agin Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Holder på å fikse meg en pc via disse hendige PC-byggerne noen webshoper har. Jeg har prøvd meg fram med de på Komplett og Mpx. Problemet er, jeg har ikke anelse hva som er best/gir beste ytelse blant alle alternativene. Jeg vet hvor mye ram jeg skal ha, også i skjermkort, sånn ca prossessor og skjerm. Så lurte på om noen hadde tid til å hjelpe meg med dette. Tar vel maks 1-2 min Det finnes garantert en eller annen thread lik denne, og jeg har søkt men ble ikke så mye klokere. Er litt hardware newb.. Grunnen til ny pc er det up and coming World of Warcraft Vil helst at det er god mulighet for oppgradering, siden det kommer jo noe nytt hele tiden, men at det fortsatt er mulig etter 2-3 år. SÅ, her mine minimumskrav: Pris: ~15k Ram: 1gb (hørt fra folk at WoW hakket med 512) Skjermkort: 256mb ettellerannet Hovedkort: Ingen anelse Prossessor: Intel P4 (har bare brukt intel fram til nå, så har ingen erfaringer med AMD, men hvis noen har en god begrunnelse hvorfor den er bedre, så kan jeg jo være med på det) Harddisk: 200gb, 7200rpm. Vet ikke om jeg har behov for 10k rpm, nødvendig? Skjerm: 17" LCD (har ikke så stor hybel at det gjør noe. Hver cm teller. Hart hørt at 19" LCD henger litt etter ved kjappe spill) DVD: Dual layer brenner Dette er minimumskrav, så kan godt være bedre, hvis det ikke øker prisen betydelig. Hvis mulig, kan du jo lage 2 alternativer. Ett billig, og et som tangerer 15k. Men er glad uansett jeg hvis noen bare lager 1 oppsett. Resten kan du få bestemme selv. Mus, tastatur og høyttalere ikke nødvendig, men må vel ha meg en ny win xp lisens. Er student, om det har noe å si for lisensprisen. Grunnen til at jeg bruker pc-bygger, er at jeg ikke stoler på meg selv når det kommer til å sette sammen stashet. Har muligens en kompis som kan gjøre det, men er mye kjekkere å få den ferdig. Og sparer man så mye på å sette sammen sjøl? Her er linkene, for your convinience: http://www.komplett.no/k/cl.asp?bn=10310 http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?t=0&...&g1=15&pubgrp=1 Takker på forhånd. Endret 19. november 2004 av agin Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Skjermkort HDD Skjerm HK Ram CPU Alt fra komplett.no, bortsett fra skjermen som er fra netshop.no alt kom på ca. 13 500. Eneste som mangler nå , er floppy cr rom, og kabinett. DEtte finner du ut av selv Mvh. Knut Fredrik Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED - Socket 939 512KB cache "Winchester" AOpen H600B Svart, 350W, W/USB 2.0 board - Midi Tower USB/AUDIO/IEEE1394 i front e-yama 17" LCD 17NE1-S Sølv - 1280x1024, 14ms, D-sub Keytronic KT2001 PRO tastatur PS/2 - Høykvalitetstastatur, PS/2 Sort Logitech MX510 Performance Optical Mouse - USB/PS2 Maxtor 250GB S-ATA 7200RPM - MaxLine Plus III 16Mb cache MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra - ATX/S-ATA/GB-LAN/Dual DDR NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern - 16X dual layer sort, bulk OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum - PC-3500 2x512MB (2,5-3-2-8) 433MHz. Papst Kabinett vifte 80x80x25mm - 8412 N/2GLE m/3pins kontakt x 2 POV GeFORCE 6800 GT 256MB Ret. m/Doom 3 - 256MB DDR 3 / 256-bit TV-out/DVI Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort - Sony MPF 920 - Diskettstasjon Alt til 15612 kr på netshop. Skjerm har jeg ingen peiling på, men jeg leste et sted her at den ikke var så verst og at den var billig. Lenke til kommentar
agin Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Ser bra ut dette her Får han kompisen min over også nå, si blir det litt fart i sakene. Eneste minuset er at jeg må vente til over jula (lån & stipend ), men ser at noen av delene ikke er på lager før januar, så det passer bra. *glede meg* Takker så mye. Hvis det er andre som har noe å kommentere eller tilføye, be my guest. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Skjermen jeg har valgt er kjempe bra, bare spør øyvind dahle. Prisen er vel også ganske grei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå