vanskelig å få identiske screenshot da? Ikke at jeg vet så mye om akkurat det, men det ville vært litt rart, synes jeg. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Du kan høre med et advokatfirma i USA om det er en sak som er verdt å ta opp.. (for å få litt $$$) Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Er egentlig de screenshot'sene dine? *Eier* du de? Hvis ikke så er det vel Firaxis, og Firaxis alene som er offeret i saken her, eller? Har du det skriftlig at dette er eksklusivt til deg, er vel heller det jeg spør om? Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Dårlig gjort av gamespot Lenke til kommentar
kilik Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Interessant. Gamespot gikk tidligere hardt ut mot GTA fansites som hadde tatt bilder fra GTA: San Andreas som Gamespot hadde lagt ut eksklusivt. Tror faktisk et par nettsider måtte stenge på grunn av det der... Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Er egentlig de screenshot'sene dine? *Eier* du de? Hvis ikke så er det vel Firaxis, og Firaxis alene som er offeret i saken her, eller? Har du det skriftlig at dette er eksklusivt til deg, er vel heller det jeg spør om? Faktisk, ja og ja. Hadde jo for øvrig vært interessant om GS måtte stenge pga dette - men tviler vel - Men mitt poeng, om jeg hadde gjort det samme med GS pics hadde jeg vel fått hørt det (dersom det hadde blitt oppdaget). Pirates! fikk forresten 9.2/10 på GameSpot i dag da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå