Gå til innhold

raskere med win2000 rller xp


andralerv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
XP er raskere en 2000.

Mulig XP er raskere på en ny maskin med 512MB ram eller mer, men XP har et minneforbruk som er langt høyere enn windows 2000. M.a.o skal du ha en rimelig heftig maskin før du vil merke dette i praksis. Jeg anbefaler alltid windows 2000 på maskiner med mindre enn 256 MB RAM. Vanligvis fungerer windows 2000 også bedre på maskiner med <512 MB RAM, i alle fall om maskinen i tillegg er utstyrt med et dårlig CPU og lite cache minne.

Lenke til kommentar
Vell på 256mb ram, 7200rpm hdd og en duron 1,2ghz er i hvertfall XP overlegen i forhold til 1gb ram 3,0ghz prescott 10000 rpm hdd 2000.

Hva mener du? overlegen i forhold til P4 maskinen med win2000?

 

Hvordan dokumenterer du så denne påstanden?

Overlegen i forhold til 2000 maskinen ja.

 

Jeg dokumenterer det med at sånn er det her. Altså mine erfaringer. Alle andre jeg kjenner som har 2 maskiner (en med xp og en med 2000) er også enige i det jeg sier.

Lenke til kommentar
det eneste fordelen med xp på nortwood er jo HT som win2k ikke støtter men det er eneste.

 

syns win2k med litt tweaks og configureringer er MYE MYE raskere en xp

Etter jeg gikk fra win2k til winxp merket jeg faktisk en ytelsesøkning i spill, men det er noen år siden så det kan hende at det har kommet ut nye oppdateringer til win2k som gjør det raskere. Desktopbruk merket jeg ikke noe forskjell.

Lenke til kommentar

 

Jeg dokumenterer det med at sånn er det her. Altså mine erfaringer. Alle andre jeg kjenner som har 2 maskiner (en med xp og en med 2000) er også enige i det jeg sier.

Jeg har 6 maskiner her med XP og Win2k i ymse oppsett og har den motsatte erfaringen. Win2k er bedre i alle sammenligninger på ytelse, spesielt på dårlig hardware, men XP starter dog raskere opp fra du slår strømmen på. :w00t:

Men akkurat det plager meg ikke veldig da jeg har maskinene på hele tiden. :innocent:

Lenke til kommentar
Jeg dokumenterer det med at sånn er det her. Altså mine erfaringer. Alle andre jeg kjenner som har 2 maskiner (en med xp og en med 2000) er også enige i det jeg sier.

Kan du kjøre en PCMark på maskinene og laste opp resultatene som en html-filer et eller annet sted? Tviler ikke på at du opplever det som raskere, men lurer på om det ikke kanskje er andre forhold som spiller inn her også. Som f.eks. installert programvare på de forskjellige maskinene etc.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...