Captain_Poon Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 ' date='19/11/2004 : 18:47'] Oppkjøring 9. Desember Har oppkjørning samme dag:) Har vell brukt 10 timer + landeveiskjøring, osv... Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg skal ha mine to første kjøretimer den 8/12. Gruer meg litt, har ikke fått øvelskjørt noe i trafikken enda Det kommer nok til å gå bra skal du se. En kjørelærer har erfaringer nok til å kunne lære deg opp fortest og på best mulig måte, dessuten sitter han med eget pedalsett på sin side, så trafikken blir nok det første du blir hevet uti enten du vil det eller ei :!: Får håpe at det går bra. Bør jeg lese litt i teoriboka om veien kapittelet og det som er der? Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg skal ha mine to første kjøretimer den 8/12. Gruer meg litt, har ikke fått øvelskjørt noe i trafikken enda Det kommer nok til å gå bra skal du se. En kjørelærer har erfaringer nok til å kunne lære deg opp fortest og på best mulig måte, dessuten sitter han med eget pedalsett på sin side, så trafikken blir nok det første du blir hevet uti enten du vil det eller ei :!: Får håpe at det går bra. Bør jeg lese litt i teoriboka om veien kapittelet og det som er der? For å si det slik, jeg hadde lest null i den boka da jeg gikk til min første kjøretime. Ingen forventer at du skal kunne alle kjøreregler og hvordan du skal forholde deg til trafikken når du ikke har kjørt før. Men det ville ikke være dumt å begynne å lese nå, du taper ingenting på det, vil heller si du vinner Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg skal ha mine to første kjøretimer den 8/12. Gruer meg litt, har ikke fått øvelskjørt noe i trafikken enda Det kommer nok til å gå bra skal du se. En kjørelærer har erfaringer nok til å kunne lære deg opp fortest og på best mulig måte, dessuten sitter han med eget pedalsett på sin side, så trafikken blir nok det første du blir hevet uti enten du vil det eller ei :!: Får håpe at det går bra. Bør jeg lese litt i teoriboka om veien kapittelet og det som er der? For å si det slik, jeg hadde lest null i den boka da jeg gikk til min første kjøretime. Ingen forventer at du skal kunne alle kjøreregler og hvordan du skal forholde deg til trafikken når du ikke har kjørt før. Men det ville ikke være dumt å begynne å lese nå, du taper ingenting på det, vil heller si du vinner Det er derfor det blir meir timar og pengar til neste år. Folk kjem og skal kjøre uten ein snøring på trafikkreglar, skilt osv...Burde vært krav at du hadde teoriprøven før du begynte å kjøre for å få meir utbytte av kjøringa og ikkje måtte bli korrigert ved kvart skilt og høgrevikeplikt. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 7 obligatoriske kjøretimer, langkjøring, glattkjøring og mørkekjøring forleden. Teori, strøk to ganger, besto den tredje gangen. Oppkjøring på første! Har hatt lappen siden sommer Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hva er disse modul-greiene for noe? Det var der ikke da jeg tok lappen for gode 3 måneder siden... Hvilke kjøreskole brukte du om jeg tør spør? Trodde kjøreopplæringa var lik uansett hvor i landet du tok den? Disse "modul-greiene" er selve kjøreopplæringa delt opp i ulike deler. I den første modulen lærer du generelle kjøreegenskaper. Så kommer modul 2, her blir det litt mer avansert. Du får praktisere alt du har lært i tett trafikk osv. Det finnes i alt 7 moduler. Det høres kanskje mye ut, men f.eks. glattkjøring regnes som en, mørkekjøring regnes som en osv. Tror nok det er modul 1 som tar lengst tid Ingen kjøreskoler jeg har hørt om som har gjort det sånn. Her er det bare at man tar det obligatoriske og evt ekstra kjøretimer med fokus på hva man er svakest på, alt etter eget ønske, liksom... Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Hadde landeveiskjøring i dag, på glatta. Greit å kjøre en BMW med antispinn da. Jeg hadde langkjøring på nullføre inn i Sverige (dårlig brøyta), turte bare å kjøre 110 i forbikjøringene). Hadde 10 feil på teorien (første og siste forsøk) Har mørkekjøring i morra (mandag), oppkjøring på tirsdag brukt 6 timer +obligatorisk Endret 21. november 2004 av hageby1 Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hadde landeveiskjøring i dag, på glatta. Greit å kjøre en BMW med antispinn da. Jeg hadde langkjøring på nullføre inn i Sverige (dårlig brøyta), turte bare å kjøre 110 i forbikjøringene). Hadde 10 feil på teorien (første og siste forsøk) Har mørkekjøring i morra (mandag), oppkjøring på tirsdag brukt 6 timer +obligatorisk Turte "bare" å kjøre i 110 km/t i forbikjøringene? Var vel på motorvegen da antar jeg? Trodde ikke du kunne kjøre så grasat fort uansett om det var forbikjøring? Godt mulig det er lov i Sverige, men ikke i Norge?!! Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Trodde ikke du kunne kjøre så grasat fort uansett om det var forbikjøring? Godt mulig det er lov i Sverige, men ikke i Norge?!! 100 km/h er maks grense i norge, og man har ikke lov til å bryte fartsgrensen i en forbikjøring. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Trodde ikke du kunne kjøre så grasat fort uansett om det var forbikjøring? Godt mulig det er lov i Sverige, men ikke i Norge?!! 100 km/h er maks grense i norge, og man har ikke lov til å bryte fartsgrensen i en forbikjøring. Da var det som jeg trodde. Men er vel ikke mange plassene i Norge som oppererer med 100 km/t strekninger (er vel bare proveprosjekter), så da er nok 90 km/t det raskeste man kan kjøre forbi i Norge, som oftest da Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hadde landeveiskjøring i dag, på glatta. Greit å kjøre en BMW med antispinn da. Jeg hadde langkjøring på nullføre inn i Sverige (dårlig brøyta), turte bare å kjøre 110 i forbikjøringene). Hadde 10 feil på teorien (første og siste forsøk) Har mørkekjøring i morra (mandag), oppkjøring på tirsdag brukt 6 timer +obligatorisk Turte "bare" å kjøre i 110 km/t i forbikjøringene? Var vel på motorvegen da antar jeg? Trodde ikke du kunne kjøre så grasat fort uansett om det var forbikjøring? Godt mulig det er lov i Sverige, men ikke i Norge?!! Dette var på svensk side (kjøreskolen har fått tilatelse til å kjøre på svensk sider av både norske og svenske mundigheter). kjørte ikke i 110 i Norge, holdt meg til fartsgrensen (som var 110 på svensk side) Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Hadde oppkjøring i dag. Bestod Så utrolig digg å være ferdig med kjøretimer osv. Men det er noe jeg lurer på. Slik som det er nå kan en jo kjøre moped med den vanlige bil-lappen. Etter nyttår blir det noen nye regler osv. Kan jeg da kjøre moped (Uten moped-lappen, men med bli-lappen) ? Eller vil det bli slik at det er kun de som har moped lappen som får kjøre moped ? Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Hadde oppkjøring i dag.Bestod Så utrolig digg å være ferdig med kjøretimer osv. Men det er noe jeg lurer på. Slik som det er nå kan en jo kjøre moped med den vanlige bil-lappen. Etter nyttår blir det noen nye regler osv. Kan jeg da kjøre moped (Uten moped-lappen, men med bli-lappen) ? Eller vil det bli slik at det er kun de som har moped lappen som får kjøre moped ? Gratulerer med lappen Men for å holde meg til tema, tror du vil kunne kjøre moped neste år også, selv om du "bare" har billappen. Ville være idiotisk om det skulle være annerledes Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Man kan ikke kjøre vanlig moped med billappen som er nå, nei. Hvis du ser bakpå ser du det står "147" eller noe bak mopedgreiene. Det betyr at du kun kan kjøre 50cc kjøretøy med 3 eller 4 hjul. Sært, ja. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Man kan ikke kjøre vanlig moped med billappen som er nå, nei.Hvis du ser bakpå ser du det står "147" eller noe bak mopedgreiene. Det betyr at du kun kan kjøre 50cc kjøretøy med 3 eller 4 hjul. Sært, ja. Det er noe av det dummeste jeg har hørt! Såklart kan du kjøre moped den dag i dag om billappen er den eneste lappen du har Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Nei... Ble slutt på det for et par år siden... Klasse M 147 - Tre- og firehjuls mopedGir førerrett i Norge for tre eller firehjuls moped. Alderskrav: 16 år. Dersom tre- eller firehjulsmopedens egenvekt er over 150 kg (minus batterienes vekt ved eldrift) må fører være fylt 18 år. Åkai? Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Nei...Ble slutt på det for et par år siden... Klasse M 147 - Tre- og firehjuls mopedGir førerrett i Norge for tre eller firehjuls moped. Alderskrav: 16 år. Dersom tre- eller firehjulsmopedens egenvekt er over 150 kg (minus batterienes vekt ved eldrift) må fører være fylt 18 år. Åkai? Tja... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg har 2 kurs dager igjen på teorien Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Goophy, husk på mørkekjøring Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hehe, skal ha det 6. desember. Og så fornye sertifikatet med en gang, aner ikke hva for noe tull veivesenet kan finne på til nyttår... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå