Gå til innhold

World of Warcraft Guild

Anbefalte innlegg

Men det er litt kjedelig å raide en by der det står 5 folk fra den andre factionen å bare ser på...

Du mister liksom feelingen litt hvis du skjønner...

Vel, slik er det ikke. Ikke de raidene jeg har sett i alle fall. Har vært med på rimelig store saker. Folk stormer til for å forsvare når en by blir angrepet. Det er jo ikke slik at folk på PvE-serveren avskyr PvP, de er bare ikke interessert i å bli ganka når de har lyst til å gjøre annet.

Et par bilder jeg har tatt, ikke så gode kanskje, men viser i alle fall at det er snakk om en del folk. Horde som invaderer Darkshire. De kom overraskende på, og i rimelig stort antall. Tok litt tid å få stabla på beina et kraftig nok forsvar, men vi slo dem tilbake. :)

http://gamer.no/bilde.php?produktid=9770&k...arcraft/337.jpg

http://gamer.no/bilde.php?produktid=9770&k...arcraft/338.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi finner ut at dette er noe vi vil gjøre, kan vi jo under open beta teste både PvP og PvE.. Jeg spilte PvE under open beta så jeg har ikke noen erfaring med PvP for å være ærlig.

Hvis PvP blir slik at high-levels hele tiden angriper low-levels da gidder jeg ikke det.. Men jeg tror at PvP blir gøyere hvis folk kan "oppføre" seg.

Lenke til kommentar

blir aldri det i pvp.. det er forskjellige områder.. Alliance territory og Horde territory og contested. i contested kan alle drepe alle! men hvis du er i ditt eget territory kan ingen angripe deg hvis de ikke angriper deg først! og hvor mange under lvl 20 er i contested område? dessuten er det bare lame og drepe en som er 20 lvler under deg

Lenke til kommentar
blir aldri det i pvp.. det er forskjellige områder.. Alliance territory og Horde territory og contested. i contested kan alle drepe alle! men hvis du er i ditt eget territory kan ingen angripe deg hvis de ikke angriper deg først! og hvor mange under lvl 20 er i contested område? dessuten er det bare lame og drepe en som er 20 lvler under deg

Min char er lvl 41 nå. Jeg liker uansett å kunne banke litt mobs i fred, og for meg er det ganske aktuelt å besøke slike områder. På PvP-server risikerer man å bli sløya uten forvarsel. På PvE-serveren blir jeg ikke drept før jeg har gjort noe "galt" (angrepet en av fiendens NPC-er for eksempel). Noen quests PvP flagger deg også. Jeg har måttet flykte fra fienden på PvE-serveren, man blir flagget fra tid til annen, man er bare ikke et potensielt offer hele tiden.

Og du kan virkelig ikke regne med at en flokk fiender lar være å drepe deg fordi det er "lame" å drepe en som ikke har en sjanse. Fakta er at sjansene er ganske store for at du får en dolk i ryggen akkurat i det du er ferdig med å drepe en mob, og ikke har så mye liv igjen. Selv på PvE-serveren har jeg opplevd å bli denga av characters som sikkert var 20 levels over meg. Slikt er det ikke mindre av på PvP. Ja, de skal innføre et "æresystem" som straffer for å drepe ting som er veldig mye lavere enn deg, men du er fortsatt sjanseløs om du blir overfalt av 4 som er på samme level, eller to som er en level over.

Alt dette er helt greit, for all del, det er jo det PvP-serveren handler om. At man ikke kan være trygg. At det er fritt frem (i veldig store deler av spillet). Det er en veldig liten del av spillet som foregår i de 20 første levlene, så at du kan føle deg trygg den biten hjelper ikke all verden.

Slik jeg ser det er PvP-servere best egnet for folk som vil ha PvP "hele tiden". PvE er flott for de som vil ha både PvE og PvP, men selv vil velge hva, hvor og når. Jeg faller under siste gruppe. Men igjen; ting kan forandre seg før spillet kommer hit.

Lenke til kommentar
Du kan jo velge da.. de aller fleste questa er i none contested area (da kanke de andre angripe deg)

Hvilken level har du kommet til? Jeg er til stadighet i omstridte områder. Vil nesten si at jeg stort sett er i slike områder.

Stranglethorn Vale er et eksempel på "contested area" med massevis av quests for folk mellom lvl 30 og 45.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke liker PvE er siden jeg hater når man f. eks raider en by så står du mitt inni den og glor på de andre der som bare fortsetter på questa sine... For min del blir dette unaturlig siden hvis en orc møter en human så sier de liksom hei og nesten jobber sammen... etter min mening blir det dumt å løpe sammen med andre folk som direkte er dine naturlige svorne fiender!

Men dette er for min del.. jeg finner det ikke behagelig å spille på PvE siden jeg er en direkte PvP elsker..!

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg ikke liker PvE er siden jeg hater når man f. eks raider en by så står du mitt inni den og glor på de andre der som bare fortsetter på questa sine... For min del blir dette unaturlig siden hvis en orc møter en human så sier de liksom hei og nesten jobber sammen... etter min mening blir det dumt å løpe sammen med andre folk som direkte er dine naturlige svorne fiender!

Men dette er for min del.. jeg finner det ikke behagelig å spille på PvE siden jeg er en direkte PvP elsker..!

Du svarte ikke på hvilken level du har kommet til, og du kommenterte heller ikke noe mer om de ulike sonene (som vi snakket om). Jeg synes ikke det høres fristende ut å være helt avhengig av masse "livvakter" så fort jeg skal gjøre quests. Det er bare nybegynnerområdene som er trygge såvidt jeg vet. Med litt uflaks blir man utsatt for at noen camper liket og kirkegården også. Da blir det moro. Blizzard har faktisk spesifikt sagt at slikt må man regne med. Det er greit nok, det er jo hva man velger å godta når man starter på PvP-serveren, men det finnes ting jeg synes er artigere. Jeg hadde planlagt å spille på PvP-serveren, men etter å ha spilt en god del (mest på PvE) og lest så har jeg nok ombestemt meg. Synes faktisk PvP-systemet på PvE-serverne er direkte bra. Man kan ikke spille sammen med fienden, man skjønner ikke engang hva de sier, men man blir aldri tvunget til å sloss mot dem. Det betyr ikke at det er mangel på PvP, det betyr bare at PvP stort sett kun er mellom folk som faktisk føler for å spille PvP der og da. Det er helt flott for meg. Jeg har uansett ingen glede av å ganke en stakkar som bare stakk ut nesa for å sjekke postkassa uansett.

Jeg er også veldig glad i PvP, blant annet derfor jeg liker DAoC, men jeg synes nå altså at PvP er best på PvE-serveren. :)

Lenke til kommentar

Camper noen kirkegården løper du til en annen :p

kom ikke langt men den siste dagen spilte jeg på en lvl 60 tauren shaman fra en fyr som ga den til meg... jeg merka ikkenoe problemer ellerno..

Men jeg liker systemet til PvP rett og slett at jeg faktisk liker å ha sånne problemer.. Spesielt når de sitter der og ser tragiske ut og camper kirkegården...! Grunnen til at jeg ikke kan spille på PvE server er siden jeg for det første elsker pvp og for det andre så er det mest naturlig..

Det er en grunn til at blizzard setter opp begge typer server.. det er forskjellige folk som har andre behov for spilling en andre.!

Lenke til kommentar
Camper noen kirkegården løper du til en annen :p

kom ikke langt men den siste dagen spilte jeg på en lvl 60 tauren shaman fra en fyr som ga den til meg... jeg merka ikkenoe problemer ellerno..

Men jeg liker systemet til PvP rett og slett at jeg faktisk liker å ha sånne problemer.. Spesielt når de sitter der og ser tragiske ut og camper kirkegården...! Grunnen til at jeg ikke kan spille på PvE server er siden jeg for det første elsker pvp og for det andre så er det mest naturlig..

Det er en grunn til at blizzard setter opp begge typer server.. det er forskjellige folk som har andre behov for spilling en andre.!

Det kan være _langt_ til neste kirkegård. Jada, selvsagt er folk forskjellige. Men ingen skal få prøve å påstå at PvP-server er det selvsagte valget for alle som vil spille PvP. Men, nå har denne tråden dratt et stykke utenfor emnet. Opprett gjerne en ny tråd for diskusjon kring servertype om du har lyst. :)

Lenke til kommentar

For å komme tilbake til saken...

Er det snakk om et hw.no guild, eller bare et norsk guild?

Uansett er jeg med... Bør vel bestemme om det skal være Alliance, Horde, eller kanskje begge deler.

For øvrig ser jeg ingen grunn til ikke å begynne med guildet allerede når Open EU Beta begynner.

Lenke til kommentar

Ang. den kommentaren til PcT om contested areas..:

Dette sier Blizzard selv

Jeg syns selv at PvE er mer naturlig for min måte å spille på. Jeg liker å ha kontroll (til en viss grad) og jeg liker IKKE å måtte løpe tilbake til liket mitt fordi en eller annen gærning skal vise seg. Spesielt ikke midt i en vanskelig quest.

PvP er gøy, men ikke når det er anarki på serveren (imo).

Lenke til kommentar
For å komme tilbake til saken...

Er det snakk om et hw.no guild, eller bare et norsk guild?

Uansett er jeg med... Bør vel bestemme om det skal være Alliance, Horde, eller kanskje begge deler.

For øvrig ser jeg ingen grunn til ikke å begynne med guildet allerede når Open EU Beta begynner.

Hvis det blir noe av dette så er det ansatte i Gamer.no som står bak. Det blir vel mest aktuelt å begrense medlemmene til medlemmer av forumet, ja. Antar det blir mer enn mange nok. Jeg tror det kan bli mye moro, problemet er at det krever en god del arbeid fra vår side for å sikre at seriøsiteten blir holdt oppe.

Det ser ut til at vi kommer til å spille Alliance/PvE, så det blir nok i tilfelle der. Jeg tror vi kan si ganske sikkert at vi ikke kommer til å dekke Horde og/eller PvP i tillegg, det blir for mye arbeid. Det er selvsagt fullt mulig å spille i Open beta også, hvis det blir noe av en slik guild, men først må vi selvsagt finne ut om det blir noe eller ikke. Postingen her var egentlig bare ment for å måle stemningen. Nå som vi vet at det er interesse for en slik guild skal vi se hva vi kan få til. Det er vel i grunn det beste svaret jeg kan gi akkurat nå. :)

Lenke til kommentar

Ha ha! [/Nelson]

Neida... Sitter og leter rundt på nettet etter mer info om å spille WoW US retail fra Europa. (Ja, jeg er litt døgnvill for tiden... Eksamensperiode!)

Hvis det er mulig å spille i US uten bruk av proxy osv tror jeg jeg gjør det, så skifter jeg til Europa når det kommer ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...