Doffar Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Når dette scriptet kjører kommer output over html-taggene. Jeg vilat output skal komme i en label i en form. Hvordan gjør jeg det? <script runat=server> sub btStuff_Click(obj As Object, e As EventArgs) dim reader As XmlTextReader dim i As integer try reader = new XmlTextReader(Server.MapPath("books.xml")) while reader.Read() select case reader.NodeType case XMLNodeType.Element if reader.HasAttributes then for i = 0 to reader.AttributeCount - 1 Response.Write(reader.GetAttribute(i) & " ") next Response.Write("<br>") end if case XMLNodeType.Text Response.Write(reader.Value & "<br>") end select end while catch ex as Exception Response.Write("Error accessing XMLfile") finally reader.Close end try end sub </script> Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Prøv myLabel.text = "Min output" i stedet for Response.Write. Kirikiri Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Jeg er litt ny i ASP.NET.. Hvordan skal jeg gjøre det med myLabel.text = "Min output"? Jeg får det ikke til uansett hva jeg gjør... Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Først må du lage en label i html-viewet ditt. Kall den myLabel. Lag en stringvariabel i koden dim myOutput as String myOutput.text = "" og så setter du try ... for i = 0 to reader.AttributeCount - 1 myOutput &= (reader.GetAttribute(i) & " ") next ... end try ' og så tilsvarende for den andre casen og catch-statementet ditt ' før du slutter av sub'en, så legger du myOutput som tekst i labelen: myLabel.Text = myOutput end sub mulig du må gjøre noe i linjen myOutput &= (reader.GetAttribute(i) & " ") Hvis den feiler, så bare sett myOutput &= i & "<br>" for å se at den skriver ut riktig. Og så kan du teste om du f.eks. må ha med en cstr() rundt reader.GetAttribute. Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå