Gå til innhold

Hvordan går det med leveringen fra whitebox?


Gibos

Anbefalte innlegg

Ble ringt opp av en kar fra WB i dag som ville si i fra at de sender min laptop i morgen eller mandag. Litt ydmyk spurte han om jeg ville oppgradere til en 8x dual layer dvd brenner for da kunne det gå fortere. Takket bare ja, jeg.. vil ikke vente lenger. Nå skal det sies at jeg bestilte 30. november så jeg har ikke ventet like lenge som noen av de andre stakkarne her.

 

Er forresten særdeles skeptisk til wb mtp reperasjon, men den tid den sorg. En laptop med samme specs koster nå 2500 kr mer så kanskje det er verdt det.

Jeg bestillte også 30. november.

Ikke fått noen telefon. Men fikk en mail om en oppgradering. Men ikke fått vite hva denne er. Ser at flere skriver brenneren. Håpet på minne. Da jeg skal ha 1024mb uansett. Men jeg kjøper bare ett kit som er matchet og legger da ut org brikken for salg. Så om noen er intr ta kontakt litt senere.

 

De sa jeg hadde fått oppgraderingen. Så den nekter jeg å betale for.

Får jeg noen problemer med min maskin så tropper jeg opp på døra. Og venter i lokalet til den er ferdig. (Hvis det er slik at de har lager/verksted/produksjons avd. på Hønefoss). Og får jeg noen problemer med min, og jeg får fikset dem der. Så skal jeg lage en tråd om det. Også tar jeg gjerne imot andre sine maskiner og gjør samme prosedyren.

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble ringt opp av en kar fra WB i dag som ville si i fra at de sender min laptop i morgen eller mandag. Litt ydmyk spurte han om jeg ville oppgradere til en 8x dual layer dvd brenner for da kunne det gå fortere. Takket bare ja, jeg.. vil ikke vente lenger. Nå skal det sies at jeg bestilte 30. november så jeg har ikke ventet like lenge som noen av de andre stakkarne her.

 

Er forresten særdeles skeptisk til wb mtp reperasjon, men den tid den sorg. En laptop med samme specs koster nå 2500 kr mer så kanskje det er verdt det.

Er du helt sikker på at det var en dual layer og ikke en dual mode brenner?

hmm.. :hmm: tror det var det han sa. Han forklarte at man kan brenne på begge sider av platen eller noe. Eller i to lag. Er ikke helt oppdatert på DVD brennere. Ringer det en bjelle for deg som tydligvis vet litt mer om dvd brennere enn meg? :shrug:

Lenke til kommentar
Ble ringt opp av en kar fra WB i dag som ville si i fra at de sender min laptop i morgen eller mandag. Litt ydmyk spurte han om jeg ville oppgradere til en 8x dual layer dvd brenner for da kunne det gå fortere. Takket bare ja, jeg.. vil ikke vente lenger. Nå skal det sies at jeg bestilte 30. november så jeg har ikke ventet like lenge som noen av de andre stakkarne her.

 

Er forresten særdeles skeptisk til wb mtp reperasjon, men den tid den sorg. En laptop med samme specs koster nå 2500 kr mer så kanskje det er verdt det.

Jeg bestillte også 30. november.

Ikke fått noen telefon. Men fikk en mail om en oppgradering. Men ikke fått vite hva denne er. Ser at flere skriver brenneren. Håpet på minne. Da jeg skal ha 1024mb uansett. Men jeg kjøper bare ett kit som er matchet og legger da ut org brikken for salg. Så om noen er intr ta kontakt litt senere.

 

De sa jeg hadde fått oppgraderingen. Så den nekter jeg å betale for.

Får jeg noen problemer med min maskin så tropper jeg opp på døra. Og venter i lokalet til den er ferdig. (Hvis det er slik at de har lager/verksted/produksjons avd. på Hønefoss). Og får jeg noen problemer med min, og jeg får fikset dem der. Så skal jeg lage en tråd om det. Også tar jeg gjerne imot andre sine maskiner og gjør samme prosedyren.

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Merkelig at du skal få det gratis. Ble litt misunnerlig jeg :roll: Men seriøst, tror det er en oppgradering av dvd brenneren det er snakk om. Fyren på telefonen mumlet noe om at de tok litt lenger tid å skaffe 4x dvd brenneren.

Lenke til kommentar
Merker at maskinen min har 6 døde piksler i grupperinger nå. Veldig irriterende. Får jeg det på garantien om jeg sender tilbake og ber dem skifte panel?

Hva er kravet til skjermen på denne pc'en? Er ikke sikkert det er så uvanlig at det er noen få døde pixler..?

Mer enn 3-4 pixler i en gruppe pleier da å være årsak nok! :ermm:

Eller?

 

Slik jeg har forstått det hvertfall

Lenke til kommentar
Ble ringt opp av en kar fra WB i dag som ville si i fra at de sender min laptop i morgen eller mandag. Litt ydmyk spurte han om jeg ville oppgradere til en 8x dual layer dvd brenner for da kunne det gå fortere. Takket bare ja, jeg.. vil ikke vente lenger. Nå skal det sies at jeg bestilte 30. november så jeg har ikke ventet like lenge som noen av de andre stakkarne her.

 

Er forresten særdeles skeptisk til wb mtp reperasjon, men den tid den sorg. En laptop med samme specs koster nå 2500 kr mer så kanskje det er verdt det.

Jeg bestillte også 30. november.

Ikke fått noen telefon. Men fikk en mail om en oppgradering. Men ikke fått vite hva denne er. Ser at flere skriver brenneren. Håpet på minne. Da jeg skal ha 1024mb uansett. Men jeg kjøper bare ett kit som er matchet og legger da ut org brikken for salg. Så om noen er intr ta kontakt litt senere.

 

De sa jeg hadde fått oppgraderingen. Så den nekter jeg å betale for.

Får jeg noen problemer med min maskin så tropper jeg opp på døra. Og venter i lokalet til den er ferdig. (Hvis det er slik at de har lager/verksted/produksjons avd. på Hønefoss). Og får jeg noen problemer med min, og jeg får fikset dem der. Så skal jeg lage en tråd om det. Også tar jeg gjerne imot andre sine maskiner og gjør samme prosedyren.

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Merkelig at du skal få det gratis. Ble litt misunnerlig jeg :roll: Men seriøst, tror det er en oppgradering av dvd brenneren det er snakk om. Fyren på telefonen mumlet noe om at de tok litt lenger tid å skaffe 4x dvd brenneren.

Jeg håper det er en 8x dvd + med +R9 brenner. Hvertfall hvis det er en oppdatering av brenneren.

 

Dette vil si at den kan brenne formatene dvd-r -rw og dvd+r +rw og i 2 lag. Slik som feks NEC ND-2510 kan når det gjelder stasjonære maskiner.

 

Jeg har ikke fått noe spm. om oppgradering. De er forsene med forsendelsen i henhold til avtale. Så tar de betalt for den oppgraderingen så går jeg rett og slett til sak mot dem. For da har de gjort ett kontraktsbrudd. Og jeg har ikke mer enn 10.400,- tilgjengelig. Og det er det maskinen skal komme på etter frakt.

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Endret av Thelle
Lenke til kommentar

 

Dette vil si at den kan brenne formatene dvd-r -rw og dvd+r +rw og i 2 lag. Slik som feks NEC ND-2510 kan når det gjelder stasjonære maskiner.

 

Akkurat det var det han sa, ja! + og - samt to lag. Er enig i at du ikke skal behøve å betale for det. Ingen spurte deg, jo! Støtter deg i et søksmål!!! Moralsk, i alle fall :innocent:

Lenke til kommentar
Dual mode tar pluss og minus. Dual layer brenner to lag (8.5GB pr plate). Du bruker Nero infotool f.eks til å finne ut hva den støtter.

Hva skal jeg se etter?... har den framfor meg nå... står bare hva den støtter sånn dvd+ og - og cd +og - åsså sånn...

Lenke til kommentar
Jeg fikk med gratis dvd-brenner :D Åssen vett man om d er dual-layer eller dual-mode... hva er dual-mode egentlig?? :blush:

Dual layer brenner i 2 lag. Dvs 8gb på en plate.

Dual mode brenner både + og - formatet på dvd.

Hvordan du finner ut av det er jeg ikke 100% sikker på. Men her følger ett forslag til hvordan:

-Høyreklikk på min datamaskin/my computer

-Trykk på behandle/manage

-Trykk så på enhets behandling/device manager

-Trykk så på DVD/CD-ROM drives

-Høyreklikk på enheten

-Trykk så på egenskaper/properties

Her står det en del info om cd-rom drevet ditt. Står det ikke her så søk etter det på www.google.com med fullt navn på enheten.

 

Om du er i tvil se på bilde:

post-72-1102619341_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg har ikke fått noe spm. om oppgradering. De er forsene med forsendelsen i henhold til avtale. Så tar de betalt for den oppgraderingen så går jeg rett og slett til sak mot dem. For da har de gjort ett kontraktsbrudd. Og jeg har ikke mer enn 10.400,- tilgjengelig. Og det er det maskinen skal komme på etter frakt.

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Å gå til et sivilt søksmål kan være en langdryg affære. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Forbrukerrådet dersom du ikke allerede har gjort dette. Dersom ikke klagen i Forbrukerrådet fører fram, dvs at det ikke kommer til noen løsning kan klagen viderføres til Forbrukertvistutvalget (FTU) som er et rettslig skritt. Dette er i tilegg gratis!

Herfra kan igjen klagen viderføres til By og herredsretten for rettslig behandling.

Forutsatt at du har en god sak vinner de aller fleste fram i FTU og de har vist seg å ha en god evne til å løse saker forutsatt kompetanse.

 

Forbrukerrådet.no bør i alle tilfeller være din førsteinstans

Lenke til kommentar
Å gå til et sivilt søksmål kan være en langdryg affære. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Forbrukerrådet dersom du ikke allerede har gjort dette. Dersom ikke klagen i Forbrukerrådet fører fram, dvs at det ikke kommer til noen løsning kan klagen viderføres til Forbrukertvistutvalget (FTU) som er et rettslig skritt. Dette er i tilegg gratis!

Herfra kan igjen klagen viderføres til By og herredsretten for rettslig behandling.

Forutsatt at du har en god sak vinner de aller fleste fram i FTU og de har vist seg å ha en god evne til å løse saker forutsatt kompetanse.

 

Forbrukerrådet.no bør i alle tilfeller være din førsteinstans

Ja. Går jo ikke direkte til sivilt søksmål. Er fullt klarover hva dette innebærer. :yes: Da jeg går på skole med full lederutdanning. Så jeg vet å slå opp i lovverket, og har akkurat levert fra meg ett produkt som ikke var i samsvar med disse lovene. Men når jeg går i fella atter en gang. :no: Hos en ny bedrift blir jeg smålig irritert på meg selv og mine omgivelser. Særlig når dette skjer midt i eksamens tiden, og jeg gjerne skulle brukt denne maskinen under eksamen. :thumbdown:

 

Men men. Jeg overlever vel. Har jeg maskinen i midten av neste uke er jeg happy for det. Og som sagt, å ta betalt for en oppgradering de sier i en mail at du har fått og som du ikke har bedt om er uansett ulovlig.

 

Be cool :cool: , stay in school :innocent:

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Lenke til kommentar

Men men. Jeg overlever vel. Har jeg maskinen i midten av neste uke er jeg happy for det. Og som sagt, å ta betalt for en oppgradering de sier i en mail at du har fått og som du ikke har bedt om er uansett ulovlig.

 

Be cool :cool: , stay in school :innocent:

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Er du sikker på at du vil ha den maskinen fra WB i det hele tatt da? Jeg ville ikke det.

Lenke til kommentar

Men men. Jeg overlever vel. Har jeg maskinen i midten av neste uke er jeg happy for det. Og som sagt, å ta betalt for en oppgradering de sier i en mail at du har fått og som du ikke har bedt om er uansett ulovlig.

 

Be cool  :cool: , stay in school  :innocent:

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Er du sikker på at du vil ha den maskinen fra WB i det hele tatt da? Jeg ville ikke det.

hvorfor ikke? :yucky:

Lenke til kommentar
Er du sikker på at du vil ha den maskinen fra WB i det hele tatt da? Jeg ville ikke det.

Maskinen har jo gode spesifikasjoner/pris.

Jeg har ikke mer penger til rådighet enn 10.400,- Som denne maskinen koster ink. frakt.

Den har de tingene jeg trenger, som er ett ok skjermkort, en grei oppløsning på skjermen, den har minnekortleser (riktig nok bare 4in1), firewire, en nok så kraftig cpu og en ok mengde med ram. Selv om jeg skal oppgradere dette senere.

 

Jeg skal bruke maskinen til skolearbeid. Da trenger jeg litt mer kraft enn gjennomsnittlig billig laptop. For jeg skal tegne i autocad (også med 3d), lage film og sjangsen til brenning på dvd på stedet. osv osv.

 

Folk kan komme og si at det koster det og det hos andre nettbutikker osv. Og får jeg noen feil på maskinen så bor jeg ikke værre til enn at jeg faktisk klarer å ta meg til verkstedet og få feilen utrettet mens jeg venter. Ellers ringer jeg bare til forbrukerrådet eller lignende instanser.

 

Slik er det å være student. Da vokser ikke kronene på trærne. Desverre.

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Lenke til kommentar
Er du sikker på at du vil ha den maskinen fra WB i det hele tatt da? Jeg ville ikke det.

Maskinen har jo gode spesifikasjoner/pris.

Jeg har ikke mer penger til rådighet enn 10.400,- Som denne maskinen koster ink. frakt.

Den har de tingene jeg trenger, som er ett ok skjermkort, en grei oppløsning på skjermen, den har minnekortleser (riktig nok bare 4in1), firewire, en nok så kraftig cpu og en ok mengde med ram. Selv om jeg skal oppgradere dette senere.

 

Jeg skal bruke maskinen til skolearbeid. Da trenger jeg litt mer kraft enn gjennomsnittlig billig laptop. For jeg skal tegne i autocad (også med 3d), lage film og sjangsen til brenning på dvd på stedet. osv osv.

 

Folk kan komme og si at det koster det og det hos andre nettbutikker osv. Og får jeg noen feil på maskinen så bor jeg ikke værre til enn at jeg faktisk klarer å ta meg til verkstedet og få feilen utrettet mens jeg venter. Ellers ringer jeg bare til forbrukerrådet eller lignende instanser.

 

Slik er det å være student. Da vokser ikke kronene på trærne. Desverre.

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Ja, den har god ytelse/pris. Men det hjelper ikke nåe du aldri får den og den er full av feil. Hva med en å bygge en 1557 selv?

Lenke til kommentar

Men om jeg skulle komme opp i noen problemer med dette firmaet så er løsningen som nevnt før div. instanser som forbrukerrådet. Men før det vil jeg prøve mine egne metoder, og evt trekke inn pappa. Han er meget flink og vet å behandle sin kunder riktig, og vet derfor hvordan å opptre som kunde og hvilke krav osv osv. (litt bedre enn meg). Og som sagt: Får jeg problemer så åpner jeg en tråd om det. Og får noen andre problemer så sleng dere på. Jo flere vi er sammen jo sterkere står vi. Og tørr du ikke sende maskinen din til WB selv, så kan du (om du tørr) sende den til meg så kan jeg dra å levere den i hønefoss (hvor det sies at de holder til).

 

Med vennlig hilsen

Thelle

Lenke til kommentar
Ja, den har god ytelse/pris. Men det hjelper ikke nåe du aldri får den og den er full av feil. Hva med en å bygge en 1557 selv?

Tror ikke alle maskinene dems har feil. Er de som opplever alvorlige feil og mangler som skriker høyest. Har noe med hvordan man behandler varen også.

 

Jeg har ikke sett noe sted som selger løse deler til å bygge en laptop i norge.

Og som jeg sier jeg har 10.400,- og that's it.

 

Kall meg dum. Men det gir jeg faen i :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke betalt for noe enda. Og om min vare er ødelagt gjenstår og se.

 

Er den det så leverer jeg den, sammen med en form for dokumentasjon. Og får pengene i hånda og går. Da er jeg ferdig med det firmaet. Du kan alltid bruke angre retten din ;)

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke snakket med kundeservice. Og jeg har lest at mange har det. Folk har delte meninger om den er god eller dårlig. Her skal ikke jeg komme med innspill.

 

Men en viktig faktor når det kommer til kundeservice er hvordan du opptrer som kunde. :yes:

Tenk deg at du selv sitter på support hos WB. Du mottar mail og telefoner hele dagen. Alt du leser og hører er kjefting og gneldring. Da blir du irritert, du jobber langsommere og du behandler denne kunden dårligere og dårligere for hver gang.

:yes::yes:

Men hva skjer når det kommer en konkret mail/telefon? En som inneholder kun fakta. Som beskriver problemet på en høfflig og vennlig måte? Jo, da setter du deg litt inn i kundens situasjon, du forstår kunden og du behandler denne kunden bedre. Og kunden blir fornøyd.

Så det å være en god kunde er minst like viktig som å være en god kundebehandler.

 

Har selv jobbet i flere "serviceyrker". Der det er snakk om levering av varer hos bedrifter og private. Reparering eller bytting av deffekte varer.

Og jeg har gått på teknisk fagskole i 2.5 år. Der man lærer litt av hvert når det gjelder økonomi, ledelse, markedsføring, kundebehandling og logistikk. Dette er alle viktige ledd i en slik sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...