Langbein Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 13:04, BadKarma^ skrev:Du kan si at pc er bedre en konsoll men ta i betrakning: hvor mange ganger hvert år må en pc oppgraderes for å følge med i utviklingen???? Men konsoll trenger du ikke å tenke på dette... Se det i øynene: alle pc folk der ute blir ribbet og lurt... De fleste kjøper ting til konsoll også, f.eks ekstra kontroller, minnekort ++ Det blir også helt feil å sammenlikne prisen på konsoll med PC fordi en PC kan brukes til så mye annet. Jeg bruker pc'en min til studier, jobb, spill, internett, musikk, film ++. Kan du dette med en konsoll? De fleste komponentene på pc'en måtte jeg kjøpt uansett om jeg skulle spille eller ikke. Om en ting til slutt: Det er riktig at konsoll tradisjonellt har hatt veldig bra levetid, men jeg stoler ikke helt på Microsoft (av god grunn). Selv om PS1 holdt i godt over 5 år tviler jeg på at X-Box'en gjør det - vent 2 år eller noe så kommer nok X-Box 2 og alle må kjøpe ny konsoll. Hvis ikke X-Boxen har floppa så fælt at den droppes da :smile: Hører de krangler litt med nVidia også om dagen, spørs om det blir noe ny GeForce-basert konsoll der i gården. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 windsor: det er jo en fordel med pc, langsiktig er det nok billigere. men så finnes det mange flere gode spill til ps2 enn til pc. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 hva er et godt spill ? alt er relativt etter smak og behag. Jeg har til dags dato ikke sett en "skikkelig" flightsim til noe annet enn en pc. Dessuten kan en pc brukes til noe nytting også hmm fatter ikke at jeg hengte meg på denne disken ?? :smile: Lenke til kommentar
The man! Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 er du smart spiller du både konsoll og pc Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Quote: Den 2002-06-16 21:13, The man! skrev:er du smart spiller du både konsoll og pc hehe, du sier jo noe der. de beste spillene jeg har spilt er på ps2, men jeg spiller pc også. starcraft, counterstrike og fallout serien er jo ganske kule, men gta3, timecrisis2 og metal gear solid 2 ruler jo gaten. har lånt vekk ps2'en min til en jeg låner xbox av, halo er kult, bare litt barnslig til tider og at jeg blir behandlet som en tilbakeståendes av teammatene. grafikken imponerte ikke noe, det er bedre grafikk på max payne. project gotham grafikken er dårligere enn på ps2. men den gode grafikken skulle visst komme om en stund. halo er kult, men jeg savner ps2'en min :sad: Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Quote: Den 2002-05-28 13:51, HoVeSkOt skrev:Man kan jo slå av ALT unødvendig program.Dessuten kjører jo konsollene på en ganske lam oppløsning (TV), så det går ikke å sammenligne slik.Min PC ruuler over Xbox f.eks. hmm... slår du av alle programmer du kan slå av får du kanskje 100 poeng mere i 3dmark2001 om du er heldig. xbox støtter oppløsninger opptil 1900* og AA, men få har supertv som støtter de oppløsningene :smile: Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Quote: Den 2002-06-16 22:44, El_PoLLa skrev:xbox støtter oppløsninger opptil 1900* og AA, men få har supertv som støtter de oppløsningene :smile: Hvor bra er frameraten hvis man kjører så høy oppløsning? Noen som har testa eller sett noen benchmarks? Skulle jo tro det gikk litt treigt... den har grei nok hardware men kanskej ikke SÅ bra. Lenke til kommentar
magneto Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-16 22:26, El_PoLLa skrev: Quote: Den 2002-06-16 21:13, The man! skrev: er du smart spiller du både konsoll og pc hehe, du sier jo noe der. de beste spillene jeg har spilt er på ps2, men jeg spiller pc også. starcraft, counterstrike og fallout serien er jo ganske kule, men gta3, timecrisis2 og metal gear solid 2 ruler jo gaten. har lånt vekk ps2'en min til en jeg låner xbox av, halo er kult, bare litt barnslig til tider og at jeg blir behandlet som en tilbakeståendes av teammatene. grafikken imponerte ikke noe, det er bedre grafikk på max payne. project gotham grafikken er dårligere enn på ps2. men den gode grafikken skulle visst komme om en stund. halo er kult, men jeg savner ps2'en min :sad: Hvordan i huleste kan du si at Max Payne har bedre grafikk en Halo.Antar du spilte Xbox med standar kabel og MAx Payne på PC da? Da virker så klart Xbox grafikken noe gromsete, men poenget er at man ikke skal bruke standar kabler. Jeg har en RGB kabel og ka nfast si at Halo har MYE bedre grafikk en MAxPayne! lol Max Payne sine texturer kan ikke sammenlignes engang og ikke effektene heller. Nei uff. Lenke til kommentar
The man! Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 halo har mye bedre grafikk en max payne Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Definitivt. Halo har MYE bedre grafikk enn Max Payne hvis du har en BRA/DYR tv...:razz: Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 spill til nintendo er helt annerledes enn spill som kommer på pc, derfor er gamecube det eneset jeg ser no vits i å kjøpe. En del folk om sier at nintendo er bare kiddie-stuff, men det er gjennomførte spill med sjarm og underholdning. Det er slik en console skal være, skal du spille seriøse spill, hvor grafikken må være heftig og gameplayet må være kjapt, så duger ikke consoles. ps2 er bare ræva og xbox kommer ikke til å leve lenge (rykter om xbox2..med clawhammer:)) Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 ikke bare bom ,men fullstendig skivebom, tankbug! Lenke til kommentar
magneto Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Xbox kommer ikke til å leve lenge og jeg er fetter'n til bin Laden. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 01:05, Langbein skrev: Quote: Den 2002-06-16 22:44, El_PoLLa skrev: xbox støtter oppløsninger opptil 1900* og AA, men få har supertv som støtter de oppløsningene :smile: Hvor bra er frameraten hvis man kjører så høy oppløsning? Noen som har testa eller sett noen benchmarks? Skulle jo tro det gikk litt treigt... den har grei nok hardware men kanskej ikke SÅ bra. jeg har merket at xbox hakker mye i halo på de stedene det er for mye ting på en gang. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 12:51, magneto skrev:Hvordan i huleste kan du si at Max Payne har bedre grafikk en Halo.Antar du spilte Xbox med standar kabel og MAx Payne på PC da? Da virker så klart Xbox grafikken noe gromsete, men poenget er at man ikke skal bruke standar kabler. Jeg har en RGB kabel og ka nfast si at Halo har MYE bedre grafikk en MAxPayne! lol Max Payne sine texturer kan ikke sammenlignes engang og ikke effektene heller. Nei uff. jeg har standard tv og standard ledning. men skal xbox reklamere for god grafikk så bør den gode ledningen være standard utstyr eller vært med i prisen for en xbox. Lenke til kommentar
The man! Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 skulle den ledningen vert standard ville prisen vert høyere. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Ja prisen ville vært høyere, men det burde vel være standard for det??? Quote: Den 2002-06-01 13:22, magneto skrev:Deltavifte: Er ikke Xbox i nærheten av Doom3?De sa jo bare at spillet kunne gå helt strålende på Xbox uten noe Slowdown. Det var PC'ene som ville får problemer med bl.a. oppløsning.Ooops. snakk ikke får du har sjekket ast du har 100% rett gutt. Xbox vil takle det fint ja...men sjekk oppløsninga på den da! Quote: Den 2002-05-30 14:14, novastrum skrev:Og en som sa at XBox, GC og Ps2 har dårlig grafikk har du i det heletatt prøvd Halo, SWRL2 eller FFX?Grafikk-hore ass..Når begynnte grafikken å telle så mye? Ja, jeg har prøvd HALO...grafikk messig hadde det vært ok, hadde det kunnet kjøre på iallefall 1024x768! Quote: Den 2002-05-29 15:30, KidComa skrev:Er det noen som har vært inne på forskjellen på spill på pc og konsoll da? (beklager hvis det har vært det, men det var mye ræl i endel av postene)Pc passer mye bedre til spill der du trenger god oversikt over ting, f.eks. strategi-spill og rollespill (alla Baldur's Gate). Konsoller passer meget bra til FPS, Hack 'n Slash-rollespill (som jeg btw. synes er flate og suger, menmen) etc. konsoll kontroller til FPS spill? er du gal man? Musa er suveren når det gjelder presisjon og kontroll i FPS PC er suverent best til følgende spill: RTS, FPS, RPG (ikke FF, men skikkelige RPG som Baldur's Gate1/2, Fallout 1/2!) Simulatorer av de fleste sorter (kanskje ikke bilspill, men alt annet!) Konsoll duger bare til Beat'em up, bilspill og...? ja ikke vet jeg snowboard kanskje? Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Konsoller er helt klart det beste når du bare vil sette deg i soffan, spille og ha det gøy. Dessuten kan man jo koble til keyboard og mus, og da faller argumentet om at noen spill bare passer til PC litt bort. Andre fordeler: *Man har en standard platform å kode spillene til. Dermed får man mindre bugs og kompabilitetsproblemer samtidig som det er lettere å utnytte hardware bedre. *Du kan garantert kjøre spill på en konsoll uten at det oppstår problemer. *Virus fritt. *Så godt som vedlikeholdsfritt. *Man trenger ikke inngående kunnskaper for å kunne bruke boksen. Mange PC folk parerer med at på deres maskin funker ALLE spill ALLTID. Men sånn er det desverre ikke for majoriteten - gratulerer, du er en av de få heldige. Jeg har opplevd PC'er som kommer rett fra fabrikanten og allikevel ikke vil kjøre vanlige storselgere som f.eks. The Sims og Black & White. Jeg har aldri opplevd å se en PC som kan spille alle spill uten problemer. Eneste fordelene jeg kan se med PC framfor konsoll er at det er høyere oppløsning på skjermen og at man kan kjøre nytteprogrammer på dem også. Men hvorfor ikke ha en PC til nytte og en konsoll til spill? Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Bra skrevet rastatosk, men argumentet med høyere oppløsning på pc-skjerm er heller ingen god grunn til å spille på pc. TV'en sitter man 2 meter unna eller mer, dermed ser man ikke den "dårlige oppløsningen". Hvor foretrekker dere å se en DVD-film hen? På pc'en eller tv'en? (Ja, man får litt bedre bilde på pc'en, men er det merkbart fra 2 meters avstand?) Det samme gjelder jo spill. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 00:07, b-duvaland skrev:Bra skrevet rastatosk, men argumentet med høyere oppløsning på pc-skjerm er heller ingen god grunn til å spille på pc. TV'en sitter man 2 meter unna eller mer, dermed ser man ikke den "dårlige oppløsningen".Hvor foretrekker dere å se en DVD-film hen? På pc'en eller tv'en? (Ja, man får litt bedre bilde på pc'en, men er det merkbart fra 2 meters avstand?)Det samme gjelder jo spill. ja, den lave oppløsning er merkbar i spill, men til dvd filmer så holder kvaliteten lenge for meg. konsoll er best til spill, det er det ikke tvil om - selv om noen spill egner seg best til pc. jeg kan ramse opp gode konsoll spill men pcspill er det verre med, selv om noen er veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå