Gå til innhold

Hvilken ram anbefales? fint med litt hjelp

Katana-Bob

Anbefalte innlegg

Skal bruke ram'en for det meste til spilling.

skal kjøpe et Nforce4 SLI hovedkort fra Asus (den som nettopp ble lansert) i desember. må passe til den

minst 1024mb

skal IKKE overklokke (overklokker aldri noe. håper på å spare noen penger på det)

forresten, er CAS-latency viktig for spilling?

takk på forhånd :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel, det er kjempegod ram uansett, men du kan jo alltids gå for disse: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4042 .. eller twinmos ram..

så bra ut den. 1000-lappen billigere var den og.

fant denne. den hadde gode latency-tall (vet ikke egentlig hva dette har og si :!: men det spiller ingen rolle :D ) hva synes du om den? husk at jeg ikke skal klokke osv.

bare sånn at jeg slipper å komme tilbake igjen på forumet og spørre irriterende spørsmål,

hvilke ting bør jeg lete etter (for eks. i navnet og spesifikasjonene og slikt) hvis jeg skal ha en god ram til spilling, som jeg ikke skal overklokke med?

Lenke til kommentar
vel, det er kjempegod ram uansett, men du kan jo alltids gå for disse: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4042 .. eller twinmos ram..

fant denne. den hadde gode latency-tall (vet ikke egentlig hva dette har og si :!: men det spiller ingen rolle :D ) hva synes du om den? husk at jeg ikke skal klokke osv.

bare sånn at jeg slipper å komme tilbake igjen på forumet og spørre irriterende spørsmål,

hvilke ting bør jeg lete etter (for eks. i navnet og spesifikasjonene og slikt) hvis jeg skal ha en god ram til spilling, som jeg ikke skal overklokke med?

Hvis du først skal fyre av såpass med penger som den PQI ram'en koster så ville jeg valgt de OCZ brikkene som er nevnt lengre opp. Men hvis du ikke skal overklokke så ville jeg valgt Corsair Value, OCZ Premier, Kingston Value eller tilsvarende "normal" ram.

Den reelle ytelsesforskjellen på high end ram og vanlig ram er i beste fall rundt 1%, og når det er snakk om å bruke 500-1000kr ekstra for å få 1% bedre ytelse så er det bedre å legge pengene i en CPU som er hakket bedre eller et bedre skjermkort, da det er mye mere ytelse å hente for pengene på disse delene

Lenke til kommentar

Hvis du først skal fyre av såpass med penger som den PQI ram'en koster så ville jeg valgt de OCZ brikkene som er nevnt lengre opp. Men hvis du ikke skal overklokke så ville jeg valgt Corsair Value, OCZ Premier, Kingston Value eller tilsvarende "normal" ram.

Den reelle ytelsesforskjellen på high end ram og vanlig ram er i beste fall rundt 1%, og når det er snakk om å bruke 500-1000kr ekstra for å få 1% bedre ytelse så er det bedre å legge pengene i en CPU som er hakket bedre eller et bedre skjermkort, da det er mye mere ytelse å hente for pengene på disse delene

Thank you! det var akkurat en slik forklaring jeg lette etter!

bare en ting til så forsvinner jeg :D

er latency viktig for ytelse i spill?

Lenke til kommentar
Thank you! det var akkurat en slik forklaring jeg lette etter!

bare en ting til så forsvinner jeg :D

Eneste av latency som er viktig i spill er på internettlinja di :D

Som nevt over så er forskjellen på CL 2 og CL 2.5 i høyden 1%, og i mange tilfeller 0.5% +/-. Så i spill er forskjellen svært liten. Ved koding av store mediafiler osv, så er det kanskje litt større forskjell (fortsatt svært liten dog :p), men i spill er forskjellen så liten at det ikke er verdt å nevne.

Lenke til kommentar

Ganske viktig, men uansett vil det være nesten umulig å merke i praksis.

Unnskyld uttrykket. Med hvordan i gamper*va kan det være "ganske viktig", når det er "nesten umulig å merke i praksis"??? :D

Det er heller ikke "nesten umulig". Det er helt umulig for et normalt menneske. Mulig en autist klarer det, men vanlig folk trenger benchmarks for å se den minimale forskjellen. :D

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Ganske viktig, men uansett vil det være nesten umulig å merke i praksis.

Unnskyld uttrykket. Med hvordan i gamper*va kan det være "ganske viktig", når det er "nesten umulig å merke i praksis"??? :D

Det er heller ikke "nesten umulig". Det er helt umulig for et normalt menneske. Mulig en autist klarer det, men vanlig folk trenger benchmarks for å se den minimale forskjellen. :D

så siden jeg ikke skal overklokke og latency ikke har SÅ mye å si, betyr det at jeg bare kan kjøpe nesten hvilket som helst merke med 1024ram og være fornøyd i spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...