Pixi Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Kjøpte meg en D-Link Di-624 router i mai i fjor. Var veldig fornøyd med den, helt til slutten av September... Da begynte routern å koble fra på det trådløse støtt og stadig. Ringte D-Link og sendte inn routern. 1 mnd. senere kom det en ny router og jeg håpet alt skulle være bra.. Men neida. Surfe på nettet, Messenger, Hente Ned mail. etc. funker fett. Men med en gang jeg begynner å bruke f.eks eMule, så detter det ut. Slik skal det jo ikke være. Kjenner mange andre som har trådløst nettverk, fra andre produsenter og de har ikke problemer med noe. Ringte derfor D-Link igjen og de skulle da sende enda en ny router. Jeg sa det kanskje var PCI Kortet jeg har i maskinen min det er noe tull med (et DWL-G520+ PCI kort som det kalles), men den svenske dama på Garantiavdelingen skjønte visst ikke helt hva et slikt kort er. Så hun sa da at de skulle sende en ny router. Sitter her nå og venter på Router nr 3. Begynner å bli passe irritert også. Trodde D-Link var stabile saker. Routern har også fått best i test flere steder. Så, folkens. Noen andre som har et sånt produkt? Har samme problemer? Etc ? Skriv et innlegg da vel! EDIT: Ble en liten trykkleif gitt! Endret 19. november 2004 av Pixi Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Bruker du siste firmware? Evt kan du prøve forskjellige versjoner av firmware. Rart om de ikke har rådet deg til dette hos support. Retta lignende feil for meg (selv om jeg har 624+ da). Firmware finner du på D-Link's hjemmesider. Håper dette var til hjelp. EDIT: Det anbefales ikke å bytte firmware over trådløst nett, bruk kabel om du skal gjøre det. Endret 19. november 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Bytta Firmware Via kabel på tirsdag, da jeg fikk routern. Men det funker visst ikke... Jaja. Vi får se når jeg mottar den 3.routern. Hvis ikke det funker da. Da kommer jeg til å koke over . Hehe Lenke til kommentar
Psalm Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har samme problem, bortsett fra at jeg har problem selv om jeg er koblet til via kabel. Blir kasta av hele tiden. Har oppgradert FW, men ingen forbedring. Drit-router! Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Jeg har samme problem, bortsett fra at jeg har problem selv om jeg er koblet til via kabel. Blir kasta av hele tiden. Har oppgradert FW, men ingen forbedring. Drit-router! Har du tatt kontakt med D-Link? Du må vel gjøre noe. Det er jo drit irriterende. Det er visstnok bare denne routern som har slike problemer. Har lest litt på utenlandske forum.. EDIT: Dinside var jo helt i skyene, når de testa dingsen, og ga den en 6'er Endret 19. november 2004 av Pixi Lenke til kommentar
Konge Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Siste Firmware og en Reset skal vist fikse dette problemet som jeg desverre også har på på min 624+ . Det skjer ikke så ofte at det gjør noe men veldig irriterende de få gangene det skjer . Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Eneste negative jeg kan si om 624 er problemer med NTP i tidlige firmware. Har to slike selv. Problemene du beskriver med at nettet detter ut har jeg hatt på et dwl650 pcmcia kort. Da var det en driver som var skadet. La inn siste driver, som jeg lasta fra Dlinks hjemmeside, og det gav enda mer problemer. Det viste seg at driverene som ligger på nett, også på den norske dlink siden har blitt blandet med amrikanske drivere. Antenne delen av hardware'n som selges i usa og europa er noe forskjellig og trenger derfor forskjellige drivere. Prøv med driver fra cd'n som fulgte med, eller kontakt dlink dersom du ikke har cd'n. Du kan også prøve å skru av kryptering for å teste om det hjelper. (Sett kryptering på igjen når du er ferdig med testing.) Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Siste Firmware og en Reset skal vist fikse dette problemet som jeg desverre også har på på min 624+ . Det skjer ikke så ofte at det gjør noe men veldig irriterende de få gangene det skjer . Rart de da ikke sier noe hos D-Link. Rart de også ansetter folk som ikke vet hva et trådløst kort er.. Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Har DL624+. Den har stått på nett i et halvt års tid uten problemer av noen art. Kjører firmware 1.18, datert 16.03.04. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Eneste negative jeg kan si om 624 er problemer med NTP i tidlige firmware. Har to slike selv. Problemene du beskriver med at nettet detter ut har jeg hatt på et dwl650 pcmcia kort. Da var det en driver som var skadet. La inn siste driver, som jeg lasta fra Dlinks hjemmeside, og det gav enda mer problemer. Det viste seg at driverene som ligger på nett, også på den norske dlink siden har blitt blandet med amrikanske drivere. Antenne delen av hardware'n som selges i usa og europa er noe forskjellig og trenger derfor forskjellige drivere. Prøv med driver fra cd'n som fulgte med, eller kontakt dlink dersom du ikke har cd'n. Du kan også prøve å skru av kryptering for å teste om det hjelper. (Sett kryptering på igjen når du er ferdig med testing.) Har prøvd med Drivere fra CD og uten kryptering men fortsatt bare tull og tøys.. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Har samme dritten, nettopp bestilt Cisco da. Ble bedre etter siste fw updaten Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Har samme dritten, nettopp bestilt Cisco da. Ble bedre etter siste fw updaten FW fra de norske sidene? Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Eg hadde faktisk tenkt å kjøpe den routeren du har før eg såg den her sida! Men da veit eg ikkje kva eg skal satse på... Har noen no tipps til en annen router? trenger det sårt nå... Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) 3Com Asus 3Com skal visstnok være bra. En kamerat av meg som har en sånn en og han er fornøyd. Asus routern er også god. ITPro.no ga den terningkast 5 og Barbara.no anbefaler den.. Sjekk litt tester på dinside.no. Lykke til! EDIT: Naboen har en slik Asus WL500 og er veldig fornøyd. Endret 19. november 2004 av Pixi Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hadde selv en D-Link624+ . Det var bare trøbbel så jeg leverte skiten tilbake til Elkjøp . Dro til Datakjeden på Stovner og kjøpte en Asus WL500 isteden og den har fungert perfekt siden . Anbefales Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 lurer på en ting til.. D-link kostet mye mer enn asus og 3com men asus og 3com har bare hastigheter på 52mbit! Det er nok helt sikkert bra nok i et hjemmenettverk, men d-link var så mye raskere! har det mye å si? Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 lurer på en ting til.. D-link kostet mye mer enn asus og 3com men asus og 3com har bare hastigheter på 52mbit! Det er nok helt sikkert bra nok i et hjemmenettverk, men d-link var så mye raskere! har det mye å si? 54mbit holder for de fleste. Holder i et hjemmenettverk. Trur du skal gå for Asus WL500G. Asus kan visst mer enn bare hovedkort! Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 er litt fersk men ikke for å være masete, har du et trådløst kort også? Tusentakk for kjempe tipps!Har lest testen på dinside og er impontert! Detta blir cs for alle penga!!=) Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 er litt fersk men ikke for å være masete, har du et trådløst kort også? Tusentakk for kjempe tipps!Har lest testen på dinside og er impontert! Detta blir cs for alle penga!!=) 3Com med ekstern antenne (850kr) Det er et skikkelig kort... Litt billigere her: Asus SpaceLink Et Asus kort, hvis du og skal kjøpe Asus router. Alt i samme merke. Skal ikke være så stor forskjell på de kortene. Bare kjøp et med 54mbit hastighet. Jeg anbefaler disse 2 kortene! Lykke til med nettverk. Hvis du lurer på noe mer, så bare post inn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå