BWW Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Noen som kjenner denne meldingen? "Systemavsluttning NT-MYNDIGHETS-SYSTEM Systemet må avslutten........" Den kommer på en nyinnstallert XP etter ca. 10 min... Noen som forstår? Endret 20. november 2004 av BWW Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Har ikke dette noe med Blaster å gjøre? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Har ikke dette noe med Blaster å gjøre? Jepp ! Eller sasser... Søk i forum eller google litt.... Endret 19. november 2004 av jarmo Lenke til kommentar
BWW Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Det ville vært rart for maskinen er nyinnstallert, ikke vært på nett før jeg kjørte update? Blaster/Sasser blir vel borte når en formaterer harddisken? Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Ja, men dersom maskinen din er koblet til internet (feks. via bredbånd), tar det ikke mange minuttene før du er smittet igjen. Tips: Dra ut nettverkskabelen mens du installerer windows. Aktiver en brannmur. Sett så i nettverkskabelen og kjør Windows Update. Eventuellt kan du installere fra en CD der SP2 er integrert, siden den da inneholder de oppdateringene som forhindrer deg ifra å få Blaster og Sasser. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Takk Men nå har jeg innstallert og kjører update... Foreløpig har jeg ingen brannmur, før jeg får kjørt SP2. Det er en pc jeg skal gi bort til svigermor, men jeg vil henne ikke så vondt Kjenner dere noen fremgangsmåte for å ta knekken på dem slik at jeg får kjørt og fullført update? Nysgjerrig: La Sasser/Blaster på disken fra før, selv om den er ny formatert? Hvordan er det mulig? Første siden jeg gikk til var Update??? Kommer ikke fra det domenet ihvertfall? Hvordan kan jeg blokkere disse portene TCP 135, 4444 og UDP port 69 manuelt, uten brannmur? Mulig? Endret 19. november 2004 av BWW Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hvis du hadde tatt en liten titt i toppen av windows kategorien, hadde du sett at det er en "sticky" som omhandler dette. Her har du ihvertfall linken : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=239396 Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 TakkMen nå har jeg innstallert og kjører update... Foreløpig har jeg ingen brannmur, før jeg får kjørt SP2. Det er en pc jeg skal gi bort til svigermor, men jeg vil henne ikke så vondt Kjenner dere noen fremgangsmåte for å ta knekken på dem slik at jeg får kjørt og fullført update? Nysgjerrig: La Sasser/Blaster på disken fra før, selv om den er ny formatert? Hvordan er det mulig? Første siden jeg gikk til var Update??? Kommer ikke fra det domenet ihvertfall? Hvordan kan jeg blokkere disse portene TCP 135, 4444 og UDP port 69 manuelt, uten brannmur? Mulig? Jo du har brannmur! Standard brannmur i XP er bedre enn ingenting! Portene kan fint blokkeres av default branmuren i XP, om de ikke allerede blir blokkerte. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Hello Ronnyaa - takk for mange nyttige tips du har posten iløpet av året - interesant Skal prøve meg frem Fant AVG virus prog og fjernet problemet, gratis.. Anbefales, fungere veldig godt Så svigermor, som skal få PC'en, blir nok fornøyd.. Endret 19. november 2004 av BWW Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Nysgjerrig: La Sasser/Blaster på disken fra før, selv om den er ny formatert? Hvordan er det mulig? Første siden jeg gikk til var Update??? Kommer ikke fra det domenet ihvertfall? Sasser/Blaster spres direkte uten at du behøver å gjøre noe i det hele tatt. Det er bare å installere, gi den nett-tilgang og la den stå i noen minutter, så har du viruset. Formatterer du, forsvinner viruset, men det kommer altså tilbake av seg selv iløpet av få minutter dersom du ikke gjør noen enkle grep. Som jeg skrev litt lengre opp, kan du enten aktivere en brannmur FØR du gir maskinen nett-tilgang (feks. den innebygde i XP), eller installere fra en CD med patchen ferdig integrert (feks. med SP2 integrert). Lenke til kommentar
BWW Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Nå har jeg et annet mistenkelig problem.. PC'en mister kontakten med internett/serveren etter en stund? I Eventloggen står det litt av hvert: Bruker: NT-Myndighets\system, Kilde: WinMgmt Offprov ble registrert i WMI-navneområdet Root\MSAPPS.. Tilbyderen vil bli kjørt med LocalSystem-kontoen. .. osv.. COM+hendelsessytemet fant en ugyldig returkode... HRESULT var 80070005... osv. I Eventloggen/System står det at flere tjenester begynner å kjøre feks. terminal Services... Fant også ut at brannmuren i XP er stoppet - får ikke starten den uten å restarte? Har kjørt igjennom Blasterfix & Sasserfix, virusscan (AVG), AD-aware på XP med SP2... Noen forslag? Hint? Endret 20. november 2004 av BWW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå