Gå til innhold

Skjermen dør, men resten av maskina er på?


Pug

Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske merkelig problem, som skjer bare når jeg spiller HL2... Skjermen blir svart og lyser oransje isedet for grønt på power-knappen, mens det virker som om resten av maskina er i gang. Når jeg slår den av manuelt, lyser det fortsatt på tastaturet (num lock) selv om maskina er slått av!

 

Dette skjer vanligvis når jeg har spilt i et par timer, og ikke med det samme. Går vanligvis bra å spille en time eller max to, men alt over to timer virker det som om skjermen kan bli svart når som helst...

 

Noen forslag til hva som kan være galt? Det et veldig merkelig problem, da num lock-tasten fortsatt lyser selv om jeg slår av maskina manuelt ved å holde inn power-kanppen! :hmm:

 

Edit: Se profil for specs :roll:

 

Edit2: Forresten, for å få signal på skjermen igjen, nå jeg trekke ut strømkabelen i 5-10 sec... :cry:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme problem...

 

Alle vifter og vannkjølinga er på, mens skjermen svartner og musikken dør ut.

 

EDIT: jeg bruker norton 2004 med nyeste oppdatering, og har sist scannet den 5.11.04. Det kan jo være et virus, men er det noen som har hørt om noe nytt virus som lager dette problemet?

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar
sikkert at du har puttet inn ledningen skikkelig godt?

 

og slått det på?

 

(noen ganger, så stiller jeg alle farger, lys og kontraster til 0, så det ser ut som at det er slått av. haha :D da lurer jeg alle vennene og veninnene mine!)

 

du burde prøve det

Hvilken ledning?

 

Slått på hva?

 

 

:innocent:

 

 

Kan det være overoppheting av CPU? Har 40 grader idle, og når nesten 60 grader ved load... Men AMD 64 skal vel takle 60 grader? :hmm:

Lenke til kommentar
Selv har jeg 9800pro. Det er flashet til xt, men jeg klokker det som et pro kort.

Du har flashet til XT og klokket det ned til Pro hastighet? Hva er vitsen med det? For at det skal vises som XT?

Jeg får artifacts som bare faen med xt klokk.

 

Jeg kjøpte det brukt sammen med vannkjøling, og jeg har ikke anelse om hvordan han som hadde det klarte å kjøre det på xt uten artifacts.

 

 

 

EDIT: jeg vurderer også om hk kan ha noe med saken å gjøre. Får all verdens lugubre feil om jeg prøver å klokke. Har en xp-m 2400 på 2,2Ghz nå. Er ikke varm i det hele tatt, og jeg klarer ikke klokke den mer. Får mætti rare feil og stygge lyder om jeg klokker mer. Har prøvd å klokke fsb, multiplier, satt opp vcore på 1,9 (uten varmeproblemer) osv osv. Hadde en xp 3000+ som jeg ikke kunne kjøre på mer enn xp2500. Trodde det var føkka cpu, men nå lurer jeg på om det er hk som kødda med den og.

Det er et epox 8rda3+ hk.

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar

søk funksjonen er veldig fin den.!

 

De første kortene med 6800LE brikken hadde den feilen at det blacket ut i spill.. men dette skal være ordnet på nå.

Så, det er bare å sende inn kortet å få ett nytt ett..

 

Hadde selv samme problem på mitt nåvernde og 2. LE kort, (1. døde pga vann).. men her hjalp en driveroppdatering på problemet.. så nå merker jeg ingenting.. hverken Far Cry, elle Doom3, gta3 osv..

 

Edit: denne posten hører hjemme i skjermkort/skjermer

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
søk funksjonen er veldig fin den.!

 

De første kortene med 6800LE brikken hadde den feilen at det blacket ut i spill.. men dette skal være ordnet på nå.

Så, det er bare å sende inn kortet å få ett nytt ett..

 

Hadde selv samme problem på mitt nåvernde og 2. LE kort, (1. døde pga vann).. men her hjalp en driveroppdatering på problemet.. så nå merker jeg ingenting.. hverken Far Cry, elle Doom3, gta3 osv..

 

Edit: denne posten hører hjemme i skjermkort/skjermer

Jeg visste da ikke at problemet lå i skjermkortet ;)

 

Jeg bestiltle jo kortet for ca. en mnd siden eller noe sånt, så kan jeg da ha fått et at de første kortene?

 

Problemet ordnet seg forresten... Jeg bare sletta alle bortsett fra et par-tre savegames, og nå i kveld har jeg spilt half life 2 i over 2 - 2 og en halv time uten problemer! :) Merkelig at det ordnet seg da jeg sletta savegamene da... :dontgetit:

 

Om jeg fortsatt får problemet etter hvert, kan jeg jo sende inn kortet å få et nytt :) Men akkurat nå ser det ut til å funke über :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...