Gå til innhold

Win98SE hakker/lagger etter installering av WLAN

Anbefalte innlegg

Dette er muligens hardware-relatert, men vil gjerne sjekke med OS-flinkiser her ;)

Etter installering av ADSL (1024/256 kbps fra Telenor) med trådløst nettverk (SparkLAN router og USB-adapter) på min litt gamle hjemmemaskin, opplever jeg at den ofte "henger"/lagger etter litt tids bruk. En restart løser problemet, men bare for noen minutter før det er like ille igjen.

Maskinen "henger" i den forstand at input fra mus/keyboard samt applikasjoner generelt stopper opp i 2-3 sekunder før de drar igang igjen (men winamp spiller cd'n min smooth i bakgrunnen, den hakker ikke!). Dette skjer nesten bare når jeg har IExplorer-vinduer oppe, jo flere jo verre. USB WLAN-adapteret er koblet til USB1.0 porten - har ikke USB 2.0 på min 4 år gamle PC. Mistenker at dette kanskje blir en "flaskehals" i systemet, men da er det jo rart at PC'n funker greit rett etter en restart?

Prøvde CleanRAM siden kanskje det var minnerelatert (skudd i blinde, men men) uten at det hjalp.

Er temperatur et mulig tema her? (kabinettet er fullt samt en ekstra HD som ligger løst i bunnen).

Har en IBM PentiumIII, 800 MHz, USB1.0, 512 MB RAM, Win98SE. Nylig fikk den nytt skjermkort (Gainward GeForce fx5700) som lager mye bråk, men det kan vel ikke ta skylden for hakkingen min?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...