Gå til innhold

Skal jeg kjøpe bærbar nå?

inaktiv000

Anbefalte innlegg

Jeg er i militæret, og kunne tenke meg å ha en bærbar PC til filmer, musikk og liknende. Grunnen til at jeg har "råd" til dette er at jeg kommer sannsynligvis til å studere fra høsten av, og vil da trenge en bærbar uansett.

Er dette noen "god" tid å kjøpe bærbar på? (Vet at noe slikt ikke finnes, men hvis f. eks. Centrino snart blir byttet ut av noe nytt, ettersom Centrino har vært på markedet en stund, er det vel dumt å kjøpe nå..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent til du begynner på studiet.

Du får som regel ett tilbud fra undervisningsstedet når det gjelder laptop.

F.eks; Universitetet i Tromsø og Høyskolen i Tromsø fikk dette tilbudet ved høsten 2004: PolarPartner Studenttilbud

Så jeg ville nok ha ventet, og heller spart opp pengene til en ordentlig maskin og ikke gått for den første og beste.

Dessuten ville jeg ha nok anbefalt en lett Thinkpad T-serie e.l. for deg som tenker å studere (tung laptop og i tillegg som støyer er en uting i studentlivet ;) ).

Lenke til kommentar

Tror whitebox.no kjører tilbud på 1557 ut november. Fikk min fra Whitebox fredag 12/11 etter å ha ventet i 3 dager. Så langt kjempefornøyd :thumbup: . Synest det var en befrielse å bli kvitt min 1,5 år gamle HP som bråket som et fly. I vanlig kontorapplikasjoner, surfing etc. hører du ikke 1557'en. Har også prøvd spillet Need for Speed Underground 2, grafikken fløt fint. Under spillingen slo vifta seg inn oftere, men den er fremdeles ikke sjenerende.

Mitt råd: løp og kjøp.

Lenke til kommentar

Det mest interessant som er "på vei" er vel utskiftbare skjermkort til bærbare, dvs du trenger ikke å kjøpe helt ny maskin dersom du finner ut at du også vil bruke den til å spille med. Dersom dette er en aktuell problemstilling ville jeg nok ventet på dette.

Utover dette vil jeg sterkt anbefale IBM sine maskiner, de er solide i kabinettet og er stort sett av meget bra kvalitet, eneste ankepunkt er pris. Dog skal du dra med det PCen på skole i f.eks en ryggsekk er kvalitet det aller viktigste. Jeg ville heller lagt ut 2-3000 ekstra for en maskin av god kvalitet enn det samme beløpet for gode spesifikasjoner. Vekt er også viktig, 3+ kilo(foruten bøker) blir fort en tung ryggsekk, ikke for at du ikke klarer det, men det er unødvendig.

Nå har jeg sikke sett 1557 med egne øyne, men har sett forgjengeren og vil egentlig bare si at det ikke er noe maskin jeg hadde kjøpt dersom formålet var å ha den med seg i sekken til skolen regelmessig. Dette er uansett hvor forsiktig du måtte være meget tøff behandling av enhver datamaskin og jeg tror neppe dette er maskiner som overlever ett helt studie(3år+) med slik behandling. Kabinettet på en bærbar skal ikke bare beskytte CPU, minne etc(som egentlig tåler endel), men også en LCD/TFT skjerm som er meget sårbar for ytre påkjenninger, dvs lokket er viktig.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=98881

Bekrefter vel delvis teorien min om 1557.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å bestille fra Whitebox, det virker som om de behandler halvparten av kundene sine greit (de får maskinene sine etter 3 dager). Men jeg bestilte novembertilbudet fra dem den 2. november, og etter 3 uker med forhandling og forsøk fra deres side om å få meg til å kjøpe dyrere (med høyere spesifikasjoner enn jeg hadde tenkt meg), og ansatte hos dem som skrudde av mobilen sin for å slippe å snakke med meg...

Jeg avbestilte.

Skal heller kjøpe selvbygg-bærbaren hos komplett eller datakjeden. Dem stoler jeg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...