Houd.ini Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg surfa dagbladet.no her om dagen, og hadde tilfeldigvis satt Opera-browseren til "identifiser som MSIE6.0" akkurat da for å lese en annen side som ikke funka i Opera (elendig koding?), og fikk opp denne popupen (se vedlagt bilde) da jeg gikk inn på en artikkel på dagbladet-sidene. Jeg trykka printscreen, lagra bildet, "slo av" internett (bruker windows 2000 der man kan "disable connection") og kjørte virusscan, som forøvrig ikke fant noe. Jeg bruker Sygate Personal Firewall til enhver tid jeg er tilkoblet nettet, har alle oppdateringer fra Lillemyk/Microsoft, og bruker Opera til stort sett alle sider, unntatt noen få der Opera ikker funker optimalt (her må jeg ty til MS Internet Explorer). Jeg kjørte også diverse sikkerhetstester anbefalt i denne guiden, og fikk "secure" på alle punkter unntatt virus-delen da jeg ikke kjører antivirusprogrammer fast, de bruker vel mye ressurser etter min mening, og jeg har heller ikke hatt virus på mange år (etter jeg fikk egen PC egentlig). Jeg kan ikke hevde at jeg forstår allverden av det som står i den popup-en, annet enn at det skremte meg litt. Jeg har ingen norton-produkter innstallert på maskinen, og har heller ikke hatt det. Jeg håper noen kloke hjerner der ute har noen formening om hva dette kan være for noe, og jeg sender gjerne en bekymret og/eller krass e-post til Dagbladet/Netcom/7-Eleven/whatever hvis det må til for å komme til bunns i dette. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Har sett verre Et som virket helt som et normalt cmd vindu med noe tekst i (Stod noe om ett eller anna ip greier). Og hele vinduet var klikkbart. Problemet er at folk av gammel vane trykker for å fokusere et vindu når de leser det... slemt, slemt. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Er nok ikke virus, men spyware. Last ned ad-aware. Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Jeg kjører og oppdaterer Ad-aware jevnlig, men jeg synes det er forbanna rart om man skulle få noe slikt gjennom dagbladet sine sider og dagbladets server (hvis du ser nærmere på bildet står det faktisk "fullført førespurnad til gfx.dagbladet.no" i status-feltet til popupen). Jeg gir gjerne dagbladet.no på pukkelen for dette! Og jeg trykte ikke "for å fokusere vinduet" heller (skjønner ikke helt hva du mener), det spratt opp automatisk, og jeg aktiverte vinduet for å lukke det med en gang, som jeg vanligvis gjør med slike popups/vinduer. Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Jeg takker for innspill, mente ikke å være krass eller noe , men jeg blir bare forbanna skeptisk når det står ting som "master override", "overwrite" og "checking drive c:" osv Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Det ser ut som du kjører Opera?! Kan du ikke bare trøkke på "block all unwanted pop-ups"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå