Gå til innhold

Hvordan går det med leveringen fra whitebox?


Gibos

Anbefalte innlegg

Jeg skal bruke maskinen til skolearbeid. Da trenger jeg litt mer kraft enn gjennomsnittlig billig laptop. For jeg skal tegne i autocad (også med 3d), lage film og sjangsen til brenning på dvd på stedet. osv osv.

 

Folk kan komme og si at det koster det og det hos andre nettbutikker osv. Og får jeg noen feil på maskinen så bor jeg ikke værre til enn at jeg faktisk klarer å ta meg til verkstedet og få feilen utrettet mens jeg venter. Ellers ringer jeg bare til forbrukerrådet eller lignende instanser.

 

Slik er det å være student. Da vokser ikke kronene på trærne. Desverre.

 

Med vennlig hilsen

Thelle

hmm.. har du leste hele tråden.. forbrukerrådet og brev og klager osv hjelper ikke. De brevene som jeg har sendt for å få tilbake pcen.. det første som skjedd når de fikk inn maskinen i oktober var å formatere hden som flere innleveringer lå på. Men var det hardisken som det var problemer med NEI, nå har jeg hatt mange innleveringe og til dette hadde jeg tenkt å bruke laptopen til, men kunne jeg det NEI for whitebox "har mye å gjøre" og kan ikke svare på telefonen eller fikse laptopen.

 

Jeg også er student, og når jeg kjøpte laptopen i vår trodde jeg at jeg hadde fått en billig og bra maskin, men nå når jeg ikke har sett den en gang når jeg trenger den så er det ikke noe billigt eller bra kjøp.. heller tvertimot jeg har blitt lurt. og det er surt.

 

 

 

Det er vel like greit at hønefoss og den posteboks adressa til whitebox er langt unna meg, for folk blir sur når de oppfører seg på den måten som de gjør.

 

 

EDIT: skrev om litt, så det ikke høres ut som en trussel.

Endret av tivolieselet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tivolieselet: Har du fått tilbake noen maskin da? Har du fått noen penger?

dersom jeg hadde det. så hadde jeg ikke skrevet så mye negativt om de her på forumet som jeg gjør. men som jeg skrev i de to brevene som du nettopp fikk en link til. Der står det at de ikke svarer på mine hendvendelser.

 

 

og nei jeg venter på at forbrukerrådet skal hjelpe meg med saken, for lengre kommer ikke jeg.

Endret av tivolieselet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men WB må vel ha en eller annen fornøyd kunde?

Jeg er rimelig fornøyd. Faktisk så fornøyd at flere forumbrukere har våget seg frempå med noen teorier om at jeg "jobber for dem" eller er "kjøpt og betalt". Har fått en oppgradering fra CL50 til CL56 mot et mellomlegg på 3k. Har kjøpt et par maskiner der til kompiser som fortsatt funker fint. Stort sett har de behandlet meg bra.

Lenke til kommentar
Jeg er rimelig fornøyd. Faktisk så fornøyd at flere forumbrukere har våget seg frempå med noen teorier om at jeg "jobber for dem" eller er "kjøpt og betalt". Har fått en oppgradering fra CL50 til CL56 mot et mellomlegg på 3k. Har kjøpt et par maskiner der til kompiser som fortsatt funker fint. Stort sett har de behandlet meg bra.

Det er godt at noen har opplevd noe possitivt med WB. Men jeg har ikke sjangsen til å skaffe til veie kroner for å betale for noen oppgradering. Så skal de får solgt en maskin til meg så må de faktisk betale for mine oppgraderinger om de ikke klarer å skaffe til veie det jeg har bestillt. Og det er de igrunn lovpålagt. Ellers så må de si ifra raskt at de faktisk ikke kan levere.

Lenke til kommentar
Er som regel bare de misfornøyde som skriker ut, sikker på at mange har ett godt forhold til Wb, bortsett fra leveringen da....

Yess. Dette har jeg også kommentert tidligere. Og som sagt: det er like viktig å være en god kunde, som å være en god kundebehandler :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Thelle: Jeg lover at du ikke må betale for oppgraderingene. WB har for vane å slenge ut oppgraderinger. Selv har jeg fått doblet ram, billig oppgradering, bluetooth og skifte av LCD-panel gratis - vanlig pris er 4k.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men virker som alle her er blitt tilbudt oppdateringer? Jeg har nemlig ikke fått noe sånt tilbud, selv om jeg også bestilte 30.november :hmm:

 

Fikk mail tidligere denne uken, de skulle vist sende pcen ut i løpet av uken...

True med å skifte webshop.

Lenke til kommentar
Men virker som alle her er blitt tilbudt oppdateringer? Jeg har nemlig ikke fått noe sånt tilbud, selv om jeg også bestilte 30.november :hmm:

 

Fikk mail tidligere denne uken, de skulle vist sende pcen ut i løpet av uken...

Da ville jeg sendt en høfflig mail til disse adr. [email protected],[email protected]

 

Og spurt om de hadde hatt muligheten til å sende den senest lørdag. Da du trenger den så tidlig som mulig neste uke. Og en liste over hva pakken inneholder. Får du da svar hurtig, så sender du en mail til den adr du fikk svar fra, med navnet på kundebehanlder i subjekt. Der du ønsker en liten oppgradering pga for sen levering. Slik at du skal bli fornøyd. Og at du har fått høre fra flere at de har fått beskjed om at de kan vente seg en overraskelse i form av en oppgradering.

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Lenke til kommentar
Men virker som alle her er blitt tilbudt oppdateringer? Jeg har nemlig ikke fått noe sånt tilbud, selv om jeg også bestilte 30.november :hmm:

 

Fikk mail tidligere denne uken, de skulle vist sende pcen ut i løpet av uken...

Jeg må betale for oppgraderingen :thumbdown:

 

Og du som har fått oppgradering verdt 4000 kroner; kan jeg spørre hvordan du fikk det til? Høres ikke ut som god business spør du meg. :hmm:

Lenke til kommentar
Er som regel bare de misfornøyde som skriker ut, sikker på at mange har ett godt forhold til Wb, bortsett fra leveringen da....

Snodig at du sier det der. Jeg får bare høre om folk som ønsker WB til et meget varmt sted. Når jeg først begynte å uttrykke meg om WB på skolen fikk jeg høre de mest utrolige historiene om servicen til WB. Det er neppe tilfeldig at WB er en kjenning av forbrukerombudet.

 

Men det er ikke alle som er misførnøyd med masinen sin (de få som har fått den) det går for det meste på den ræva kundeservicen de har.

 

Det taler vel heller ikke til fordel for WB at de ikke leverer det utstyret folk betaler for.

 

Men igjen, jeg er glad jeg kanselerte ordren min hos WB, skulle det gå noe galt med denne maskine har jeg nå om ikke annet handlet hos noen som yter service

 

Og med min config på maskien var det ikke noe å tjene på å handle hos WB heller.

Endret av Gibos
Lenke til kommentar

Du skal selvfølgelig ikke betale for for en oppgradering som de gir deg uten å si ifra. Ber du om en oppgradering kan de si ja, ja mot en liten betaling, eller bare nei. Men jeg antar at du skal slippe å betale for denne. De er uansett for seint ute med maskina.

 

Klarer de ikke levere det du har bestillt så skal du få en bedre vare, eller bøi tilbudt en bedre vare mot ett lite tillegg. Eller så må de komme raskt tilbake til deg som kunde og si at de ikke kan levere produktet du har bedt om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
True med å skifte webshop.

Å true med bytte av lev. kan slå begge veier. De kan faktisk da velge å ikke levere varen. Dette kan fort skje om du møter på en behandler med en dårlig (hår) dag.

Jeg opplevde at WB ikke svarte på mail eller tlf. Så truet jeg med å gå til PSdata og vips, så var de på telefonen minuttet etter.

 

Og du som har fått oppgradering verdt 4000 kroner; kan jeg spørre hvordan du fikk det til?

 

Skjermkortet mitt røk og jeg fikk ny skjerm for tort og svie elns.

Lenke til kommentar

Hvis de er overbestilt, så bør de faen meg opplyse om det og miste ordrer pga av det enn å skaffe seg et jævlig dårlig rykte og muligens gå på dunken siden ingen vil handle der mer. Kundeservice er alfa omega i dagens nettbutikk verden da de fleste nettbutikker er like i pris stort sett. Folk vil handle der de får god service på varer som har en grei pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...