Gå til innhold

Stenging av tråder


Anbefalte innlegg

Moderatorene har tydeligvis lagt seg selv i selen for å få folk til å poste på riktig sted.

Virkemiddelet er som oftest stenging av tråder.

Ofte er dette helt greit, f.eks når enkelte poster søppel i andre kategorier enn nettopp søppel, mens enkelte ganger kan det være utrolig irriterende, spesiellt når det i høyeste grad er et definisjons spm hvor tråden hører hjemme. Kunne det da være en ide å bare flytte dem istedet?

Jeg føler at det er forholdsvis urimelig å stenge en tråd som gjelder hvem som får tilgang til SP1 til XP, bare fordi den ligger på "annet om data" istedet for "programvare".

Spesiellt blir det vanskelig å vite hvor man skal poste når flg tråder tydeligvis har livets rett i "annet om data":

 

Oppdatere anti-Virusprogram??

Hvor mye minne?

Corsair RAM

3d mark 3000

lav FPS i Counter-strike

Hvorfor i f**** funker ikke XP

 

Mulig mange er uenige med meg, men jeg føler kanskje at det hadde vært mer fruktbart å flytte en del tvilstilfeller, og heller stenge dem som er urimelig feilplasserte..

 

bare en tanke.. sikkert ikke ny.

 

NOTE: EDIT: Retting av ekelte skrivefeil

 

[ Denne Melding var redigert av: joac på 2002-05-28 14:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La inn et innlegg under "annet om data" som het "Hva er best å spise foran data`en?"

 

Ble stengt.... Hvorfor det? Det er jo greit å vite det, da det kanskje ikke er så bra for tastatur osv med masse matsmuler.... Og det er jo noe de fleste gjøre før eller senere.

 

Uff og atter uff........

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 11:50, joac skrev:

Kunne det da være en ide å bare flytte dem istedet?


 

Har vært prøvd

Quote:


Jeg føler at det er forholdsvis urimelig å stenge en tråd som gjelder hvem som får tilgang til SP1 til XP, bare fordi den ligger på "annet om data" istedet for "programvare".


Urimelig? Nei. Enhver person ser at dette har med programvare å gjøre, jeg synes det ikke var tvil i dette tilfelle. Ja, det er "bare fordi den ligger bare fordi den ligger på "annet om data" istedet for "programvare"." den blir stengt.

 

 

Quote:


Oppdatere anti-Virusprogram??

Hvor mye minne?

Corsair RAM

3d mark 3000

lav FPS i Counter-strike

Hvorfor i f**** funker ikke XP


 

JEg skal være ening i at dette er tvilstilfeller, noen kunne sikkert vært stengt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 11:59, JohnnyKnoxwille skrev:

La inn et innlegg under "annet om data" som het "Hva er best å spise foran data`en?"



 

Strengt tatt off topic. Slike tråder blir det mye jabbing og babling i om off topic stuff. DEt er slike tråder som dessverre ødelegger for seriøsiteten når den blir postet i "on topic"

Lenke til kommentar

Hei joac!

Dine synspunkt er ikkje nye..

Ein vil komme inn på tvilstillfeller..

Det eg råder deg til å gjære er følgende:

Om du synest at tråder er stengt/flyttet så kan du sende ein e-post til noen av moderatorane.Der du kommer med saklig begrunnelse for kvifor du meiner posten er stengt/flytta feil.Også kan dei sjå på posten på nytt.Og om dei ser at dei kan ha gjordt ein feil/vært for strenge så opner dei tråden igjenn..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 12:06, Mr.Hassan skrev:

Hei joac!

Dine synspunkt er ikkje nye..

Ein vil komme inn på tvilstillfeller..

Det eg råder deg til å gjære er følgende:

Om du synest at tråder er stengt/flyttet så kan du sende ein e-post til noen av moderatorane.Der du kommer med saklig begrunnelse for kvifor du meiner posten er stengt/flytta feil.Også kan dei sjå på posten på nytt.Og om dei ser at dei kan ha gjordt ein feil/vært for strenge så opner dei tråden igjenn..



 

YEp Yep. MAilen min finner dere alltid i siggen min

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 11:59, JohnnyKnoxwille skrev:

La inn et innlegg under "annet om data" som het "Hva er best å spise foran data`en?"


Ble stengt.... Hvorfor det? Det er jo greit å vite det, da det kanskje ikke er så bra for tastatur osv med masse matsmuler.... Og det er jo noe de fleste gjøre før eller senere.


Uff og atter uff........


ER ok d da,har jo ikke noen verdens ting med data å gjøre.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 13:07, keithho skrev:

Det er kommunistisk..


hahaha
:lol:

Virker sånn i allfall.


 

Ha.

 

Fra http://www.redbrick.dcu.ie/~odyssey/Quotes...nty_Python.html :

 

Quote:


Arthur questions 2 communist peasants ( Dennis & Woman )


ARTHUR: Well, I am king!

DENNIS: Oh king, eh, very nice. And how d'you get that, eh? By exploiting the workers! By 'anging on to outdated imperialist dogma which perpetuates the economic and social differences in our society. If there's ever going to be any progress with the--

WOMAN: I didn't know we had a king. I thought we were an autonomous collective.

DENNIS: You're fooling yourself. We're living in a dictatorship. A self-perpetuating autocracy in which the working classes--

DENNIS: I told you. We're an anarcho-syndicalist commune. We take it in turns to act as a sort of executive officer for the week. But all the decision of that officer have to be ratified at a special bi-weekly meeting-- By a simple majority in the case of purely internal affairs,-- But by a two-thirds majority in the case of more major--


WOMAN: Well, how did you become king then?

ARTHUR: The Lady of the Lake,... [angels sing] ...her arm clad in the purest shimmering samite, held aloft Excalibur from the bosom of the water signifying by Divine Providence that I, Arthur, was to carry Excalibur. [singing stops] That is why I am your king!

DENNIS: Listen, strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government. Supreme executive power derives from a mandate from the masses, not from some farcical aquatic ceremony.

ARTHUR: Be quiet!

DENNIS: Well, but you can't expect to wield supreme executive power just 'cause some watery tart threw a sword at you!

ARTHUR: Shut up!

DENNIS: I mean, if I went 'round saying I was an emperor just because some moistened bint had lobbed a scimitar at me, they'd put me away!

ARTHUR: Shut up, will you. Shut up!

DENNIS: Ah, now we see the violence inherent in the system.

ARTHUR: Shut up!

DENNIS: Oh! Come and see the violence inherent in the system! Help, help! I'm being repressed!

ARTHUR: Bloody peasant!

DENNIS: Oh, what a give-away. Did you hear that? Did you hear that, eh? That's what I'm on about. Did you see him repressing me? You saw it, didn't you?


 

Min favorit Monty Python's Flying Circus sketch. :grin:

Lenke til kommentar

Ok..

 

Foerst og fremst proever jeg bare aa komme med tilbakemeldinger her, og ikke minst etterlyse hvilke retningslinjer som dere brukere og moderatorer mener boer gjelde, for posting i riktig kategori og evt. mottiltak mot det motsatte.

 

Flott at man kan sende mail hvis traaden ble urimelig stengt, dette har aldri vaert noe problem for meg, men sikkert bra. Selv om det i en ideell verden burde vaere unodvendig, fordi:

1) Folk aldri(sjelden) postet i feil kategori, fordi de visste hvor posten skulle.

2) Hvis 1 likevel inntraff ville opphavsmannen umiddelbart skjoenne sine feil, og poste i riktig kategori.

 

Naar det finnes saa mange stengte traader (det ligger 5 paa "annet om data" naa) saa sier det seg selv at mange enten er late ELLER ikke skjonner de retningslinjene som foreligger for rett posting.

 

SirHartge: Takk for innspillet ditt, ok svar.

Det jeg mente med bruken av ordet urimelig, noe som ikke kom veldig godt fram, er at det er urimelig aa laase bare denne ene, saa lenge det er mange andre poster (som bla. de jeg nevnte) som saar tvil om retningslinjene for posting..

 

Du sier at flytting har vaert proevd. Ok hva skjedde, i forhold til hva som skjer naa. Var det mer feilposting foer? Kan godt hende, jeg har ikke fulgt med paa dette forumet saa veldig lenge. Er bare nysgjerrig.

Foeler dere moderatorer og brukere at laas-alt-feilpostet policyen er best, eller kunne en laas-helt-feil-flytt-misforstatt policy tenkes aa virke?

 

joachim

Lenke til kommentar

Quote:


joac skrev (2002-05-28 15:02):


..snip.. eller kunne en laas-helt-feil-flytt-misforstatt policy tenkes aa virke?


 

Jeg tror ikke vi kommer langt med å flytte trådene. Da tror den som postet meldingen at meldingen er slettet, og poster en ny = vi må flytte nok en gang.

 

Når det nå er 5 stengte tråder under "Annet om data" bør det kanskje gå opp et lys for noen og enhver? Jeg mener iallefall de fleste her på forumet burde være i stand til å ta et hint. Jeg hadde ikke vært stolt om samtlige av mine tråder ble stengt fordi de er feilpostet. Mulig andre mener noe annet om den saken...

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 16:18, Prox skrev:

sirhartge, du er dum.

Vet det var usaklig, men orker ikke skrive argumenter her.

Ironisk nok er ikke emailen din i siggen din i akkurat den posten der du hevder at man alltid finner den...


 

Hva skjer hvis du trykker på email-ikonet da?

Forøvrig bør du lære å oppføre deg!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 16:23, borre skrev:

Quote:


Den 2002-05-28 16:18, Prox skrev:

sirhartge, du er dum.

Vet det var usaklig, men orker ikke skrive argumenter her.

Ironisk nok er ikke emailen din i siggen din i akkurat den posten der du hevder at man alltid finner den...


 

Hva skjer hvis du trykker på email-ikonet da?

Forøvrig bør du lære å oppføre deg!

 

Du ser flisen hos andre, men ser ikke bjelken hos deg selv.. Min favoritt fra bibelen.... :evil:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 16:28, keithho skrev:

Du ser flisen hos andre, men ser ikke bjelken hos deg selv.. Min favoritt fra bibelen....
:evil:


 

Jaha?

Tar gjerne imot konstruktiv kritikk jeg... har du noe utsette på mine poster? Du er hjertelig velkommen til å "klage".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...