Gå til innhold

Kvalm av å spille HL2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere som blir kvalme av å spille HL2, blir dere bilsyke også? Det er jo egentlig akkurat det samme...

Er ikkje det samme som å bli bilsyk, noe eg svært skjeldent blir. (bare visst eg har sittet å lest en bok/blad i baksetet, på svingete veier)

 

Ellers må eg si at eg også blir kvalm av HL2. Men fikk så et tips av noen at det å skru på vSync skulle hjelpe bra. Og det gjorde det. Spiller nå HL2 uten problemer...

 

Blei forresten uggen av HL1 også :p

Lenke til kommentar
Hmm, klarer ikke å forstå hvordan synsvinkelen påvirker om man blir kvalm eller ikke.

 

FOV 360 ? :p

Jeg kan forstå det. Om alle andre spill bruker en bredere synsvinkel, blir HL2 da som å spille gjennom en kikkert. Jeg var på stridsvogn i millitæret, og skytter sitter da i timesvis og kikker ut gjennom et sikte med 12x forstørrelse mens vognen farter rundt. I starten blir man UTROLIG kvalm av dette..

Lenke til kommentar
Jeg kan forstå det. Om alle andre spill bruker en bredere synsvinkel, blir HL2 da som å spille gjennom en kikkert. Jeg var på stridsvogn i millitæret, og skytter sitter da i timesvis og kikker ut gjennom et sikte med 12x forstørrelse mens vognen farter rundt. I starten blir man UTROLIG kvalm av dette..

Høres ille ut... :sick:

Ja det er ille! Spesielt når siktet er gyrostabilisert. Dette vil si at skytter ser rett fram uavhengig av hvordan vognen beveger seg. ikke noe særlig for folk som blir lett bilsyk..

Lenke til kommentar
Ta hintet, hvis man blir kvalm av å spille first person shooter spill burde man slutte med en gang, det er mange som har utviklet epilepsi av sånt, (ja faktisk, det er ikke tull).

Her er det vel snakk om bevegelsessyke... Inntrykke som hjernen får fra øynene samsvarer ikke med inntrykkene fra det indre øret (bevegelse). Ergo opplever en god del personer kvalme når de spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...