eirikJO Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Bare husk å laste ned firmware fra .no eller .se sidene til Dlink. Ikke fra .com (us). Dette fordi norsk (europeisk) og Amerikansk versjon av routeren ikke er de samme. Har visst to forskjellig elektronikk i seg eller noe sånt. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Bare husk å laste ned firmware fra .no eller .se sidene til Dlink. Ikke fra .com (us). Dette fordi norsk (europeisk) og Amerikansk versjon av routeren ikke er de samme. Har visst to forskjellig elektronikk i seg eller noe sånt. Jepp. Har lastet ned nå, og skal installere den snart... Lenke til kommentar
Konge Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Siden denne tråden dukket opp igår så tok jeg meg tid til å skifte firmware selv på min 624+ . Jeg kjørte 1.18 versjon fra før . La inn 1.21 som er siste versjon for min A1 rev og routeren virker faktisk som den har noe raskere response over WAN porten . Jeg får noe høyere målinger opp mot de forskjellige speedtester rundt om på nettet . Eneste herket er at man ikke lan lagre config filen fra 1.18 og bruke denne når man legger inn nyere firmware men etter noe konfigurasjon så er man oppe og går igjen uten noen problem . Nå vil jeg si "problemet" i seg selv var forholdsvis lite og føler ofte at mange her på forummet lager mye styr på grunn av ting jeg tror ofte er feil bruk av produktet . Kjører selv en pc med DWL-G520 PCI kort opp mot routeren og denne har kjørt i ett halvt år uten noen form for problemer . Men så kan det like godt være at om det er ett lite rusk i systemet så rebooter man maskinen eller noe slik ... Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Siden denne tråden dukket opp igår så tok jeg meg tid til å skifte firmware selv på min 624+ . Jeg kjørte 1.18 versjon fra før . La inn 1.21 som er siste versjon for min A1 rev og routeren virker faktisk som den har noe raskere response over WAN porten . Jeg får noe høyere målinger opp mot de forskjellige speedtester rundt om på nettet . Eneste herket er at man ikke lan lagre config filen fra 1.18 og bruke denne når man legger inn nyere firmware men etter noe konfigurasjon så er man oppe og går igjen uten noen problem . Nå vil jeg si "problemet" i seg selv var forholdsvis lite og føler ofte at mange her på forummet lager mye styr på grunn av ting jeg tror ofte er feil bruk av produktet . Kjører selv en pc med DWL-G520 PCI kort opp mot routeren og denne har kjørt i ett halvt år uten noen form for problemer . Men så kan det like godt være at om det er ett lite rusk i systemet så rebooter man maskinen eller noe slik ... Har større problemer enn som så... Har prøvd alt mulig. Alle forskjellige kanaler, forskjellige SuperG mode, med sånn turbo etc. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg har en D-link 624 rev C. Jeg har slitt med denne siden første dag. Akkurat samme problem som flere her. Blir kastet ut av nettverket uavhengig om maskiner er tilkoblet trådløst eller med kabel. Jeg har ikke ringt D-link, men jeg har sent utallige mail. Fikk til slutt svar. Har sendt inn Routern 3 ganger med pakket tydlig merket med RMA nummeret jeg har fått av D-link. Alle gangene har jeg fått pakken i retur uten at den har vært åpnet. Nå har jeg brukt halvparten av hva jeg betalte for routern snart bare med retur porto. Har sendt mail til D-link og spurt hvorfor. Har nå gått 2 uker og jeg har enda ikke fått svar. Jeg har opplevd elendig support fra D-link. Jeg oppdaget at det har kommet ny fw til routern min. 2.50. Oppgraderte til denne og da har faktisk Routern blitt mye bedre. Jeg opplever også utrolig dårlig rekkevidde. Ligger på lavt signal 7 meter fra Routern gjennom en tre vegg. Dette er alt for dårlig. Jeg har D-link trådløst kort 520 eller hva det heter. Like dårlig med min bærbare som har innebygd trådløst kort. Setter jeg meg lengst inn i stua som er 10-12 m fra Routern faller signalet ut. Jeg kjøper aldri mer et D-link produkt. Har vært borti en del andre D-link produkter når jeg har hjulpet andre med pc´r og det er generelt mye problemer med D-link. Vurderer en ASUS Router med USB port som har fått god kritikk. Til alle som vurderer D-link....vurder noe annet. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Er det forresten noen som får åpne en port range på DI624? Jeg syntes det er utrolig kjipt å måtte sitte manuelt og åpne en og en port.. Jeg snakker under Virutal Server da. Under Firewall går det vet jeg. Finnes det noen workaround for dette? Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Jeg har en D-link 624 rev C. Jeg har slitt med denne siden første dag. Akkurat samme problem som flere her. Blir kastet ut av nettverket uavhengig om maskiner er tilkoblet trådløst eller med kabel. Jeg har ikke ringt D-link, men jeg har sent utallige mail. Fikk til slutt svar. Har sendt inn Routern 3 ganger med pakket tydlig merket med RMA nummeret jeg har fått av D-link. Alle gangene har jeg fått pakken i retur uten at den har vært åpnet. Nå har jeg brukt halvparten av hva jeg betalte for routern snart bare med retur porto. Har sendt mail til D-link og spurt hvorfor. Har nå gått 2 uker og jeg har enda ikke fått svar. Jeg har opplevd elendig support fra D-link. Jeg oppdaget at det har kommet ny fw til routern min. 2.50. Oppgraderte til denne og da har faktisk Routern blitt mye bedre. Jeg opplever også utrolig dårlig rekkevidde. Ligger på lavt signal 7 meter fra Routern gjennom en tre vegg. Dette er alt for dårlig. Jeg har D-link trådløst kort 520 eller hva det heter. Like dårlig med min bærbare som har innebygd trådløst kort. Setter jeg meg lengst inn i stua som er 10-12 m fra Routern faller signalet ut. Jeg kjøper aldri mer et D-link produkt. Har vært borti en del andre D-link produkter når jeg har hjulpet andre med pc´r og det er generelt mye problemer med D-link. Vurderer en ASUS Router med USB port som har fått god kritikk. Til alle som vurderer D-link....vurder noe annet. Ja huff... Jeg har og REV-C. Oppgraderte til nyeste firmware slik som du men det funker ikke noe bedre her. Ikke send mail til D-Link. Nytter ikke. Selv ov det tar lang tid å komme igjennom på telefon så går de raskere. En gang jeg satt på venting, så hørte jeg nesten ett helt Britney Spears album.. Har sett på ASUS WL500 routern jeg og. Men hvis den routern jeg sitter å venter på nå, ikke vil virke. Har jeg lyst til å sende tilbake det trådløse kortet og routern tilbake til D-Link og kreve penga tilbake. 1500 spen.. Nå er jeg drittlei det D-link styret, som folk lissom sier er så bra. Så jeg sier det samme som Cyprez, til de som vurderer D-Link. Dropp det og velg et annet merke. Asus sin WL500 router er veldig god! Endret 20. november 2004 av Pixi Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 La inn 1.21 som er siste versjon for min A1 rev og routeren virker faktisk som den har noe raskere response over WAN porten . Jeg får noe høyere målinger opp mot de forskjellige speedtester rundt om på nettet . Tvilsomt. Om troughput på WAN har økt fra 50mbits til 100mbits vil du ikke merke noe som helst før du får deg en bredbåndslinje som er minst like rask, og får deg en deal med garantert båndbredde mot serverene som kjører hastighetstesten. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg har ikke hatt problemer med denne routeren, men det er klart at fw og oppsettet har mye å si.. Og dette er jo noe som varierer fra router til router.. Noe som kan være standardoppsett på en router er kanskje ikke standard på en annen. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 D-Link ansetter visst nå i disse dager 25nye kundekonsulenter... Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg er faktisk fornøyd med min DLlink di-624...har aldri hatt problemer med den.. selv om den er revision C, som jeg kjører med amerikansk firmware Version: 2.42. Har nok hatt utrolig flak med den.. den har en rekkevidde ute på ca litt over 200m, men da skal det sies at kortet i pc'en min er intel 2200bg... hvis jeg monterer dlink dwl-g650 kortet mitt, så detter rekkevidden til ca 12m, med 2 vegger.. får ikke bra signal før jeg sitter ved siden av ruteren. Tror ikke jeg har samme flaks neste gang, så da styrer jeg nok godt utenom dlink Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Ser det er flere som sliter med DI-624+ - i likhet med MEG! Jeg gikk til innkjøp av DI-624+ rev. b2 router DWL-G520+ trådløst nettverkskort til min stasjonære pc På den bærbare er det et Intel PRO/Wireless 2200 MiniPCI 802.11g 54Mbps kort Alt kjøpt hos PSdata i november. Problemet altså at routeren er utrolig ustabil. Noen ganger henger den seg helt, og selv ikke strømstans eller hard resetting gjør noe utslag. Oppdaterte firmware til det nyeste jeg fant (Version: 2.06 av 24 Sep 2004 ) det hjalp litt. Da ble den stasjonære noenlunde stabil. Men på den trådløse faller oppkoplingen ut i intervaller på alt fra 3-20 minutter. Er umulig å gjøre noe som helst og er utrolig irriterende. Jeg har prøvd flere firmwareversjoner og flere reinnstallasjoner av routeren og alle mulig slags alternative oppsett, enables og disables i admin-senteret. Den fysiske koplingen er som den skal være, signalet er mellom 75-100%. Har sjekket flere forum, google og d-links support. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre lenger. Noen som har et svar/løsning? Lenke til kommentar
BigDaddy Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg har en D-link 624 rev C. Jeg har slitt med denne siden første dag. Akkurat samme problem som flere her. Blir kastet ut av nettverket uavhengig om maskiner er tilkoblet trådløst eller med kabel. Samme problem her! Lenke til kommentar
petterg Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hva i all verden er det dere gjør med utstyret? Har mistet telling på hvor mange dlink routere (både med og uten trådløs) jeg har instalert de siste årene, og aldri hatt problemer. (Dvs det ble problem en gang jeg la inn amrikansk firmware på en europeisk 614, men det var min feil.) Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 En liten kommentar: Ikke bland mellom DI-624+ og DI-624.... Det er to forskjellige modeller. Førsnevnte er 54 Mbps og den andre er 108 Mbps. Tenkte jeg bare skulle nevne det Hilsen Zuul Lenke til kommentar
petterg Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ikke bland mellom DI-624+ og DI-624.... Det er to forskjellige modeller. Førsnevnte er 54 Mbps og den andre er 108 Mbps. Det er også eneste forskjellen på dem - hvilken chip de bruker på trådløsdelen. Router/fw/switch/oppsett ellers er helt likt. Lenke til kommentar
TheFanatic Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg har en D-link 624 rev C. Jeg har slitt med denne siden første dag. Akkurat samme problem som flere her. Blir kastet ut av nettverket uavhengig om maskiner er tilkoblet trådløst eller med kabel. Samme problem her! Samme her også... Resetter seg til 2002-dato. Prøvde å sette automatisk sommertid i klokke-menyen, hjalp litt, men fremdeles ikke helt stabilt. Ser at det er kommet 1.52 versjon av firmware på d-link.se nå, får prøve med den. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg har fått ny DI-624 og et DWL G-520 PCI kort og nå funker alt bra! Men det tok sin tid med D-Link Lenke til kommentar
delfin Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Uansett... bytt til 2.50 firmware! Den er MYE bedre Lenke til kommentar
delfin Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 ftp://ftp.dlink.com/Gateway/di624_revC/Fi...irmware_250.bin Denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå