An10Bill Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Hei, Jeg sliter litt med et lite problem på LAN. Bare for å avklare det på et tidlig tidspunkt så kjører jeg en Windows XP klient. Og den har fungert helt knirkefritt for inntil 1 dag siden. Her er hva som skjedde. Plutselig uten grunn kunne jeg ikke lenger pinge PDC'en, eller koble meg til noen av dens tjenester (fellesområder osv). Har forsøkt å pinge både med navn og ip men får ikke reply. Alle andre klienter på nettverket kan imidlertid pinge og koble seg til denne uten problemer. For å gjøre det ekstra morsomt så viser det seg at PDC'en kan pinge meg. (men jeg kan fremdeles ikke pinge den) Jeg får tidelt IP via DHCP som alle de andre klientene og kan pinge og koble meg til alle servere, skrivere og nettverkstjenester - men altså ikke den ene serveren. - noen som tidligere har fungert helt fint. Har forsøkt å starte maskina på nytt 8 ganger - men nå er jeg møkk lei. Hva **** er galt ? Dette inntraff i går ettermiddag, og nå begynner jeg å savne tilgangen til en del dokumenter jeg må jobbe med på fellesområdet. -- An10Bill - som ikke har vært borti liknende nettverksproblematikk tidligere. Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Se om d hjelper å skru nettverkskortet ned til 10Mb? kansje, evt. skru av autosense og sett den til 10 eller 100 Kansje det er satt på en firewall funksjon noen sted? Sjekk subnet adresse? Antar det går bra å pinge 127.0.0.1? ? [ Denne Melding var redigert av: t-paul på 2002-05-28 12:35 ] Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Ipconfig /release i dos prompt..har du flere nic så kjør ipconfig /release all. Deretter kjører du ipconfig /renew eller /renew all. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Åpne et cmd-vindu og skriv: ipconfig /all for å se om du har fått IP adresse fra DHCP. Har du en IP i 169.254.x.x rangen, har du ikke fått IP fra DHCP. Har du mulighet til å sjekke scopet på DHCP-serveren? Se om maskina di ligger i adress leases, prøv evt. å stoppe og starte DHCP-servicen på nytt Lenke til kommentar
lemop Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Har du sjekket hva du har som default gateway? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå