numbnut Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hei, Jeg tenkte å bygge en boks for surfing, kontor og litt spill ala Nemesis of Roman.., Age of Empire..den typen spill. Ettersom den kjære socketA er utdøende lurer jeg på hvilken av de to som er mest "fremtidsrettet". Joda, jeg vet jeg kan gå på roadmaps til Intel og AMD men; har noen av dere en knakende god idé? Jeg tenkte på enten en Athlon 64 2800+, eller en CeleronD 335. Nå duger en XP 2100+ på et råttent Via400 bord.. Takker og bukker Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg ser du er på stramt budsjett.. Hva med et forslag til? Athlon64 3000+ Socket 939. Dette koster nok noen hundrelapper mer enn de forslagene dine, men er til gjengjeld veldig mye mer fremtidsrettet. Intel har trolig lansert sin siste LGA 775-prosessor Pentium4 3,8GHz, mens AMD har trolig lansert sin siste (bra) Socket 754 prosessor Athlon64 3700+. Socket 939 har blitt lovet et mye lengre liv. Det er allerede oppe i 4000+ og det har blitt lovet nye CPU'er i lange tider fremover (ca 2 år), bla. dual-core. Det koster som sagt litt ekstra, men jeg tror det er veldig verd pengene. Akkurat den CPU'en jeg anbefaler (Athlon64 3000+) er veldig billig (ca 1300kr) samtidig som den er en av tidenes beste til å overklokke. De fleste klarer å klokke den ca 50% opp på vanlig luftkjøling!! Dvs. fra 1,8GHz til ca 2,7GHz. Dette gjør den raskere enn noen annen CPU på markedet (selv 4000+, P4 3,8GHz, P4EE 3,46, og FX55 kommer til kort mot denne, og det er CPU'er i prisklassen 6-10.000kr) Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Jeg bruker en P-Mac dual 2ghz med 4gig minne til daglig. Pc er noe jeg helst ikke vil bruke; men jeg har barn.. Gitt ytelse i gitte programmer vil min boks kjøre fletta av hvilken som helst pc. Nok om det. Budsjett. Ja, jeg ønsker å bruke minst mulig penger på dette. Deres verden (PC'er)endrer seg så raskt at det er ikke råd å følge med. Jeg krever noe som fungerer uten mystiske reboots og minnedump. jeg krever et system som kan levere ett produkt etter 30 døgns oppetid. (Prøvde W2K i en uke og det var et hel**te. Har aldri mistet så mye rådata på så kort tid!) Systemet mitt holder kjeft, jeg har en disktilgangstid som er eksemplarisk og en feilrate som er så liten at det ikke er verdt å nevne. I tillegg er systemet langt billigere enn noe tilsvarende i deres verden (les: Alienware og CB Coolermaster, samt Intelbygde systemer) Så; jeg ønsker mest mulig for hver investert krone. Beklager om tonen virker litt "heavy", men jeg ønsker ikke bli misforstått som en "konfirmant" med "masse penger til pc". Svaret ditt er meget saklig og greit. Det takker jeg ærbødigst for. Tusen takk. Edit: diverse manglende bokstaver.. beklager! Endret 19. november 2004 av gtbikes Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Greit nok med din overbevisning for mac, men du spurte faktisk etter et PC-system og da er det det beste svaret jeg kan komme med. Litt mer konkret forslag: Athlon 64 3000+ 1267 kr MSI K8N NEO2 Platinum 1093 kr Trist å høre at du har hadd så dårlig erfaring med PC og Windows. Håper virkelig det går som det skal denne gangen i hvertfall. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 AMD 939 systemet er heller ikke særlig fremtidsrettet før NForce 4 kommer, mangler jo PCIe, så hvis du vil ha oppgraderbar PC for noen år fremover, men kjøpe i dag, så er det Intel og 775 som gjelder, men da må du også ha ett nyy skjermkort. Men av de som du nevnte så er vel AMD CPUen det beste valget. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg ser du er på stramt budsjett.. Hva med et forslag til? Athlon64 3000+ Socket 939. Dette koster nok noen hundrelapper mer enn de forslagene dine, men er til gjengjeld veldig mye mer fremtidsrettet. Intel har trolig lansert sin siste LGA 775-prosessor Pentium4 3,8GHz, mens AMD har trolig lansert sin siste (bra) Socket 754 prosessor Athlon64 3700+. Socket 939 har blitt lovet et mye lengre liv. Det er allerede oppe i 4000+ og det har blitt lovet nye CPU'er i lange tider fremover (ca 2 år), bla. dual-core. Det koster som sagt litt ekstra, men jeg tror det er veldig verd pengene. Akkurat den CPU'en jeg anbefaler (Athlon64 3000+) er veldig billig (ca 1300kr) samtidig som den er en av tidenes beste til å overklokke. De fleste klarer å klokke den ca 50% opp på vanlig luftkjøling!! Dvs. fra 1,8GHz til ca 2,7GHz. Dette gjør den raskere enn noen annen CPU på markedet (selv 4000+, P4 3,8GHz, P4EE 3,46, og FX55 kommer til kort mot denne, og det er CPU'er i prisklassen 6-10.000kr) Intel lanserte sin siste PRESCOTT prossessor med 3.8 GHz, men Socket 775 skal også brukes på neste CPU type, så det er ingen fare der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå