Gå til innhold

World of Warcraft Guild


Anbefalte innlegg

Jeg mener at en klan basert rundt et forum bør basere seg på folk som ikke er hardcore spillere... Dermed PvE... Min mening :)

word.

 

Synes det er helt greit PvE og Alliance for meg! Er veldig lysten på å joine en WoW Guild!

 

Skal forhåndbestille det på Fredag, skal spille fra start til slutt på Open Beta og spille to timer hver dag på Full Version.!

 

Men hva er forskjell på Normal server, i forhånd til de andre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
apollox Skrevet 24/11/2004 : 17:27

  Jeg skjønner hvordan dere tenker og forstår bekymringen, men la meg bare påpeke at PvP så absolutt ikke er hardcore, det bare oppfordrer mer til teamwork (nesten umulig å spille solo i contested territory på PvP, noe jeg finner interessant, da det er et MMORPG, ikke et SP spill) 

 

Signert!

PvP er tingen. Alt annet er uaktuelt

Lenke til kommentar
apollox Skrevet 24/11/2004 : 17:27

  Jeg skjønner hvordan dere tenker og forstår bekymringen, men la meg bare påpeke at PvP så absolutt ikke er hardcore, det bare oppfordrer mer til teamwork (nesten umulig å spille solo i contested territory på PvP, noe jeg finner interessant, da det er et MMORPG, ikke et SP spill)

 

 

Signert!

Lenke til kommentar
Jeg skjønner hvordan dere tenker og forstår bekymringen, men la meg bare påpeke at PvP så absolutt ikke er hardcore, det bare oppfordrer mer til teamwork (nesten umulig å spille solo i contested territory på PvP, noe jeg finner interessant, da det er et MMORPG, ikke et SP spill) :)

Det var da litt av en generalisering. Det er over hodet ikke slik at du durer gjennom spillet alene på PvE. Noen quests kan du gjøre alene, og det er ganske deilig noen ganger (sliten og vil slappe av litt i ro og mak med en kopp te for eksempel). Men de fleste quests gjør man sammen med andre, ikke fordi man er avhengig av en beskyttelse mot horde, men fordi questene i seg selv er lagt opp slik at det har noe for seg. Og selvsagt: Fordi man spiller MMORPG for å spille sammen med andre, da velger man gjerne nettopp det. Hvis noen tror at PvE tilsier SP-spilling fortjener de rett og slett en tupp i baken.

 

Mine argumenter er ikke basert på hvordan jeg tenker og eller bekymrer meg, de er basert på erfaring fra closed EU-beta. Min høyeste char er nå lvl 42 (PvE), jeg spiller praktisk talt _kun_ i omstridte områder, og så godt som alltid i godt fungerende grupper. Når jeg føler for det spiller jeg PvP (mye og god PvP, ikke noe PvP light som enkelte ønsker å tro), og om jeg føler for det kan jeg ri ut på oppdagelsesferd alene. Det er ikke noe det oppfordres til, men det er heller ikke noe en blir straffet for om man føler for det.

 

Er valgmulighetene negative? Neppe..

Lenke til kommentar
Og Omar: Det er ikke slik at du går alene rundt og gjør quests. En del av questene kan du velge om du vil gjøre alene eller ikke, men veldig mange må du ha en gruppe for å klare. Dessuten er det jo mye hyggeligere å spille sammen med andre. :)

Vet det.

Har spillt betaen. Men det blir jo på en måte det samme som å spelle cooperative på et spill over nettet.

Skal man spille MMORPG er vel det fordi man vi dele opplevelsen med flere tusen spilllere, ikke bare gjøre quests med et fåtall players...

 

Jeg skal se om jeg finner linken til en stor kamp som var på en av de koreanske closed beta serverne.

Der var det noen hundre hord players og Allaince players som fighta.

Det så utrolig heftig ut nå 100+++ Horde players beina rundt på land i en tett klynge

:yes:

Lenke til kommentar
Hvis noen tror at PvE tilsier SP-spilling fortjener de rett og slett en tupp i baken.

Vel, tolk det jeg sa som du vil, men det var absolutt ikke det jeg mente. Jeg sier bare at du er mere avhengig av en gruppe hvis du vil overleve på PvP serverne, og da snakker jeg ikke om quester, men bare generelt å bevege seg utom friendly territorium.

 

Men de som tror PvP serverne er bare for hardcore spillere fortjener en like stor tupp i baken.

Lenke til kommentar
Har spillt betaen. Men det blir jo på en måte det samme som å spelle cooperative på et spill over nettet.

Skal man spille MMORPG er vel det fordi man vi dele opplevelsen med flere tusen spilllere, ikke bare gjøre quests med et fåtall players...

Du har enten spilt en kort beta, eller du har over hodet ikke rørt PvE. Her skjønner jeg rett og slett ikke tankegangen din. Hvorfor i alle dager skulle du spille sammen med flere spillere på PvP? Det er bare tull. Du deler opplevelser med like mange tusen på PvE som på PvP. Og for siste gang: Du kan spille _masse_ PvP på PvE-serveren. Du kan være med på akkurat like episke slag mot den andre siden. Håper det er siste gang jeg trenger å forklare det.

 

Her er et eksempel på et raid på PvE-server:

http://gamer.no/bilde.php?produktid=9770&k...arcraft/337.jpg

 

Det er ikke av de største, men jeg vil anslå at det kom i nærheten av 100 folk. Slikt er ikke uvanlig på PvE. Den _eneste_ forskjellen er at du kan velge å ikke kjempe (akkurat i dette tilfellet kunne du valgt å la være på PvP også, hvis jeg husker riktig er Duskwood alliance-område). Du velger ikke bort PvP ved å velge PvE-server. Du har fortsatt gode PvP-muligheter. Men du får større frihet til å gjøre andre ting også (også sammen med andre).

 

Det er helt greit å ha forskjellig syn, men et minstekrav burde være at man satte seg inn i begge typer servere godt først. Jeg sikter ikke til noen spesielle her, men det er åpenbart at en del har relativt dårlig innsikt i hvordan livet på PvE/PvP er.

 

Men de som tror PvP serverne er bare for hardcore spillere fortjener en like stor tupp i baken.

Jeg er helt enig i at PvE kan være minst like hardcore som PvP. Det spørs hva du gjør det til. Det er veldig mange "hardcore-spillere" på begge servere.

 

 

Edit: Når det gjelder å stemme over servertype og horde/alliance har det lite for seg. Om vi skal organisere en guild må det nødvendigvis bli der vi spiller selv. Det høres kanskje diktatorisk ut, men grunnen til at jeg sa Alliance/PvE er fordi det høyst trolig er der de fleste i Gamer.no kommer til å havne. Enkelt og greit. :)

Lenke til kommentar
Det høres kanskje diktatorisk ut, men grunnen til at jeg sa Alliance/PvE er fordi det høyst trolig er der de fleste i Gamer.no kommer til å havne. Enkelt og greit. :)

 

Selvfølgelig, det skal jeg heller ikke krangle på, det er bare rett og rimelig at de som starter guildet tar slike valg:)

 

Hvis det blir noe av planene så kommer jeg vel muligens til å søke om å bli med, men jeg kommer definitivt til å ha en Char på en PvP server også.. (hadde det forøvrig veldig morsomt i open beta på en PvE server. Ble lvl 30 NE Druid)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Hvis det blir noe av planene så kommer jeg vel muligens til å søke om å bli med, men jeg kommer definitivt til å ha en Char på en PvP server også.. (hadde det forøvrig veldig morsomt i open beta på en PvE server. Ble lvl 30 NE Druid)

Det er det bare å gjøre. For all del, jeg kommer sikkert til å starte en char på PvP også, men døgnet har ikke timer nok til at begge kan prioriteres for min del. ;)

Lenke til kommentar
Eneste jeg misliker med PvE er at man kan "raide" feks undercity og istedet for og fighte, står flere der å ser på...

 

Det er liksom ganske dumt å se low lvl folk se på seg mens man raider..

Såvidt jeg vet er det 100% samme situasjon på PvP, ettersom Undercity er Horde-område hvor horde ikke kan angripes om de ikke deltar selv.

Lenke til kommentar
Eneste jeg misliker med PvE er at man kan "raide" feks undercity og istedet for og fighte, står flere der å ser på...

 

Det er liksom ganske dumt å se low lvl folk se på seg mens man raider..

vel, de kan fortsatt velge å bare stå å se på på PvP serveren også, siden de er i vennlig territorium.

 

Anbefaler at alle leser gjennom dette før de tar et standpunkt for hvor de vil spille (aller helst burde de prøvd det også, men siden det er litt vanskelig for øyeblikket så får dette holde):

 

http://www.worldofwarcraft.com/info/basics/realmtypes.html

 

Edit: gleder meg forøvrig til å se hvordan "battlegrounds" fungerer i spillet. Det er en slags PvP greie som vil bli implementert på alle servere :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Edit: gleder meg forøvrig til å se hvordan "battlegrounds" fungerer i spillet. Det er en slags PvP greie som vil bli implementert på alle servere :)

Yup, det så skikkelig fett ut. Sånn som jeg forstod det så ville det være ett tilfelle i en stor dal. Der du har allianse byer rundt dalen. Og quester og slikt nede i dalen - men det fete er at de questene er felles for begge sidene. Så små skirmisher kan utvikle seg til fullblåste kriger i dalen etterhvert som klaner kommer for å vise seg.

 

Det skulle også være mulig å raide med NPC generaler fra byene rundt dalen :) og de var elite visstnok :D

 

Du skal ha rimelig roen om du tør å rote deg ned der aleine :)

 

Det blir nok PVP server på meg ja, fordi om jeg kjapt kan se hvorfor folk foretrekker PVE.

 

Det har forresten ikke noe point i at din lvl 8 troll warrior blander seg i raids mot byen din når de som angriper er mellom lvl 40 og 60. Like greit å bare stå og se på, og kanskje lære noen triks.

Lenke til kommentar

Heisan!

 

Morsomt å se mye interesse for WoW her i Norge.

Driver selv horde-guildet Bloodhounds, som faktisk er et 100% Norsk guild.

Vi begynner nå og nærme oss 50 medlemmer, og kan ikke vente til start :D

Hvis du har lyst til å være en del av dette guildet er det bare å sende inn en søknad, og ta en tur på forumet vårt.

 

Og til alle dere som skal spille Alliance PvP...

Vi sees vel kanskje ute på slagmarken :)

 

www.wow-bloodhounds.tk

Lenke til kommentar

Jeg kunne gjerne tenke meg en guild basert på gamer.no. Er dog allerede medlem i en nystartet guild, men allerede nå, etter noen dager, skulle jeg ønske jeg ikke ble med. Lederene tar inn folk uten stopp. Samtidig øker useriøsiteten proposjonalt med antall medlemmer som blir med.

 

Dette er er noe vi for all del må unngå om guild blir aktuelt.

 

Selv kan jeg stille med 500MB serverplass til hosting av website og/eller forum. Om denne guilden i det hele tatt kommer opp, tar jeg det som en selvfølge at gamer.no-medarbeiderene blir ledere. Hadde også vært koselig med skikkelig organisering og premier/diplomer/medaljer til folk som gjør noe bemerkelsesverdig bra for guilden.

 

Dessuten må det være en guild-oppførsel hvor vi faktisk hjelper hverandre i stedet for å bare være med for å ha en guild å vise frem under navnet sitt.

 

Til slutt: En guild? Et guild? Hva er riktig?

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...