benknude Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) hei skulle akkurat ut å kjøre en tur, så skjedde det noe som jeg ikke har opplevd før. den dør på lavt turtall, det vil si når jeg tar inn cluchen for å bytte gir, så synker turtallet og så dør den. den sviver heller ikke på tumgang. noen som vet problemet? ps. tennpluggene er akkurat byttet, og jeg var på versted og justerte forgasseren for ca 2 månder siden.. Endret 19. november 2004 av benknude Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Kan være def. tomgangsdyse, eller brudd i ledningen til denne. Kan også være at ledningen har hoppet av. Lenke til kommentar
benknude Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 hvilken ledning? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Haha, jeg har noenlunde samma problem med min.. Av og til dauer den om jeg har clutchen inne og bilen står i gir mens jeg står i ro.. Tomgang er heller ikke helt stabilt. Har hatt den såvidt inne for sjekk på dette, men de fant ingenting.. Har utvikla egen teknikk for å unngå det, bilen står i fri hver gang jeg bremser ned mot 0km/h.. Virker og som det bare gjelder i 2. gir, men det kan være noe bare jeg tror.. Men hadde vært morsomt å finne feilen, litt kjedlig og sikkert litt slitasje på å sette den i fri konstant.. Lenke til kommentar
benknude Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Opus help? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 heiskulle akkurat ut å kjøre en tur, så skjedde det noe som jeg ikke har opplevd før. den dør på lavt turtall, det vil si når jeg tar inn cluchen for å bytte gir, så synker turtallet og så dør den. den sviver heller ikke på tumgang. noen som vet problemet? Kun ved kald motor, eller når den er varm også? Lenke til kommentar
benknude Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 er ikke helt sikker på va den var, den hadde stått ca en time. da hadde jeg kjørt langt med bilen. så kjørte jeg kun ca 1km for å ned å handle, så på vei hjem begynte den, å dø når turtallet ble lavt.. sa det deg noe opus? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Min daua etter å ha kjørt 5 timer ellerno, så inn i en rundkjøring der farten var minimal.. Og litt generelt, både kald og varm (tror jeg). Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 ¤Sjekk at alle vakuumslangene er tette, samt gummipakninga mellom gasseren og innsuget. Er alt ok her, er luftlekkasje og falskluft utelukket. ¤Ser du noen ledninger som henger og slenger løst rundt gasseren? Sitter alle ledningene på gasseren ordentlig fast? Er det brudd på noen ledninger? Sjekk disse punktene. Choken + andre ting kan også være en synder, men sjekk punktene over først. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 *Mimre* Hadde akkuratt dette problemet med min gamle golf2. Husker jeg skrudde på en liten "skrue" med et flatjern en plass i motoren (husker ikke hvor og haynes boken har jeg gitt vekk, får desverre ikke sjekket hvor oh hva den heter). PS: Var kun hobbymekanier, derfor min manglende kunnskap på fagutrykk Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Min golf har mye av samme problemet. Denne "dør" kun når motoren er 40-50grader. etter det går den som en klokke... Rart med det der. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Sikker på at det ikkje er kondens problemer då? Edit: kom til å tenke på at det var kanskje det opus hadde skreve..berre på en langt bedre faglig måte Endret 24. november 2004 av Whiteshit Lenke til kommentar
vegardbj Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 heiskulle akkurat ut å kjøre en tur, så skjedde det noe som jeg ikke har opplevd før. den dør på lavt turtall, det vil si når jeg tar inn cluchen for å bytte gir, så synker turtallet og så dør den. Må bare henge meg på her og si at jeg har samme problem. Hos meg er det derimot kuldeavhengig. Hvis det er under 0 grader, stopper motoren tvert det blir motstand, før den blir varm. Hadde en periode hvor dette også skjedde under kjøring ved svært lave temperaturer (fra -15), men da var problemet ising i forgasseren (slange som var morknet). Fadern mener det er ei gasserjustering som må til, men sliter med å finne noen som kan skru automatgasser... Når jeg tenker meg om: Ved kaldstart harker den et par minutter på 6-700 omdreininger, samt soter mye, før riktig tomgangsturtall oppnås. Sammenheng kanskje? -- mvh. Vegard Bjørstad Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 nå skal det nevnes at 2e2 gasseren til vw ikke er glad i fuktig vær! .. den er til tider lei, men det kan være: kondens flensen har sprekkt (gummi pakkning mellom gasser/innsug) tomgangen er feiljustert vakuum er feil (ta av noen vakuumledninger, legg fingeren over hullet på ledningen og kjenn etter om den suger) vakuum styring er gåen (sitter 2 av dem bak på gasseren (går 2 ledninger inn på dem en i toppen, og en litt lenger ned)) sitter også en foran, som du kan "stille på" ved å skru, denne er s vart, og har 2stk vakuum ledninger inn på seg husk å ha nok vann på bilen, for hvis du får lite, så kan gasseren gå varm, og da går vokstermostaten til de evige jaktmarker, da vil du få store problemer med kaldstart! funker det fremdeles ikke etter at du har sjekka alt dette, så bør du rense gasseren, eller gå til anskaffelse av en ny! har du en 1.6 eller 1.8 liters gassermotor, så skal du bruke 2e2 gasser, har du 1.3 el 1.5 liter... så har jeg ikke snørin Dan Lenke til kommentar
Otium Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 *Mimre* Hadde akkuratt dette problemet med min gamle golf2. Husker jeg skrudde på en liten "skrue" med et flatjern en plass i motoren (husker ikke hvor og haynes boken har jeg gitt vekk, får dessverre ikke sjekket hvor oh hva den heter). PS: Var kun hobbymekanier, derfor min manglende kunnskap på fagutrykk Tomgangsregulator? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Vokstermostat og pulldown... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå