[nicko] Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Noe spes å anbefale annet enn pc 2700 dd ram? Hadde tenkt å teste å få overklokket prosessoren min til 166 fsb... Kan bli gøy Har forøvrig et Soyo K7v Dragon som er svært overklokkingsvennlig... Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Kan cd rommer streike av for høy fsb? Plutselig merket jeg at både brenner og dvd var ødelagt... Dvd var helt død og brenneren leser ikke cd'er. Merkelig Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 13:20, [nicko] skrev:Kan cd rommer streike av for høy fsb?Plutselig merket jeg at både brenner og dvd var ødelagt... Dvd var helt død og brenneren leser ikke cd'er.Merkelig I den nye testen av Corsair XMS2700 256MB står det: Alle PCI kort samt CD-ROM og brenner ble koblet fra under testen for ikke å være til hinder for vår FSB klokking. mye mulig at de kan ha bli skadet Lenke til kommentar
CFD Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: [nicko] skrev (2002-05-28 13:20):Kan cd rommer streike av for høy fsb?Plutselig merket jeg at både brenner og dvd var ødelagt... Dvd var helt død og brenneren leser ikke cd'er.Merkelig Sikkert derfor brennern og DVDèn min slutte og virke. Litt surt siden det bare var et par dager ETTER at garantien hadde gått ut. Lenke til kommentar
erkos Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 hmm,. lurer på om ikke jeg da har knertet brenneren min... den vil ikke brenne cd-er lengre,. men den leser cd-er helt fint... :sad: Lenke til kommentar
hurst Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 med det samme vi er inne på dette emnet: Hva er det som styrer Hdd og Cd/dvd? Går det på samme bus som pci eller? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Mine blir ikke registrert i BIOS engang. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 ha-ha-ha-ha! uheldige jævler. men fsb'n på ide kontrolleren er jo låst den... så det kan vel ikke være det? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg gjorde nesten det samme på gamlemaskina mi. CD-brenneren funka ikke i det hele tatt (den ble oppdaga). Jeg røska ut ledningene til den og satte de i igjen så funka den fint son f ! Lenke til kommentar
hurst Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 17:34, el_diablo_21 skrev:men fsb'n på ide kontrolleren er jo låst den...så det kan vel ikke være det? Eh, hvorfor begynner harddisken min å oppføre seg helt sinnsforvirra ved høy fsb da? Filer blir korupte, maskina kan ikke starte windows pga. at den ikke finner filer osv.. anyone who knows? Lenke til kommentar
tullball85 Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 18:25, Nostradamus skrev:Jeg gjorde nesten det samme på gamlemaskina mi. CD-brenneren funka ikke i det hele tatt (den ble oppdaga). Jeg røska ut ledningene til den og satte de i igjen så funka den fint son f ! u suck! Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Dere bør jo vite at +12V effekten fra strømforsyningen synker når FSB'en stiger. Dette var noe jeg ikke tok hensyn til da jeg klokket min celeron til 150Mhz FSB. Det gikk bra en stund, men strømforsyningen tok kvelden etter et par uker. Alle snakker jo om å ta ut PCI-kort etc for å få FSB'en høyere, men hvor mange husker på å holde et øye på +12V linjen?? Lenke til kommentar
elysium Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 12+ linja driver motorene i cd-spiller og harddisken, det er riktig. Men disse er ikke sensitive for varierende volt i noen særlig grad (innen rimelighetens grenser selvsagt) Heller ikke hørt noe særlig om at den synker ved høy fsb, den vil jeg gjerne se at du utdyper. CD og harddisk kjører på pci hastigheten, så de kan ta kvelden ved høy fsb. Ved 133+ er pci divider på 1/4, så om du ikke har en 1/5 divider som slår inn på 166mhz fsb vil pci kjøre på 166*1/4=41,5. En god del hardware tar kvelden på den hastigheten TROR at Soyo sine nye hovedkort har 5/2/1 dividere, det er i alle fall noe man trenger hvis man vil overklokke fsb. Seagate hardisker er kjent for å klare høy fsb, nVidia kort av godt merke. SB Live! kortene synes å ha en del problemer. elysium Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Du kan jo begynne med å ta i bruk forumet på overclockers.com(forøvrig et par lysår foran det her...) Skal få Ed Strogilo til å redegjøre litt mer for hvorfor +12v linjen synker. At harddisker og CD-ROM'er er lite sensitive for spenningsendringer er det vel ingen som betviler, det er strømforsyningen som er det svake punktet her når hovedkortet begynner å dra mer spenning. Som sagt, kommer tilbake til det når jeg har fått svar fra Ed. Lenke til kommentar
elysium Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 13:25, trenchypost skrev:Du kan jo begynne med å ta i bruk forumet på overclockers.com(forøvrig et par lysår foran det her...)Skal få Ed Strogilo til å redegjøre litt mer for hvorfor +12v linjen synker. At harddisker og CD-ROM'er er lite sensitive for spenningsendringer er det vel ingen som betviler, det er strømforsyningen som er det svake punktet her når hovedkortet begynner å dra mer spenning.Som sagt, kommer tilbake til det når jeg har fått svar fra Ed. Søk på brukernavnet, så ser du "loacation: NORWAY". Er allerede flittig bruker. Jeg vet at psu'en ofte sliter med harde overklokka maskiner, det jeg ikke fikk til å stemme var at det var 12+ volt linja som skulle være det bristende punkt. At 3,3+ og 5+ linja ofte er grunnen til en ustabil maskin er det vel heller ingen som betviler, men så langt som min viten går bruker ikke hovedkortet å ha ett problem med for lav spenning på 12+.... )Grunnen til så få poster er at jeg bruker dette forumet når jeg ikke får kontakt med overclockers.com) elysium Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Jeg vet ikke om det er +12v linja i seg selv som er det svake punktet, men det er jo en viss logikk i at hk'et drar mer spenning når FSB/PCI/AGP går på høyere frevens. Hvordan +12v linja kommer inn i bildet, må jeg vente på at Ed skal svare på...:smile: Lenke til kommentar
elysium Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Vil tippe du prater om 5+ linja, den er alle overklokkeres hodepine. Husk at du kan stille I/O og AGP spenningen, det kan være det du mener. At disse må økes samtidig som cpu kjører 5+ linja i grøfta. elysium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå