jendor Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Whitebox fornekter seg ikke... skjønner ikke at folk handler derfra fortsatt... Lenke til kommentar
mortengjerstad Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Det er helt utrolig at de kan gjøre det mot deg Morten! Nesten 15K er ikke lite penger. De skylder meg 1450 kr fra en tidligere garantisak, hvis ikke pengene er på konto i morgen så sier jeg fra til forbrukertvistutvalget og da blir det tvangsfullbyrdelse. Kan du si litt mer om saksgangen din 3DRacer? Hvor lang tid tok det og gikk du direkte til FTU eller innom Forbrukerrådet først? Lenke til kommentar
zarz Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Enten så er man meget fornøyd, eller så er man veldig missfornøyd. Vet du ikke grunnen? Prisforskjell på ca 3.000,- i mitt tilfelle på en pc som kostet meg 10.000. Det er litt under 30% rabatt. Men det er en sjans å ta da.. Endret 27. januar 2005 av zarz Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg vil anbefale at du tar kontakt med forbrukertvistutvalget med en gang, skriftlig og muntlig slik at de prioriterer saken din. Jeg hadde ikke hastverk så det tok ca 6 mnd. før saken var avsluttet. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Fått den nye pcn din enda Tivolieselet som WB prøvde å bestikke deg med? Lenke til kommentar
bleu Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Dette er jo bare helt utrolig, folk kjøper bærbare maskiner fra Whitebox enda! Whitebox er et firma som burde gå ha gått under for lenge siden med den elendige måten de behandler kunder på. Å kjøpe en maskin fra Whitebox er like seriøst som å kjøpe fra en som står å selger maskiner fra en varebil på gata. Styr unna Whitebox, de få kronene du sparer er ikke verdt det. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Dette er jo bare helt utrolig, folk kjøper bærbare maskiner fra Whitebox enda! Whitebox er et firma som burde gå ha gått under for lenge siden med den elendige måten de behandler kunder på. Å kjøpe en maskin fra Whitebox er like seriøst som å kjøpe fra en som står å selger maskiner fra en varebil på gata. Styr unna Whitebox, de få kronene du sparer er ikke verdt det. nei, ikke som "å kjøpe fra en som står å selger maskiner fra en varebil på gata." men en bud bil på en esso stasjon. skriver enda flere brev til forbrukerrådet nå.. så det kanskje blir noe fortgang i saken min.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg vil anbefale at du tar kontakt med forbrukertvistutvalget med en gang, skriftlig og muntlig slik at de prioriterer saken din. Jeg hadde ikke hastverk så det tok ca 6 mnd. før saken var avsluttet. Du kan ikke gå direkte til FTU. Saken må innom Forbrukerrådet eller en annen jurist for megling først. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har LENGE visst at WB er ett relativt lite og useriøst firma. Etter en mailer med etterlysninger etter en 512 RAM brikke til min CL1557 fikk jeg denne "søte" mailen. Hei Fredrik, Har du ennå ikke fått RAM brikken du skulle få av oss gratis skal jeg få sendt ut en ny express til deg. Det betyr at du har tracking no: på pakken (dette betyr at du kan spore pakken på posten sine internett sider). Skulle denne ikke komme frem kan du gjerne ta en tur til oss. Da anbefaler jeg at du ber foreldrene dine kjøre deg til Røyse der vi har hovedlageret vårt, send meg gjerne nummeret deres slik at jeg kan gi dem nærmere retnings veiledning. Jeg sitter også der så da kunne vi møtes og hilst på hverandre, gleder meg. Skal spandere en brus på deg. Mvh Whitebox Karianne Kundeservice For å gi dere litt "info" om meg slik at ting blir litt klarere Jeg er 23 år. Bor fortiden i Asker. Har vært yrkessjåfør og er sånn passe kjent i Hønefoss og Røyse. Jeg har også gått på teknisk fagskole, der vi hadde fagene ledelse, økonomi og markedsføring. Fra det jeg har lært der om lagerhold (logistikk), markedsføring og lover og regler som gjelder ved kjøp, salg og kundebehandling så har jeg forklart WB hvilke regelbrudd de har gjennomført i min sak. Men når hun ber meg komme på en brus og at mine foreldre skal kjøre meg. Da måtte jeg bare le. Mine foreldre er på ingen måte innblandet i dette salget. Hvorfor skal de da være med dit? Det hadde vært morro å ha med pappa, da han er "leder" for ett større firma. Og har god peil på rettigheter og regler ved kjøp og salg osv. Han vet om salget, og han er ikke glad. Men han har ikke blandet seg inn. Og det ønsker jeg ikke at han skal heller. Jeg kommer med oppdateringer så fort det skjer noe. Og skal ta bilde av denne "Karianne" (om jeg klarer). Jeg tviler nemlig på at hun finnes der. Med vennlig hilsen Frederik Thelle Lenke til kommentar
maceto Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg jobber på kundesenter.. here goes. det hender folk på tlf høres litt unge ut og mange ganger klarer man ikke skille på gutt/jente.. kanskje noe å tenke på her... hehe Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg jobber på kundesenter.. here goes. det hender folk på tlf høres litt unge ut og mange ganger klarer man ikke skille på gutt/jente.. kanskje noe å tenke på her... hehe Jepp, trenger bare å si til telefonselgere at jeg ikke er 18 og at pappa ikke er hjemme , fungerer fett det selv om jeg er 28 :!: Men kjipt at whitebox ikke tar og ordner opp i kundeservicen sin. Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har LENGE visst at WB er ett relativt lite og useriøst firma.Etter en mailer med etterlysninger etter en 512 RAM brikke til min CL1557 fikk jeg denne "søte" mailen. Hei Fredrik, Har du ennå ikke fått RAM brikken du skulle få av oss gratis skal jeg få sendt ut en ny express til deg. Det betyr at du har tracking no: på pakken (dette betyr at du kan spore pakken på posten sine internett sider). Skulle denne ikke komme frem kan du gjerne ta en tur til oss. Da anbefaler jeg at du ber foreldrene dine kjøre deg til Røyse der vi har hovedlageret vårt, send meg gjerne nummeret deres slik at jeg kan gi dem nærmere retnings veiledning. Jeg sitter også der så da kunne vi møtes og hilst på hverandre, gleder meg. Skal spandere en brus på deg. Mvh Whitebox Karianne Kundeservice For å gi dere litt "info" om meg slik at ting blir litt klarere Jeg er 23 år. Bor fortiden i Asker. Har vært yrkessjåfør og er sånn passe kjent i Hønefoss og Røyse. Jeg har også gått på teknisk fagskole, der vi hadde fagene ledelse, økonomi og markedsføring. Fra det jeg har lært der om lagerhold (logistikk), markedsføring og lover og regler som gjelder ved kjøp, salg og kundebehandling så har jeg forklart WB hvilke regelbrudd de har gjennomført i min sak. Men når hun ber meg komme på en brus og at mine foreldre skal kjøre meg. Da måtte jeg bare le. Mine foreldre er på ingen måte innblandet i dette salget. Hvorfor skal de da være med dit? Det hadde vært morro å ha med pappa, da han er "leder" for ett større firma. Og har god peil på rettigheter og regler ved kjøp og salg osv. Han vet om salget, og han er ikke glad. Men han har ikke blandet seg inn. Og det ønsker jeg ikke at han skal heller. Jeg kommer med oppdateringer så fort det skjer noe. Og skal ta bilde av denne "Karianne" (om jeg klarer). Jeg tviler nemlig på at hun finnes der. Med vennlig hilsen Frederik Thelle Ler så jeg får vondt i magen selv om saken er tragisk. Men husker jeg ikke feil har du vel henvist til din far et par ganger? Uansett er det der den værste mailen jeg har lest fra kundeservice noen gang. Burde vært et "hall of fame" her på forumet hvor man kunne lime inn slikt som dette her til evig beskuelse Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har henvist til at min far er "resurssterk" og at han har gitt meg div tips og råd. Og han har hørt med div jurister osv for meg. Så han har hjulpet meg litt. Men han vil ikke snakke med WB. For da tror han at han kan bli fysisk, for slik oppførsel og oppfølging er ikke noe en kunde skal møte. Morro å bli sett på som en 12-14 åring da. Det er jo koselig. Håper de har vett nok til å sende brikken snart. De har jo sagt at de er villige til å oppgi adressen. Men jeg tviler på at dem gjør det. Derfor går jeg til politiet og får utlevert adressen der etter fredag 13:00. Om brikken da ikke er ankommet mitt postkontor. Jeg håper jeg slipper å prate mer med dem da. Har en god venn som har bestillt en del maskiner fra dem nå. Men han bestiller gjennom firmaet han jobber i. Og det firmaet handler regelmessig hos WB. Så de får jo riktige varer til riktig pris. Men bare fordi man er "14" år (*kremt* 23) så skal man jo få samme service. En kunde er en kunde. Jeg begynner å lure på hvor seriøse WB er. Da mener jeg VIRKELIG å lure. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 jeg må bare si at jeg endelig har fått laptopen nå den kom på butikken her borti gata 01.02.05 alle deler er med som avtalt. men det funker sikkelig bra med 3 brev ifra forbrukerrådet ++ en del telefoner som hun har ringt. Må bare takke en dame på forbrukerrådet som heter sissel vaage. btw: thelle du høres ikke ut om en 13 åring i telefonen. men de sier det bra for å syke deg ut.. de prøvde noe lignende med meg også, men det funka ikke så bra. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 btw: thelle du høres ikke ut om en 13 åring i telefonen. men de sier det bra for å syke deg ut.. de prøvde noe lignende med meg også, men det funka ikke så bra. Takker Jeg bor ørlittegranne nærmere enn deg. Så trusselen med å komme på døra er litt større og mer reel. Er bare 25min herifra. og det koster meg ikke en krone å kjøre dit for å få den brikka. Men som sagt så lurer jeg litt på hva dem driver med :/ Lenke til kommentar
memix Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Bestilte laptop på WB på tirsdag før jeg las denne posten har jeg gjort noe domt eller? Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg har snakket med flere kjente som har fått maskinene sine fort og helt riktig i det siste. Men får du den ikke fort og du ikke får noen mail med sporingsnur eller beskjed om ventetid så avbestiller du. Det er mitt råd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg snakket faktisk med dem i dag, tok telefonen med en gang jeg ringte. De er ganske ubrukelige når det gjelder support o.l. Kommer snart en tråd om mitt tilfelle. Lenke til kommentar
memix Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Er det dumt av meg å avbestille og heller bestille en på Zepto? i det tilfelle, skal jeg bare sende mail til whitebox og si at jeg vil avbestille? eller bør jeg ringe? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hadde avbestilt på flekken dersom jeg hadde vært deg. Bruk eventuelt angrefristen. Whitebox er et totalt useriøst firma, noe de har bevist ettertrykkelig gang på gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå