Neotetra Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hvis jeg slår på vsync hva vil jeg oppnå med det? Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 wow, inge som har svart på dette enda, tror det er noe med at du synkroniserer grafikken i spillet med skjermens refresh fart, diverse at hvis du på en lcd flatskjerm har en refresh rate på 60mhz, så vil vsync sørge for at spillet kjører i samme tempo.... noe som da hjelper mot at du får grafikk feil i spillet. ...men det kan hende det jeg nå sier bare er tull Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Uten å gå inn i kjedelige tekniske detaljer, her er en rask forklaring: Vsync synkroniserer bildeoppdateringen med antall hele frames som blir laget. Dette eliminerer dermed problemet som kalles "tearing" der det kan se ut som horisontale linjer på skjermen når du snur deg for rundt i f.eks. en first-person-shooter. Problemet er egentlig at uten Vsync vil du av og til få øverse delen av bildet som ikke passer nederste delen av bildet (fordi maskinen fikk til å lage litt av bildet, men ikke hele før den måtte begynne på neste). Vsunc eliminerer dette, men vil som en sideeffekt også redusere antall bilder pr. sekund du går i ytelse. En måte å unngå størstedelen av dette tapet er å aktivere tripple-buffering. Da vil du kunne nyte godene fra Vsync uten å merke det betydelig på ytelsen. -Stigma Lenke til kommentar
frodd Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Uten å gå inn i kjedelige tekniske detaljer, her er en rask forklaring: Vsync synkroniserer bildeoppdateringen med antall hele frames som blir laget. Dette eliminerer dermed problemet som kalles "tearing" der det kan se ut som horisontale linjer på skjermen når du snur deg for rundt i f.eks. en first-person-shooter. Problemet er egentlig at uten Vsync vil du av og til få øverse delen av bildet som ikke passer nederste delen av bildet (fordi maskinen fikk til å lage litt av bildet, men ikke hele før den måtte begynne på neste). Vsunc eliminerer dette, men vil som en sideeffekt også redusere antall bilder pr. sekund du går i ytelse. En måte å unngå størstedelen av dette tapet er å aktivere tripple-buffering. Da vil du kunne nyte godene fra Vsync uten å merke det betydelig på ytelsen. -Stigma Hvordan aktiverer jeg triple-buffering? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Gå igjennom alle instillinger på avanserte driverinstillinger. Har ingen representativ pc jeg kan finne det på for øyeblikket. Har du eks. Nvidia med forceware drivere må du inn i Nvidia kontrollpanel og se igjennom der. Endret 30. desember 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Det er kun mulig å tvinge tripple-buffering i ATi sine drivere og det kun for OpenGL. For nVidia og D3D må denne funksjonen ligge i spillet. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Det er kun mulig å tvinge tripple-buffering i ATi sine drivere og det kun for OpenGL. For nVidia og D3D må denne funksjonen ligge i spillet. NVHardpage kan aktivere triple-buffering i Nvidias kort, så vidt jeg vet. Har ikke testet ennå, men kommer tilbake når jeg har det. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Fra det jeg har hørt så fungerer det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå