Løve Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hei Jeg bare lurte på om det var noen forskjell på hvor man koblet til en kabinett vifte? Altså det er noen forskjell på molex og den andre greia(som jeg ikke husker navnet på)? Evnt. om den ene justerte turtall av seg selv og den andre ikke eller noe? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Nei, det er ikke noe forskjell, annet en strømkontakten. Lenke til kommentar
moray Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Noen hovedkort har mulighet for å styre viftehastigheten med 3-pin. Gjennom f.eks. et program som heter speedfan. Det vil ikke gå med drevkontakt. (4-pin) Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 eneste forskjell er at det er 4pin på den ene og 3pin på den andre Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Ikke helt, da! De med 3 pinner har en pluss, en minus og en turtallsgiver, mens de på 4 pinner har 2 pinner i bruk og 2 som er til overs. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Samt noen vifter som trekker mye strøm, deriblant delta, bør ikke kobles til 3 pins kontakter, iallefall ikke på hk, da ber du om problemer. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Ikke helt, da! De med 3 pinner har en pluss, en minus og en turtallsgiver, mens de på 4 pinner har 2 pinner i bruk og 2 som er til overs. 3 pinner har +12V, ground og signal 4 pinner har +12V, +5V, ground og ground, ikke sant? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Bingo! Men til vifter bruker man bare to av polene på 4-pinskontaktene, derfor jeg sa 2+2, lissom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå