Agent009 Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Har akkurat kjøpt min andre TwinMos 512mb PC3200 400mhz DDR rambrikke, og nå får jeg blåskjerm 1 gang om dagen... hva skjer? Jeg har forresten et Asus a7n8x-e hk... noen som har et ide? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Deffekt rambrikke kanskje? Lenke til kommentar
moray Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 En idé er å kjøre: memtest86 og/eller Windows Memory Diagnostic fra diskett. Finner du feil, er det rambrikken som klikker. Lenke til kommentar
Agent009 Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 En idé er å kjøre: memtest86.com og/eller Windows Memory Diagnostic fra diskett. Finner du feil, er det rambrikken som klikker. Har forsøkt det nå, fant ingen feil... hva nå? Lenke til kommentar
moray Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hvilken feilmelding får du på feilmeldingen? Sikkert ikke kompabilitetsproblemer. Vedder på at det er en drøss her på forumet som kjører den kombinasjonen. Twinmos er oppført på hjemmediden til Asus som kompatibel ram også. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Har du installert nye / oppdaterte drivere ? Kan og være en harddisk som lager problemer for deg.... Hvis feilen oppstod etter at du fikk den nye minnebrikken kan det være verd ett forsøk å bytte om plasseringen på dem, evt sjekke at de står ordentlig i. Lenke til kommentar
Agent009 Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Hvilken feilmelding får du på feilmeldingen? Sikkert ikke kompabilitetsproblemer. Vedder på at det er en drøss her på forumet som kjører den kombinasjonen. Twinmos er oppført på hjemmediden til Asus som kompatibel ram også. - Litt vanskelig å se hva som står i feilmeldingen, i og med at den kun er synlig et sekund eller to. Eller er det noe triks for å fryse skjermbildet når det kommer blue.scr.? - Nei, jeg mente jeg sjekka godt og grundig med hva som passa sammen før jeg kjøpte...! Lenke til kommentar
Agent009 Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Har du installert nye / oppdaterte drivere ?Kan og være en harddisk som lager problemer for deg.... - Hvilke drivere mener du da? - Har nylig satt inn en IDE-hd ekstra, i tillegg til s-ata'n jeg har fra før av, men fikk ikke blå-skjerm før efter den nye ram-brikka... I tilfelle det er hd'n, hva kan det være da? Lenke til kommentar
fjøsmekk Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hvilken feilmelding får du på feilmeldingen? Sikkert ikke kompabilitetsproblemer. Vedder på at det er en drøss her på forumet som kjører den kombinasjonen. Twinmos er oppført på hjemmediden til Asus som kompatibel ram også. - Litt vanskelig å se hva som står i feilmeldingen, i og med at den kun er synlig et sekund eller to. Eller er det noe triks for å fryse skjermbildet når det kommer blue.scr.? - Nei, jeg mente jeg sjekka godt og grundig med hva som passa sammen før jeg kjøpte...! Hvis du går på "system" - "avansert" - så slår du av "restart automatisk" så får du lest hva som står... Har hatt samme problemene, sendte inn RAMen til test men har ikke fått no svar. Det du kan gjøre er å teste RAM brikkene dine hos noen andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå