indahla Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Hvordan kan jeg begrense hvilke filtyper som kan lastes opp via PHP. Jeg vil kun at jpg-filer skal kunne lastes opp. og... hvordan kan jeg begrense filstørrelsen til f.eks. 3kb? Endret 19. november 2004 av cerveza Lenke til kommentar
christt Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) 1. Sjekk at filendelsen er .jpg eventuelt .jpeg. 2. Sjekk at innholdet i fila stemmer med filendelsen. - $_FILES['userfile']['type'] == 'image/jpeg'. - Sjekk også bruk av funksjonen mime_content_type() i manualen 3. Når det gjelder filstørrelse kan du bruke $_FILES['userfile']['size'] å sjekke om filen er under ønsket størrelse. Edit: La til punkt om filstørrelse Endret 19. november 2004 av christt Lenke til kommentar
indahla Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 1. Sjekk at filendelsen er .jpg eventuelt .jpeg.2. Sjekk at innholdet i fila stemmer med filendelsen. - $_FILES['userfile']['type'] == 'image/jpeg'. - Sjekk også bruk av funksjonen mime_content_type() i manualen 3. Når det gjelder filstørrelse kan du bruke $_FILES['userfile']['size'] å sjekke om filen er under ønsket størrelse. Edit: La til punkt om filstørrelse men høres bra ut, men kan du hjelp meg med et helt eksempel? Jeg bruker følgende kode i form'en: <form action="lasteoppbilde.php" method="post" enctype="multipart/form-data"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" VALUE="5000000"> <input type="file" name="userfile"class="black_11"> <input type="submit" name="Submit" value="last opp bilde" class="black_11_submit"> </form> Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ta en kikk på http://no.php.net/manual/en/features.file-upload.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå