tivolieselet Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Kanskje det ja. Men bedriftspakke har vel en fast pris slik som norgespakke. Hvis jeg sender en pakke til nabobyen som ligger en halvtime herfra så koster det fortsatt det samme som å sende den til vestlandet. Men nok om det. Fortsett å diskuter whitebox nei se her.. priser til posten så er det ikke det samme.. men rart at de ikke sender med norges pakker da. for når jeg skulle sende inn pcen så sier de at de dekker bare norgespakker. men det har vel med forsikring å gjøre. Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Synes det er bra at de i alle fall innrømmer og opplyser om lang levering i de nyeste annonseringene sine i blader og diverse. De innrømmer jo ikke noe som helst når de sier at det er max 3-5dagers leveringstid. Orker ikke å begynne å lete, men jeg har siste utgaven av et pc-blad her hvor de sier at leveringstiden kan være lengre enn oppgitt grunnet mange bestillinger. Jeg skal ikke dra noen lang diskusjon om akkurat dette, men når de sier i mail at det vil være 3 til max 5dagers leveringstid må man vel finne seg i at det tar så lang tid. Når man så ringer å bestiller pc får den samme beskjeden burde man vel være nokså sikker på at dette stemmer? I sær når duden som man snakker med sier at det tar nok ikke mere enn 3dager, men har du uflaks kan det ta 5dager. For min del er jeg nå inne i dag 10. Men som jeg sa tidligere her, har jeg ikke forsendelsesnr inne klokka 12 i morra blir det ikke noe handel med WB(samma f hva de måtte love) Da legger jeg heller på en høvding å får en 1.8m og daual layer i stede, å det meste viktige, jeg FÅR pc før jul Jeg ønsker ikke å forsvare Whitebox på noen måte, men du sier du har ventet i 10 dager. Inkluderer du da lørdager og Søndager? For på mine mailer har det i allefall stått 3-5 virkedagers levering. Dette kan i praksis mene i worst case at om du bestilte en maskin fredag klokken 19.00, den 12 nov. Trenger ikke maskinen bli sendt før Mandag 22. Dette er da virkedag nummer 6. Jeg selv ventet fra 4 nov til 16 før den ble sendt. Det ble vel en 8-9 virkedagers ventetid. Men ja, de er tregere enn de lover på leveringer. I tillegg prøver de å få flest mulig til å oppgradere ved hjelp av telefon. (Men kun om de ikke har varene inne?. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Synes det er bra at de i alle fall innrømmer og opplyser om lang levering i de nyeste annonseringene sine i blader og diverse. De innrømmer jo ikke noe som helst når de sier at det er max 3-5dagers leveringstid. Orker ikke å begynne å lete, men jeg har siste utgaven av et pc-blad her hvor de sier at leveringstiden kan være lengre enn oppgitt grunnet mange bestillinger. Jeg skal ikke dra noen lang diskusjon om akkurat dette, men når de sier i mail at det vil være 3 til max 5dagers leveringstid må man vel finne seg i at det tar så lang tid. Når man så ringer å bestiller pc får den samme beskjeden burde man vel være nokså sikker på at dette stemmer? I sær når duden som man snakker med sier at det tar nok ikke mere enn 3dager, men har du uflaks kan det ta 5dager. For min del er jeg nå inne i dag 10. Men som jeg sa tidligere her, har jeg ikke forsendelsesnr inne klokka 12 i morra blir det ikke noe handel med WB(samma f hva de måtte love) Da legger jeg heller på en høvding å får en 1.8m og daual layer i stede, å det meste viktige, jeg FÅR pc før jul Jeg ønsker ikke å forsvare Whitebox på noen måte, men du sier du har ventet i 10 dager. Inkluderer du da lørdager og Søndager? For på mine mailer har det i allefall stått 3-5 virkedagers levering. Dette kan i praksis mene i worst case at om du bestilte en maskin fredag klokken 19.00, den 12 nov. Trenger ikke maskinen bli sendt før Mandag 22. Dette er da virkedag nummer 6. Jeg selv ventet fra 4 nov til 16 før den ble sendt. Det ble vel en 8-9 virkedagers ventetid. Men ja, de er tregere enn de lover på leveringer. I tillegg prøver de å få flest mulig til å oppgradere ved hjelp av telefon. (Men kun om de ikke har varene inne?. vel, jeg også synes at dette med de tidene er litt rart. men når eks jeg har sendt pcen inn for rep. da skal jeg kunne få en erstatning dersom det vil ta mer enn 7 dager. når jeg spurte de på forbrukerrådet om det gjaldt verkedager eller om det var uke dager, så svarte de at det gjaldt verkedager. så de kan jobbe på lørdager også. men poenget her er at det som de sier er 3-5 dager er ikke det vi normalt regner for 3 til 5 dager. og det tror jeg vi alle er enige om. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Til alle som har bestilt 1557 med standard spesifikasjoner, vi er fordømt. Jeg sendte en mail å spurte om de faktisk hadde den på lager. Her er svaret jeg fikk: "Hei, Vi har de inne om du ønsker oppgraderingen til 8X DVD Brenner samt 60GB 7200RPM Harddisken. Standard konfigurasjon har vi en leveringstid på ca 2-3 uker på nå. Oppgraderingen koster uansett kun henholdsvis kr 595,-eks mva og er svært vanlig å gjøre. Ta gjerne kontakt om du ønsker å bestille eller for mer info" Mvh. Zetor;) Lenke til kommentar
reallars Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg synes standardtilbudet er veldig billig. Oppgraderingene er derimot dyre, så hvis du skal ha dem kan du nesten like godt bestille hos noen andre. Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Vi har de inne om du ønsker oppgraderingen til 8X DVD Brenner samt 60GB7200RPM Harddisken. Standard konfigurasjon har vi en leveringstid på ca 2-3 uker på nå. Hurra meg rundt! Tror jeg finner meg en annen leverandør. Noen som har hatt problemer med avbestillinger? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 med 80 gb HD og 8x dvd brenner er netshop ca 800-900 kr dyrere... Lenke til kommentar
swanky Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 med 80 gb HD og 8x dvd brenner er netshop ca 800-900 kr dyrere... Men jeg tror poenget er at de klarer å sette maskinen sammen OG levere den til kunden innen avtalt tid. Ikke dårlig... Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 med 80 gb HD og 8x dvd brenner er netshop ca 800-900 kr dyrere... Men jeg tror poenget er at de klarer å sette maskinen sammen OG levere den til kunden innen avtalt tid. Ikke dårlig... Jupp, betaler heller 900 ekstra for en P1.8M og dual layer brenner, samt at man faktisk får den. Det med leveringstid er ikke SÅ kritisk(men 2-3uker er uansett for mye), det er like mye det at de lyver deg mitt opp i ansiktet. Drar de en bløff nå gjør de det like gjerne i gjenn ved en seinere anledning. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Men jeg tror poenget er at de klarer å sette maskinen sammen OG levere den til kunden innen avtalt tid. Ikke dårlig... Ja. netshop leverte min på 2 dager. bestilte mandag og fikk onsdag. Lenke til kommentar
andreasheim Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Vi har de inne om du ønsker oppgraderingen til 8X DVD Brenner samt 60GB7200RPM Harddisken. Standard konfigurasjon har vi en leveringstid på ca 2-3 uker på nå. Er det bare jeg som synes det er påfallende at de har de "oppgraderte" tilbudene på lager, men at de ikke har de tilbudene det faktisk annonseres for? Det burde jo være enkel logikk og kjøpe inn MER av det som man annonserer for? Det virker nesten som om det er en del av forretningsplanen å "selge opp kundene som bestiller de minste pakkene. Ganske genial strategi i utgangspunktet. Markedsføre veldig billige produkter, pine ut kundene med ekstremt lang ventetid som ikke eier sidestykke blandt nettbutikker og håpe at de i all utmattelse kjøper en overpriset oppgradering, og vips så tjener man masse penger. Er jeg helt ut på viddene nå? Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Tror du får den ganske fort hvis du oppgraderer, DA virker det som de leverer fort. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Tror du får den ganske fort hvis du oppgraderer, DA virker det som de leverer fort. vel, når jeg bestilt i vår.. og ventet og ventet.. når jeg ringt for å si ifra at jeg ikke ville vente lengre, så fikk jeg de delene gratis da.. men de var ikke på lager.. så.. de lurer dere litt,,, Lenke til kommentar
dj-jones Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 bestilte pc fra whitebox for 2 uker siden.. ikke fått noe jeg heller.. men kom over et tilbud på netshop: stk. AOpen barebone bærbar PC m/ ATI 9600-64 15"TFT, 10/100, 56K, modell 1557G (På lager 13) 1 stk. Country kit for AOpen barebone bærbar PC (På lager 20+) 1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+) 1 stk. Intel Pentium M 735 1,7GHz FSB400 2MB CACHE BOXED "Dothan" (På lager 15) 1 stk. Kingston 512MB 333 MHz (PC2700) SODIMM DDR Non-ECC CL2.5 SODIMM (På lager 20+) Ingen 1 stk. Hitachi Travelstar ATA/100 60GB 5400RPM 5K80 8MB cache (På lager 20+) 1 stk. AOpen 4X DVD+RW for 155XXX for bærbar PC (På lager 8) Ingen 1 stk. Intel Wireless LAN Mini PCI Card 54MBPs (På lager 100+) totalpris: 10.600, er klar over at man da får en litt dårligere pc enn på whitebox. hvor stor forskjell vil det være mellom skjermkortene? vurderer dette seriøst.. i og med at whitebox er ubrukelige Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det er nå i skrivende stund sagt at Netshop sin 1557 med 80 gig HD, 8x DVD+-RW og Radeon 9700 128MB er rundt 800 kr dyrere enn whitebox om du ikke har lest hele tråden. Lenke til kommentar
dj-jones Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 ja, men poenget er at pc'n skal havne rundt 10.000 kr, og dermed er det ikke relevant hva jeg får for 12.500.. det jeg spesifikt lurer på, er hvorvidt det er vesentlig forskjell i ytelse mellom radeon 9600 og 9700.. er det ikke det, så kjøper jeg heller den med radeon 9600 til en billigere penge! Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 ja, men poenget er at pc'n skal havne rundt 10.000 kr, og dermed er det ikke relevant hva jeg får for 12.500.. det jeg spesifikt lurer på, er hvorvidt det er vesentlig forskjell i ytelse mellom radeon 9600 og 9700.. er det ikke det, så kjøper jeg heller den med radeon 9600 til en billigere penge! jeg har/ehh hadde (?) den med 9600 64 mb kortet.. og tror det var 200 poenge i det 3dmark03.. så det er ikke mye og da var det 100 mhz mer også på den pcen. så forskjellen er minimal da.. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Selv skal jeg oppgradere både harddisk og DVD-brenner, jeg skal også ha med windows. En nettopris på 12.437,- er ikke dårlig for en så bra bærbar med OS.. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Selv skal jeg oppgradere både harddisk og DVD-brenner, jeg skal også ha med windows. En nettopris på 12.437,- er ikke dårlig for en så bra bærbar med OS.. ok,, vel eneste de skal ha er at de faktis har bra priser.. men når resten ikke henger på greip så.. er det ikke altid så veldig billig.. men hvordan gikk det med trådstarteren da. som skulle ha et sende nr i dag.. eller så skulle han si opp!! Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Selv skal jeg oppgradere både harddisk og DVD-brenner, jeg skal også ha med windows. En nettopris på 12.437,- er ikke dårlig for en så bra bærbar med OS.. ok,, vel eneste de skal ha er at de faktis har bra priser.. men når resten ikke henger på greip så.. er det ikke altid så veldig billig.. men hvordan gikk det med trådstarteren da. som skulle ha et sende nr i dag.. eller så skulle han si opp!! Jeg har gitt WB beskjed om at de kan kysse seg der de er høyest når de plukker poteter. Gidder ikke finne meg i en slik amatørmessig kundebehandling som WB gir. Har ikke fått svar på mailen enda, men klarer ikke de å fange det opp er det ikke mitt problem. Bestiller maskinen min på psdata, måtte riktignok vente til torsdag før de fikk alle delene, men det er bedre enn å vente på av WB skal gidde å sende maskin. Den kommer på 900,- mere VS WB men da får jeg som nevnt tidligere med en CPU som er 1.8 (M) og dual layer brenner PLUSS kundeservice som henger på greip Kan ikke annet enn å ønske de som venter på pc fra WB lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå