Foxtrot Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har fått et problem med Windows XP etter at jeg endret størrelsen på C: ned til +1GB enn det jeg har på av programmer og OS. Jeg er i beit av lagringsplass og ønsket da å øke størrelsen på D:. Jeg brukte Partition Magic til å gjøre den jobben. Alt gikk greit helt til jeg måtte reboote pc'en for at programmet skulle gjøre seg ferdig med jobben. Programmet gav meg beskjed tilslutt at det manglet en fil så den kunne ikke gjøre ferdig partisjoneringen. Windows vil nå ikke boote lenger. Jeg kommer ikke inn med sikkermodus heller. Mitt spørsmål er om jeg kan bruke funksjonen i Windows-cd'en for reperasjon av Windows? Vil den kunne fikse et slikt problem, og hvis den kan, vil den slette det jeg har i "Mine dokumenter" og e-postene ? Er det andre ting jeg kan gjøre så gi meg noen tips. Det siste jeg vil gjøre er å formatere. Men må jeg, så må jeg. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Det var ingen som hjalp meg, så jeg måtte vri hjernen litt mer. Jeg fant ut av det. Jeg bootet opp på WindowsXP-cd'en, når jeg kom til valgmenyen trykket jeg "E" for å reparere Windows. Denne fungerte som vanlig ikke. Jeg fikk da opp "DOS". Der tastet jeg inn "chdsk". Den fant feil på haddisken som den reparerte. Jeg rebootet og vips komm jeg inn i Windows. Jeg er lykkelig nå. Jeg har nå lært meg en lekse. Jeg kommer nå i all fremtid å ta kopi av Rescue Disk i Partition Magic over på disketter. Da er jeg trygg hvis det skjer en feil med partisjoneringsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå