Gå til innhold

Hvordan går det med leveringen fra whitebox?

Gibos

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Har dere også merket at de aldri nevner etternavnene sine? Tror WB har skikkelige ugler i mosen og er sinnsykt glad jeg ikke handlet hos de.

Jeg har da et par etternavn. Jeg fikk faktisk en PM fra en bruker på forumet som hadde navnene på de to som stod bak, hvor de bodde, osv.

Ingen som har fått mailer kreditert Jason Miller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå vært en tur i Hønefoss.

Ikke nok med at jeg måtte betale for en oppgradering jeg ikke har bedt om, for å få den utelvert i dag. Men dem kunne ikke gi meg noen adresser å komme til.

Jeg ble henvist til en statoilstasjon. Der skulle jeg vente på ett bud. Jeg var henholdsvis på Gjøvik da jeg dro til Hønefoss for å hente maskinen. Jeg sa jeg ville være der om ca 1 time. (Dette er litt for kort tid, men med slike firmaer så må man regne litt ekstra.) Det er 10 mil hver vei fra. Men nok om mine råkjøringsvaner og over til saken. Ca en time senere ringer dem. Jeg skulle da bli guidet til verkstedet som hadde min maskin (de har 3 lager og produksjonsverksteder i Hønefoss). Men det var da det startet. De henviste meg til denne statoilstasjonen. Ble bedt om å vente der til ett bud kom med maskinen. Jaha tenker jeg når mannen i andre enden la på. Jeg hadde kontatner, så oppgjøret var enkelt. MEN, noen kvitering? Det visste jeg ikke. Mannen fra verkstedet ringte igjen etter 35 minnutter. Ja nå er budet på vei. Jeg spurte etter kvitering, og sa jeg kun hadde kontanter. Han sa han hadde gitt kvitering til budet, jeg skulle bare gi pengene til budet.

De turte altså ikke møte MEG. Jeg møtte budet og ting var som de ble sagt. Men saken er, jeg måtte vente i Hønefoss i en time. Dette er vel lenge når de hadde 1 time på å gjøre klar maskinen.

Jeg har enda ikke åpnet pakken for å se om den virker. Bare for å se hva som fulgte med. På kviteringen står det at det kun er cd-rw dvd combo. Er det dette er jeg litt furt. For stod det ikke at det var en dvd-r 4x brenner?

Jeg kommer tilbake med en status på maskinen når den er oppe og går.

Men jeg skal ikke klage på bundelen til maskinen. Det er helt greie programmer som følger med.

Men man skal slevfølgelig ikke bli behandlet slik som kunde. Så jeg fortsetter med eposten jeg skriver til TV2 hjelper deg. Og jeg nevner denne forumtråden i eposten. Så om noen andre vil ha med navnet sitt for å bli kontaktet av tv2 så send meg en priv. mld.

Men en siste ting. Da jeg spurte når maskinen ville bli sendt så svarte de i dag. Hvordan kunne de da unngå å si at jeg ville få ett ekstra gebyr på 700,- for harddisken? Hvordan skulle de løse det problemet? Hadde jeg ventet til den kom i posten hadde jeg fått harddisk oppgraderingen og vesken gratis? Jeg skal skrive en mail til dem om dette, kanskje jeg får refundert noen kroner. Dette blir OGSÅ nevnt i mailen til TV2 Hjelper deg.

Med vennlig hilsen

Frederik Thelle

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Så det som skjer nå er; TV2 Hjelper Deg får WB nedlagt, garantien på samtlige maskiner kjøpt fra firmaet ryker i vasken og de med ødelagte maskiner sitter igjen med skjegget i postkassa?

Lenke til kommentar

Når noen er ansatt som 100% omsorgsarbeider i tillegg er ansvarlig for whitebox så kan man begynne å lure hvorfor den som er sjef ikke står ansvarlig. Antageligvis noen orker i skuffene ja. Det er synd, men sånn som det ser ut nå ser det stygt ut for de. Håper for forumbrukerne at det ikke skjer, for det har vært jævlig synd for de å miste såpass mye penger, men en fordel er at hvis de går konk er hun stakkars Belinda der økonomisk ansvarlig for tapene siden det er et enkeltmannsforetak. Slik at hun må dekke alle tapene for de som ikke har fått PCene sine.

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert garantien løper ut. Da det er noen form for "garanti" mot det. Tror jeg. Håper hvertfall det. Som at feks infocare kan ta over servicen på maskinene. Infocare er også ett tåpelig firma da. Men men. De gjør hvertfall noe. Og jeg aner ikke om de har ett dårlig rykte. Men jeg liker dem ikke. Har hatt 2 maskiner derifra. De fungerte ikke som de skulle.

Men WB sa dem leverte maskinene med svart tastatur? Her sitter jeg med ett blått ett :/ jaja. Har en fin mail jeg skal sende til WB. Der jeg lister opp hvilke lover de har brutt.

Med vennlig hilsen

Frederik Thelle

Lenke til kommentar

Tja, du har jo gitt de pengene. så gi deg selv 6 mnd får du får det du skal ha. De gir seg garantert ikke får det har vært igjennom forbrukertvistutvalget. og det tar jo minst 3 mnd. men lykke til. Håper det går bra med deg og PCn din.

EDIT: Fatter ikke at du tør det du gjorde da men. er jo skikkelig shady greier, men det er et fritt valg så du får stå det du har gjort.

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
Så det som skjer nå er; TV2 Hjelper Deg får WB nedlagt, garantien på samtlige maskiner kjøpt fra firmaet ryker i vasken og de med ødelagte maskiner sitter igjen med skjegget i postkassa?

Du kan fortsatt rette ditt krav mot tidligere salgsledd, jfr forbrukerkjøpslovens §35. Så det skal ikke være noe problem. Det blir en håpløs tankegang dersom man mener man skal "berge" WB for å redde garantien sin.

Lenke til kommentar

Ikke krav om årsregnskap når det ikke er AS. Står at det ikke er levert inn i allefall. men uansett så med en nettoinntekt på 220 000 i 2002 i følge skatteregisteret. så må hun nok betale hardt og lenge hvis det går over styr. Hvis ikke så har jo de på forumet som eier en WB, partykåk i hønefoss så fremt hun eier sitt eget hus :D

EDIT:

Ingen tvil om hvor hun jobber :D

http://www.ringblad.no/debatt/article1336852.ece

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
Jeg vurderer å ta en kjapp telefon, eller sende en mail til Brønnøysundsregisterene og høre hvordan økonomien til wb og belinda er om dagen ;)

da er jeg stygt redd for at du må ringe til ligningskontoret eller lignende. får ikke noe info fra brønnoysundsregistrene om slikt!

PS! noen som klarer å komme igjennom på telefon ti whitebox?

Lenke til kommentar

Du reiste altså til Hønefoss for å hente maskinen...

Alarmklokke #1: De oppgir ikke sin besøksadresse

Alarmklokke #2: Man må møte et "bud" på en bensinstasjon

Alarmklokke #3: Betale kontant "på gata"

Alarmklokke #4: Må betale for "oppgraderinger" man ikke har bedt om

Var jeg deg, Thelle, ville jeg benyttet meg av angreretten, og returnert hele maskinen. Kjøp den heller et sted du føler deg trygg på kjøpet.

Det hadde vært morsomt med en stake-out på den postboksen til Whitebox, bare for å se hvor de holder til.... vært artig å kunne buste dem! Belinda Andvik er nok like mye "sjef" for Whitebox som jeg er... hehe

Lenke til kommentar

nei, tror ikke det. det blir bare overført til bobestyret, og da får de ansvaret for hele saken.

ja jeg blir med på tv2 hjelper deg.. venter forsatt på å få høre ifra forbrukerrådets advokat sak som skulle se på saken min i dag.

syntes det er litt søtt da når ho som er sjefen for shappa som så mange sliter med. driver å klager over at de eldre ikke får ha katta i fred.. :w00t:

men har lyst på pc jeg da.. har vært uten laptopen nå siden oktober og er rimlig drit lei..

Lenke til kommentar
Du reiste altså til Hønefoss for å hente maskinen...

Alarmklokke #1: De oppgir ikke sin besøksadresse

Alarmklokke #2: Man må møte et "bud" på en bensinstasjon

Alarmklokke #3: Betale kontant "på gata"

Alarmklokke #4: Må betale for "oppgraderinger" man ikke har bedt om

Var jeg deg, Thelle, ville jeg benyttet meg av angreretten, og returnert hele maskinen. Kjøp den heller et sted du føler deg trygg på kjøpet.

Det hadde vært morsomt med en stake-out på den postboksen til Whitebox, bare for å se hvor de holder til.... vært artig å kunne buste dem! Belinda Andvik er nok like mye "sjef" for Whitebox som jeg er... hehe

5# det er 18 sider om saken på hw.no

6# de holder ikke hva de lover

7# eieren som ikke jobber i et enkeltsmannsforetak klager i den lokale avisen om katter.

8# folk får ikke pcen tilbake etter rep.

9# forbrukerrådet har mange klager på de

10# du må dra til de for å få pcen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...