Gå til innhold

Core Center. NB temp og NB RPM?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Spør her istedefor å lage en ny tråd jeg, da det er noe av det samme.

Jeg har også et msi hovedkort med corecenter installert, men får som ZLatzman ikke opp noen NB-temp. En annen ting er hvor systemp blir målt? Når jeg starter opp legger cpu seg på 26-28 grader, mens systemp bare øker jevnt å trutt til den kommer over 40.

Noen som vet?

Edit: CPU har funnet ut at den ska legge seg mellom 18 og 24 nå etter hva jeg driver med på pc'n..

Endret av Huscht
Lenke til kommentar

På mitt MSI 865 Neo2-FISR kunne jeg se NB-temperaturen i tidligere versjoner av BIOS/CoreCenter. Denne har MSI fjernet da den ikke var korrekt. Det er ingen temperatursensor på NB. Temperaturen de viste var bare en beregning ut fra strømforbruket på NB dersom jeg husker korrekt.

Syntes forøvrig det er merkelig at CPU- og Systemtemperaturen varierer så mye mellom forskjellige versjoner av BIOS.

Det har skilt hele 10 grader mellom forskjellige BIOS'er.

Lenke til kommentar

Riktig olav74. Har selv 1 MSI 875P neo som viste NB tempen før. De fjernet den på grunn av for høy temp.

Men på mine 2 andre msi k8n neo platinium vises NB tempen, men ikke sys tempen vises.

Men husk å kjør auto updates.

ZLatzman: NB viften hører ikke eg på mitt msi875P kort om eg ikke bruker coresenter. Men cpu viften hører eg.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
NB viften hører ikke eg på mitt msi875P kort om eg ikke bruker coresenter. Men cpu viften hører eg.

Hva mener du nå? Jeg har 875p Neo og den lille rakkeren av en NB-kjøler gjør jo at jeg ikke kan ha maskinen på om natta. Det er jo i utgangspunktet ikke noen god vifte, og når den skal ligge på over 6000 rpm så kommer det en del lyd. Det er stort sett den som lager lyd hos meg... Hva gjør du for å få den til å roe seg ned litt? Og uten at hele greia går varm? Jeg har kjøpt en annen kjøleribbe nå, men må modde litt på festet da det ikke er det samme som på den orginale kjøleren..

Lenke til kommentar

Trodde også at det var NB viften som støyet grunnen 6000RPM. Men eg bruker msi corecenter til å finne ut at det var min boxed cpu vifte som støyet.

Skrudde vifte hastighten på max på cpu, da hørte eg litt støy. Skrudde så ned cpu vifte til ca 2000rpm, ingenting.

Skrudde deretter NB viften på max, den hører eg ikke.

Lenke til kommentar

CoreCenter har aldri virket skikkelig på mitt MSi-kort.

Sånn som det er nå rapporterer det at min S939 A64 ligger på ~70C under load. (1.45VCore) Ribba er lunken så jeg har mine tvil når det gjelder denne.

Ellers så hevder den at både CPU-vifte og NB-vifte ligger på ca. 200RPM. Neppe. Og for å toppe det hele så ligegr 12V på litt over 2V. Ergo er det bare å glemme hele skiten.

-KJ

Lenke til kommentar
Trodde også at det var NB viften som støyet grunnen 6000RPM. Men eg bruker msi corecenter til å finne ut at det var min boxed cpu vifte som støyet.

Skrudde vifte hastighten på max på cpu, da hørte eg litt støy. Skrudde så ned cpu vifte til ca 2000rpm, ingenting.

Skrudde deretter NB viften på max, den hører eg ikke.

Hmm.. ok. Til meg er det altså helt motsatt. Har en mist - black silence på cpu og den er ikke hørbar uansett hvor fort den går. Jeg hører jo forskjell om jeg legger øret inntil, men ikke ellers. Jeg får kun til å forandre hastighet på den fra ca 1900 til 2000, så det er ikke så mye det er snakk om akkurat. En ting er sikkert når jeg får tid til å sette meg ned å skru, så skal den nb-kjøleren ut :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...