Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ping of death beskjed

Anbefalte innlegg

Hei

Har installert en D-link DI 624+ for å kunne kommunisere med min bærbare (har stasjonær som routeren er koblet til).

Problemet nå er at når jeg går inn i loggen til routeren, ser jeg at det har vært 3 forsøk på ping of death. ser også lokal tilkobling at det er aktivitet for innkommende data (har ingen programmer oppe som tilsier kontakt med nettet).

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å stoppe dette?

PS. Har satt opp WEP med 128-bits kryptering og passord på router...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme router selv og har fått endel slike forsøk opp i gjennom tiden . Hva man skal gjøre .... ehm slutte være oppkoblet til nettet eller skru av DSLmodemet .

Det vil alltid være noen som synest det er artig å forsøke alt mellom himmel og jord . Jeg har ikke tall på hvor mange som hver dag prøver koble seg til på ftp serveren min .

Nå er vel dette litt min feil siden jeg bruker standard porter men en ting er sikkert og det er at jeg aldri hadde giddet sitte scanne nettet etter åpne porter eller å prøve gjøre faenskap mot en IP adresse samme hva .

Og om man skal avslutte uten å engang ha svart på ditt spørsmål . Jeg sendte engang en abuse melding til Catch om ett slikt attack mot routeren min .

Tror du de gidde svare ? Nei de gjorde nok ikke det ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...