Gå til innhold

Erfaringer med POV GF6800GT 256MB GDDR3

stigfjel

Anbefalte innlegg

Jeg har til nå hatt et Radeon X800 Pro stående i min maskin. Og det kortet har en utrolig bra ytelse sammenlignet med hva jeg har hatt før (Radeon 9700 Pro). Men i løpet av den tiden jeg har hatt det skjermkortet, har min databruk endret seg, på den måten at jeg nå bruker Linux i 90% av tiden hovedmaskinen står på. Derfor har jeg lenge vurdert å skifte til et GF6800GT-kort. Så Netshop sitt Ukens tilbud med et POV GF6800GT 256MB GDDR3 til 3295,- som er en meget gunstig pris. Må også returnere en strømforsyning til Netshop, så det passet veldig bra.

Det jeg lurer på, er hva slags erfaringer folk har med dette skjermkortet. Da tenker jeg på varme, støy, fysisk størrelse, bruk, ytelse i forhold til X800 Pro osv..

Blir glad for respons.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det kortet selv.

Jeg er godt fornøyd med ytelsen/kvaliteten.

Det bygger jo på nvidia sitt ref. design, så spesielt "spennende" er det jo ikke.

Original kjøleløsning er helt ok, den er også nvidia ref. Noe mer støy enn hva jeg likte.

Selv har jeg byttet orginal kjøler med en Nv5 silencer.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med kortet :)

Prismessig er det jo også veldig bra nå :thumbup:

Lenke til kommentar

Om kortet ser "spennende" ut eller ikke er meg knekkende likegyldig. Jeg er bare ute etter et kort som yter bra både i Windows og i Linux, eventuelt FreeBSD og på samme nivå som Radeon X800 Pro.

Edit:

til awpr: jeg brukte søkefunksjonen før jeg opprettet denne tråden, men fant ingen tråder som direkte besvarte mine spørsmål rundt dette spesifikke kortet.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...