DevN Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Akkurat formatert og lagt inn WinXP med SP2, det resulterte noe treghet like etter oppstart. Kommer inn i Windows, får halvparten av systrayikonene opp og så blir maskinen bare stående noen minutter før noe mer skjer. Drar jeg musen over startlinja (hele) vises bare timeglasset, noe det ikke gjør andre plasser på skrivebordet. Kan åpne en mappe på dette tidspunktet, men ikke et program. Blant det siste som lastes, er kontrollpanelet for sikkerhetsgreiene i SP2, noe jeg mistenker. Har deaktivert AutoUpdate, brannveggen i Windows, osv. Har også deaktivert alle programmene jeg finner i msconfig som kjøres ved oppstart. Hjalp ingenting. Har deaktivert DEP, men til ingen nytte. Noen tips? Bare å gi F-en i SP2, å degradere? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 hei DevN, du kan prøve å optimere med " TuneUp Utilities 2004 ". dette er shareware, men med en prøveperiode. jeg kjøpte den før den periode var utløpt, veldig bra. http://www.softpedia.com/public/cat/12/2/12-2-108.shtml ps. jeg har formatert og reinstallert XP-Sp2 to ganger uten problemer, på 2 maskiner. lykke til: gaggen Lenke til kommentar
DevN Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Det går faktisk en del raskere nå, har ikke gjort noe jeg, så vet ikke helt hvorfor. Men leste en plass at etter en mengde omstartinger kunne maskinen bli raskere med SP2. Men skal uansett laste ned programmet og se om det kan gjøre maskinen enda raskere. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå