Gå til innhold

Socket 754 til ca 7000,-

Anbefalte innlegg

de heftigste prosessorene vil ihvertfall komme til 939...og om en stund vil nok PCI-E være standarden for skjermkort... :)

Så når det ikke er noen nevneverdig prisforskjell ser jeg ingen grunn til å velge 754 og AGP.. :)

Er enig med deg. Sitter fortsatt med en Socket A pc. Venter til Socket 939 kommer mer inn på markedet.

Sa noen ASUS A8N-SLI-Deluxe? ;)

Skal bli kos med dual Geforce 6800 GT :D

Har socket A jeg og, skal ikke bytte til noe annet enn 939. Han som skal ha pcen skal ikke overklokke, han skal bare ha en pc å spille CS på for under 7000,-

Et tips til trådstarter er å kjøpe et Nforce4 hk og et Nvidia 6600gt pci-e, skal koste ca like mye som 9800pro og yte 10% bedre i det meste.

Hm, fant bare nforce4 på socket 939 :ermm:

VIA har også et chipsett til Socket 939.

det ble feil... poenget var at jeg ikke fant nforce4 til socket 754

Det er fordi nForce4 er til socket 939 foreløpig. Vet ikke om de kommer til å lage det til 754. Men gå for 939 og ikke 754. Socket 939 er mer fremtidsrettet og bedre enn 754.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
de heftigste prosessorene vil ihvertfall komme til 939...og om en stund vil nok PCI-E være standarden for skjermkort... :)

Så når det ikke er noen nevneverdig prisforskjell ser jeg ingen grunn til å velge 754 og AGP.. :)

Er enig med deg. Sitter fortsatt med en Socket A pc. Venter til Socket 939 kommer mer inn på markedet.

Sa noen ASUS A8N-SLI-Deluxe? ;)

Skal bli kos med dual Geforce 6800 GT :D

Har socket A jeg og, skal ikke bytte til noe annet enn 939. Han som skal ha pcen skal ikke overklokke, han skal bare ha en pc å spille CS på for under 7000,-

Et tips til trådstarter er å kjøpe et Nforce4 hk og et Nvidia 6600gt pci-e, skal koste ca like mye som 9800pro og yte 10% bedre i det meste.

Hm, fant bare nforce4 på socket 939 :ermm:

VIA har også et chipsett til Socket 939.

det ble feil... poenget var at jeg ikke fant nforce4 til socket 754

Det er fordi nForce4 er til socket 939 foreløpig. Vet ikke om de kommer til å lage det til 754. Men gå for 939 og ikke 754. Socket 939 er mer fremtidsrettet og bedre enn 754.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303749&cks=PRL

Nforce 4 for socket 754 med PCI-ekspress...

Lenke til kommentar
*(30w istedenfor 50-60w)

Hvor har du de tallene fra? Er ikke så mye laver strømforbruk, men i motsetting til Intel sin Prescott cpu så har ikke varmeutviklingen økt.. men den har neppe gått ned mer enn 10%. 0.09micron cpuen går på 1.45v i motsettning til 1.5-1.55v på 0.13 micron cpuene.

De tallene har jeg fra: www.tomshardware.com andre tall som støtter opp om de tallene finner du hos: www.anandtech.com.

A64 90nm bruker 1,4v

A64 130nm bruker 1,5v

Dette alene tilsier at 90nm bruker 86% så mye strøm som 130nm. Det må være flere triks inne i bildet, ettersom strømforbruket er blitt tilnærmet halvert. De har antageligvis gjort det motsatte av hva de gjorde med 130nm fx55 som har merkbart høyere strømforbruk enn f.eks 130nm fx53 (mer enn hva økning i frekvens skulle tilsi)

Tror du bør sjekke dine elektro kunnskaper jeg,

en cpu bruker ikke 1,4v eller 1,5v. Den får 1,4 eller 1,5v

Men det at en cpu får 1,4 v er self en fordel fremfor 1,5v da.

Det cpu`en bruker er watt, og watt = antall amphere x antall volt.

Folk som anbefaler MSI her bør tenke seg om to ganger, jeg for min del hadde ikke anbefalt en venn å hoppe fra ei bru for eks. Men det er meg da. :p

Kjøp ett Asus A8N SLI kort. Uten tvil det beste valget.

Lykke til; og husk: Ikke VIA og ikke MSI. The rest is up to you!

Endret av skyline
Lenke til kommentar
*(30w istedenfor 50-60w)

Hvor har du de tallene fra? Er ikke så mye laver strømforbruk, men i motsetting til Intel sin Prescott cpu så har ikke varmeutviklingen økt.. men den har neppe gått ned mer enn 10%. 0.09micron cpuen går på 1.45v i motsettning til 1.5-1.55v på 0.13 micron cpuene.

De tallene har jeg fra: www.tomshardware.com andre tall som støtter opp om de tallene finner du hos: www.anandtech.com.

A64 90nm bruker 1,4v

A64 130nm bruker 1,5v

Dette alene tilsier at 90nm bruker 86% så mye strøm som 130nm. Det må være flere triks inne i bildet, ettersom strømforbruket er blitt tilnærmet halvert. De har antageligvis gjort det motsatte av hva de gjorde med 130nm fx55 som har merkbart høyere strømforbruk enn f.eks 130nm fx53 (mer enn hva økning i frekvens skulle tilsi)

Tror du bør sjekke dine elektro kunnskaper jeg,

en cpu bruker ikke 1,4v eller 1,5v. Den får 1,4 eller 1,5v

Men det at en cpu får 1,4 v er self en fordel fremfor 1,5v da.

Det cpu`en bruker er watt, og watt = antall amphere x antall volt.

Folk som anbefaler MSI her bør tenke seg om to ganger, jeg for min del hadde ikke anbefalt en venn å hoppe fra ei bru for eks. Men det er meg da. :p

Kjøp ett Asus A8N SLI kort. Uten tvil det beste valget.

Lykke til; og husk: Ikke VIA og ikke MSI. The rest is up to you!

Jeg har MSI selv, nforce 3 250GB (NEO Platinum ed) og er kjempefornøyd med det. Har ikke hatt noen form for problemer.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at det Asus K8N hovedkortet er meget bra.

Jeg har selv K8N-E Deluxe (Socket 754) med A64 3000+. Eneste det mangler er mer enn 1.7V på minnet.

Jeg kjører atm. 250x10 (3x HTT) = 2500MHz. Minnet som er "PQI 1024MB PC3200 Turbo Memory Dual Channel CL 2-2-2-5 Platinum" kjører jeg på 500MHz 2.5-3-3-7.

Hadde hovedkortet/bios(?) støttet 2.8V på minnet hadde jeg mest sannsynlig greid 520MHz på minnet. Kanskje 2.6GHz CPU. Må si jeg er fornøyd jeg... :love:

Nå skal vel ikke den maskinen klokkes...

Edit: CPU: NewCastle

Edit2: Luftkjølt

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...