Gå til innhold

Kvalm av å spille HL2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

*ler* HL2-kvalme er en hype det som alt annet :p

 

De som blir kvalme er altfor lite spill-vante ;)

Selv kan jeg sitte timer på timer i strekk å spille HL2 med FOV 75 uten ett eneste problem.

 

Klart, kjipt for de som får det, - dere får game mer før dere gir dere ut på ett så "krevende" prosjekt som Hl2 :p

 

Sitter på en 20,1" LCD, 1280x1024, alle settings på max, FOV75 uten å merke noe. Alt flyter uten å hakke, så det er jo greit,

 

- Edit; leif! -

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
*ler* HL2-kvalme er en hype det som alt annet :p

 

De som blir kvalme er altfor lite spill-vante ;)

Selv kan jeg sitte timer på timer i strekk å spille HL2 med FOV 75 uten ett eneste problem.

 

Klart, kjipt for de som får det, - dere får game mer før dere gir dere ut på ett så "krevende" prosjekt som Hl2 :p

 

Sitter på en 20,1" LCD, 1280x1024, alle settings på max, FOV75 uten å merke noe. Alt flyter uten å hakke, så det er jo greit,

 

- Edit; leif! -

Nei, har du sett. Noen har sluppet bedreviteren ut av buret sitt.

 

Så heldig _du_ er da, som tror at om man sitter flere timer foran datamaskinen hver dag så blir man immun mot alt og ender opp som den kuuuuleste fyren i gata.

 

:roll:

 

Og når ble et det faktum at noen blir kvalme av å spille Half-Life 2 en "hype"?

 

Ærlig talt, du framstår ikke som den skarpeste kniven i skuffen. Heller som en av de plastikk-knivene som unger får lov til å bruke når de lærer seg hvordan de bruker bestikk.

 

 

Men det er jo hyggelig at du kan kjøre Half-Life 2 på maks grafikk da. Det neste blir vel en penisforlenger?

 

...Gratulerer...

Lenke til kommentar

HL2 fungerer fint for meg. Seks timer i strekk gikk uten problemer. ;)

 

Det eneste spillet jeg har blitt kvalm av, er Descent (eller Descent 2, husker ikke helt). For de som drar kjensel på navnet, men som ikke helt husker hvordan spillet var, så kan jeg si at man fløy rundt i trange korridorer med et lite romskip, eller noe sånt. Mye opp og ned samtidig som man roterte rundt.

 

Huff, jeg blir kvalm bare av tanken på det spillet.

Lenke til kommentar

Jeg satt nå og spilte hl2 i fem-seks timer uten pause et par ganger... Blei ardri svimmel eller dårlig, blei bare litt sliten i øya. Time Splitters2, derimot, var helt vanvittig ekkelt å spille. Litt dumt egentlig, for det er et vanvittig kult spill! Ellers så satt jeg under en meter fra tv'en og, da. Kan jo ha gjort sitt :)

Lenke til kommentar
Dette er jo ren ønsketenking..

Tror du sterk på at du blir kvalm av HL2 føler du deg kvalm..

Lurer på hvem som starta denne ønsketenkingen..  :ermm:

 

Herre. Ja, det er sikkert en ren tilfeldighet at jeg ble kvalm av å spille spillet ca. en time i strekk, samtidig som MANGE andre på dette forumet har opplevd akkurat det samme. Ønsketenkning, så absolutt. Kanskje litt rart, bare, at jeg ikke engang visste om denne såkalte "HL2-sicknessen" før jeg satte i gang med spillet? Det er ikke, som du indikerer, en slags ønsketenkning. Dessuten stusser jeg litt på ordvalget ditt - ønsketenkning? Jeg ØNSKER vel ikke å bli kvalm, gjør jeg? Nei.

 

Hvordan i hælvette går det bli kvalm av et spill  :!:

 

Har spilt hl2 4timer i strekk merka ikke en shit.

 

For all del, ikke les hele tråden før du starter. Du kunne kanskje være så uheldig at du fant ut hvorfor folk faktisk blir kvalme av spillet. Og kunnskap er ikke noe vi ønsker å inneha, er det vel? :)

Endret av henrikmain
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å oppsummere et par ting for de som rett og slett ikke gidder å lese postene før de slenger en masse dritt:

Grunnen til at mange føler seg kvalm og uvel når de spiller er rett og slett det motsatte av det vi kaller bilsyk.

Grunnen til at du blir bilsyk er at kroppen er i bevegelse mens hjernen oppfatter det som at du står stille (feks når du leser en bok eller lukker øynene i en bil).

Når du spiller sitter du (for det meste håper jeg) helt rolig, mens øynene dine sender signaler til hjernen om at du er i bevegelse.

Du får samme effekt, du føler deg kvalm og uvel. Sitter du lenge nok vil du mest sansynlig kaste opp.

Det er ingen enkel måte å slippe dette på, folk er forskjellige og reagerer forskjellig på bevegelse, noen blir drit sjuke av en pjuskete karusell på tivoli, mens andre kan kjøre de værste "svimmel" karusellene uten å merke noe.

 

Hazze

Lenke til kommentar
Og når ble et det faktum at noen blir kvalme av å spille Half-Life 2 en "hype"?

 

Ærlig talt, du framstår ikke som den skarpeste kniven i skuffen. Heller som en av de plastikk-knivene som unger får lov til å bruke når de lærer seg hvordan de bruker bestikk.

 

 

Men det er jo hyggelig at du kan kjøre Half-Life 2 på maks grafikk da. Det neste blir vel en penisforlenger?

 

...Gratulerer...

Kan du komme med et bevis som tilsier at alle som blir kvalm når de spiller hl2 er kun på grunn av half-life2 og at det ikke bare er en tilfeldighet at folk har blitt kvalm akkurat i det tidsrommet de har spilt? Det er faktisk fullt mulig det også vet du. :roll:

Lenke til kommentar

Nei, vil ikke si 10 minutter er for lenge.

 

Gode tiltak som er nevnt (samt noen som ikke er nevnt) hjelper litt, men eliminerer ikke problemet for min del. Har spilt i over 15 år og har bare opplevt kvalme med noen få spill, men aldri så intenst som med HL2.

 

Tillater meg forresten å be visse individer slutte å godte seg over andres ulykke. Ihvertfall trengs det vel ikke poster om hvor tøff man er som ikke blir kvalm? :p

Lenke til kommentar

som det ble nevnt tidligere så kommer denne kvalmen kanskje av at man blir omvendt bilsyk.

og i den virkelige verden blir noen lett bilsyk, mens andre ikke blir bilsyk i det hele tatt, det har jo ikke noe med hvor tøff du er eller hvor bra bil du har. (eller PC, siden det er half life 2 det snakkes om)

Lenke til kommentar
For å oppsummere et par ting for de som rett og slett ikke gidder å lese postene før de slenger en masse dritt:

Grunnen til at mange føler seg kvalm og uvel når de spiller er rett og slett det motsatte av det vi kaller bilsyk.

Grunnen til at du blir bilsyk er at kroppen er i bevegelse mens hjernen oppfatter det som at du står stille (feks når du leser en bok eller lukker øynene i en bil).

Når du spiller sitter du (for det meste håper jeg) helt rolig, mens øynene dine sender signaler til hjernen om at du er i bevegelse.

Du får samme effekt, du føler deg kvalm og uvel. Sitter du lenge nok vil du mest sansynlig kaste opp.

Det er ingen enkel måte å slippe dette på, folk er forskjellige og reagerer forskjellig på bevegelse, noen blir drit sjuke av en pjuskete karusell på tivoli, mens andre kan kjøre de værste "svimmel" karusellene uten å merke noe.

 

Hazze

Hadde min gamle biologi lærer lest det hadde han grått av glede over at noen kan det, samtidig som han hadde innkludert noe om det indre øret, balansenerven, balanse celler og annet småpiss som er inni øret (tenk at jeg som fikk 4 i 3BI kaller det småpiss?).

 

Anyway, jeg ble ikke syk for fem flate øre av HL2, men som hardbarka lofoting er vel ikke det rart, kan nermest henge opp ned i bilen med bind for øynene uten å merke noe.

 

Men jeg synes synd på de som blir det, for vet hvor grønn mange så ut etter 1 times biltur til byen for å ha svømming.

 

Hehe, morsomt at det er kommet et spill som er så "realistisk" at folk blir syke av det, kult sier nå jeg :D

Lenke til kommentar

Jeghar en liten teori på det.

Mulig noen har samme teorien før meg men her kommer den uanstt.

 

Jeg har spilt igjennom HL2 1 gang allerede og første gangen gikk det uten problemer.

Jeg har et FX5700 kort som kjører spillet i DX8.1 noe som gjør at vannet blir noe grumsete.

 

Etter at jeg var ferdig med å kjøre båt fant jeg en patch som gjorde at jeg fikk samme vannefekter som de med DX9.

Denne gangen på båtbrettet ble jeg sjøsyk mot slutten.

Ekkel følelse.

 

Nå sitter jeg forran en 15" CRT skjerm som i dette spillet går på 60Hz, spør ikke hvorfor forde jeg har stilt den til 85Hz i driveren.

 

Nå er ikke jeg av den hardeste typen gamere.

Spiller sikkert ikke mere en 3-5timer i uka.

Mulig dere som bor forran skjermen ikke er så lettpåvirkelig som oss andre dødelige.

 

Uansett så er nå det min og kanskje andres teori på bak fenomenet.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...