Gå til innhold

Minne til gammel Compaq


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å oppgradere den gamle Compaqen med mere minne. Det er en Presario 5260 fra "gude vite når", og skal ha 128MB/256MB SDRAM. Jeg har lest igjennom masse informasjon på Compaq's (nå HP) support side, men kunne ikke finne ut om jeg kunne bruke standard/original minne, eller om jeg måtte bruke Compaq minne til 3-4 ganger prisen. Så er det noen som vet noe om dette eller har oppgradert denne type maskin tidligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem med en Dell Optiplex GXi 200MMX.

På Dell sine sider står det masse om hvordan man kan bestille fra dem, som foresten koster 2.5 ganger så mye som hos en webshop, men lite om type RAM.

 

Et sted stod det SRAM, og et annet sted DIMM og 3,3V, så da regner jeg med at det er SDRAM. Og etter mye leting fant jeg ut at jeg måtte ha RAM med ECC for å kunne bruke 128mb-brikker.... Men ingenting om jeg må bruke Dell sine brikker. Håpløst forvirrende... Er usikker på om jeg faktisk trenger ECC, eller om det bare er for at Dell skal tjene litt ekstra det sies at det trengs....

Lenke til kommentar

Quote:


Alekssander skrev (2002-05-28 12:05):

Jeg tenkte å oppgradere den gamle Compaqen med mere minne. Det er en Presario 5260 fra "gude vite når", og skal ha 128MB/256MB SDRAM. Jeg har lest igjennom masse informasjon på Compaq's (nå HP) support side, men kunne ikke finne ut om jeg kunne bruke standard/original minne, eller om jeg måtte bruke Compaq minne til 3-4 ganger prisen. Så er det noen som vet noe om dette eller har oppgradert denne type maskin tidligere?


 

Hadde en 5296 som jeg oppgraderte med sdram pc100 128 mb brikke, ikke orginal. Det funka som bare det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...