jbe Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Kan man gjøre whileløkker parallelt/samtidig i C? Hvis ja, Hvordan? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Da er man vel inne på threading, hvis jeg ikke tar helt feil. Du kan prøve å søke på det i forumet. Edit: Skrivesleip Endret 20. november 2004 av zirener Lenke til kommentar
søppel Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Jupp, sjekk under "C/C++ kodesnutter" på toppen her; der er det et eksempel på POSIX-threads under Linux og "Win32-threads" (native?) under .. Win32. Edit: Går ut i fra at du ikke mente nesting; while(1) { while(1) { cout << "hello" << endl; } } Endret 20. november 2004 av søppel Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 threads er løsningen. hvis du søker etter createthread på msdn så finner du sikkert det du trenger for å sette opp dette i windows. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) hmmm... jeg er 100% sikker på at jeg bruke threads i et nylig C++ program, men jeg kan ikke finne det... men her er ihvertfall et eksempel: DWORD WINAPI new_while(void *param); DWORD thread_id = 0; HANDLE m_thread; int main() { if(!(HANDLE = CreateThread(NULL, NULL, (LPTHREAD_START_ROUTINE)&new_while, NULL, NULL, &thread_id)) return true; while(true) { // something... } return false; } DWORD WINAPI new_while(void *param) { while(true) { // second running thread while function stuff } return false; } Endret 22. november 2004 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå