IRRupt Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Har bare et lite kjapt spm: Hvis BIOS registrerer riktig størrelse på HDD (over 137GB) vil den da støtte disker over 137GB? Grunnen til at jeg spør, er at jeg sitter på en dritt av en HP som det er umulig å finne ut hva slags HK som er installert. Og da er litt vanskelig å evnt oppdatere BIOS? Kan vel nevne at jeg har win2000 SP4. Irrupt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) HP har nye bios på sine .no sider og ellers ja med sp4/win2k, sp1/xp... Endret 19. november 2004 av jarmo Lenke til kommentar
holvik Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Har du prøvd Everest Home Edition ? Dette er et supert programm for å finne navnet på f.eks. hovedkort. http://www.snapfiles.com/get/everest.html Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 'Selv om bios viser at disken er større, er det ikke dermed sagt at du vil få utnyttet all plassen. Ler mer her Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 'Selv om bios viser at disken er større, er det ikke dermed sagt at du vil få utnyttet all plassen. Ler mer her Det har jeg i løpet natten smertelig fått erfare. Det var vel egentlig det jeg fryktet hele tiden. Jeg har da funnet ut at mitt HK er et MSI MS-6367, og på MSI sine hjemmesider er den nyeste bios'n datert 7-8-2002. Og det nevnes ingenting om støtte for større HDD på den nyeste BIOS. Har du prøvd Everest Home Edition ?Dette er et supert programm for å finne navnet på f.eks. hovedkort. http://www.snapfiles.com/get/everest.html Takker for linken. Skal ta en titt på det når jeg kommer hjem fra jobb. Men utifra det kan se så er jeg 99,99% sikker at jeg har funnet riktig HK, men skal skjekke for sikkerhets skyld. Er jo litt kjedelig å måtte kjøpe nytt HK kun for få utnyttet nye HDD min. IRRupt Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Prøv den fix`en som ligger i linken min, hvis ikke så må du partisjonere opp disken din. Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Prøv den fix`en som ligger i linken min, hvis ikke så må du partisjonere opp disken din. Har lest den tråden du henviser til nøye og prøvd de ulike fixene, men så langt har det ikke løst mine problemer. Skal gjøre et nytt forsøk senere i kveld Takker for alle svar. IRRupt Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hvis du ikke får oppgradert bios, så er nok den eneste muligheten å partisjonere opp, det er jo en enkel løsning. Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Hvis du ikke får oppgradert bios, så er nok den eneste muligheten å partisjonere opp, det er jo en enkel løsning. Ja jeg har tenkt på det, og det blir vel den siste utveien slik jeg ser det. Takker IRRupt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå