Pion_ Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Hva har det med saken å gjøre? Om jeg har spilt på konsoll: Ja Om jeg har testa de nye spillene på konstoll: Ja Om jeg har testa de nye konsollene: Ja Om jeg har EID en.... NEI! Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Ganske enkelt å se forskjellen egentlig. Sjekk ut screenshotsene på Morrowind, som både er ute til Xbox og Pc. Xbox har jo ingen VERDENS ting på denne jord å stille opp med. Det er jo helt latterlig at folk faktisk er så blinde at de ikke ser dette. Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Har alle glemt hvor de virkelige råe spillene kom fra? Hvem kan vel gjemme Super Mario på 8bit's - NES, eller Zelda fra 1986? (Det var vel knapt noen her som var født da ;P ) Zelda er jo fortsatt et utrolig bra spill, med tanke både på gameplay og grafikk. Bare se hvor oversiktlig alt er! Det er vel også liten vits i å ramse opp alle de gode spillene på SNES'en også. Gud vet hvor mange timer enn har brukt foran kvalitets spill der. Jeg liker både PC og konsoll spilling, PC mener jeg har fordelen på strategi og Shot-them-up. Konsoll bedre på RPG og plattform. Men alt i alt er vel det smak og behag som bestemmer... Lenke til kommentar
starfish Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hardcore-RPG sånn som Baldurs Gate, passer vel best på PC, men skytespill foretrekker jeg faktisk på konsoller. Jeg får liksom feelingen av det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Jeg liker både PC og konsoll spilling, PC mener jeg har fordelen på strategi og Shot-them-up. Konsoll bedre på RPG og plattform.Men alt i alt er vel det smak og behag som bestemmer... Enig med deg i at plattformspill er bedre en på pc (og slåssespill også), men litt uenig med RPG, i fare før å høres arrogant ut, så er konsoller bra på banale RPG-spill men skal du ha noe ordentlig greier må du på pc. (feks Fallout 2 eller Planescape: Torment). AtW Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Når jeg tenkte på RPG, tenkte jeg på de virkelige RPG'ene. Final Fantasy - serien (prøvd å spille disse på emulator med tastatur!) Det er jævlig det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Den 2002-06-11 22:45, Shicca skrev:Når jeg tenkte på RPG, tenkte jeg på de virkelige RPG'ene. Final Fantasy - serien (prøvd å spille disse på emulator med tastatur!)Det er jævlig det. Skjønte at det var det du tenkte på, men jeg står på mitt, FF-spillene er banale og veldig låste, valgfriheten er nærmest null i forhold til mange andre rpger. En god historie gjør ikke et spill alene. (btw: føler ikke at tastatur er noe stor hinder i ff-spillene, mange andre konsoll spill der det er værre å bruke tastatur). AtW Lenke til kommentar
BadKarma^ Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Alle pc fans kan ro seg litt ned med skrytinga si!!!!! Du kan si at pc er bedre en konsoll men ta i betrakning: hvor mange ganger hvert år må en pc oppgraderes for å følge med i utviklingen???? Men konsoll trenger du ikke å tenke på dette... Se det i øynene: alle pc folk der ute blir ribbet og lurt... Du kan kjøpe 3-4 PS2, XBox eller GC'er for samme prisen av en.. Og medregnet oppgraderinger hver annen måned av en pc er konsoll et sååå mye bedre valg.. Vil ikke akkurat si at pc er så veldig overlegne i spill i forhold til konsoll, ikke overlegne i det hele tatt!!! Spillmakere til konsoller utnytter iallefall maskinen til det ytterste noe man ikke kan si om pc'en Så dere der ute som er negative til konsoll: hvor mye penger har dere brukt eller kommer til å bruke på maskina deres?? Så tenk om dere hadde kjøpt en konsoll og så utrolig mange spill og dere kunne fått for samme summen.!? Do not underrestimate...... Lenke til kommentar
simes Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hvorfor går det ikke å slette inlegget da? Ja ja.. Da får jeg skrive noe om "konsoll spill vs data spill".. Grunnen til at jeg får meg Xbox i morgen er pga at spillene rett og slett ikke kommer på data. Amped og mange andre snowboard titler, og beat em' up titler, kommer ikke på data. Og siden jeg ikke har dvd-spiller så er det også en 2in1 buy.. Og til de som sier at Pc'en er overlegen, selvfølgelig er den overlegen! Men så koster jo skjermkortet like mye som hele konsollen til sammen også da.. Det skulle jo bare mangle at man får mer ut av en data til ca 12000 kr, enn en konsoll til 2000-2500 kr.. Rpg'er er best på data... [ Denne Melding var redigert av: zimen på 2002-06-12 16:10 ] Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Du kan si at pc er bedre en konsoll men ta i betrakning: hvor mange ganger hvert år må en pc oppgraderes for å følge med i utviklingen???? Men konsoll trenger du ikke å tenke på dette... Se det i øynene: alle pc folk der ute blir ribbet og lurt... Tja en oppgradering annenhvertår holder rikelig, så la oss si 5000 i kostnad annehvert år, noe som er et rimlig relistisk estimat IMHO. Og man må jo kjøpe nye konsoller for å følge med, med det følger nye håndkontroller minnekort osv. Prisforskjellen blir ikke så stor i praksis, så kan man i tilegg bruke pcen til å se på film, høre på musikk, brenne cder nytte-arbeide, og en masse annet (skrive på forum feks :smile:). AtW Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Tja en oppgradering annenhvertår holder rikelig, så la oss si 5000 i kostnad annehvert år, noe som er et rimlig relistisk estimat IMHO. Og man må jo kjøpe nye konsoller for å følge med, med det følger nye håndkontroller minnekort osv. Prisforskjellen blir ikke så stor i praksis, så kan man i tilegg bruke pcen til å se på film, høre på musikk, brenne cder nytte-arbeide, og en masse annet (skrive på forum feks :smile:).AtW du kjøper ikke nye håndkontroller og minnekort ofte, du kjøper ett minnekort i starten og kanskje ett til lenge senere og en ekstra håndkontroll... så kommer ratt, pistol og slikt som ekstrautstyr som ikke er nødvendig. slutt og lure dere selv, pc suger til spill, det er dritdyrt, man blir lurt til og kjøpe masse overflødig (grafikkort), og manipulert til og like pc-spill... jeg vet om 4 pcspill som jeg liker like bra som de ps2 spillene jeg har, og pc spillutviklerne har veldig mye og lære ifra konsollspill utviklere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: du kjøper ikke nye håndkontroller og minnekort ofte, du kjøper ett minnekort i starten og kanskje ett til lenge senere og en ekstra håndkontroll... så kommer ratt, pistol og slikt som ekstrautstyr som ikke er nødvendig. Men poenget er at man må kjøpe dette til hver bidige konsoll man kjøper, mens til pc holder det med å kjøpe det en gang. Quote: slutt og lure dere selv, pc suger til spill, det er dritdyrt, man blir lurt til og kjøpe masse overflødig (grafikkort), og manipulert til og like pc-spill... jeg vet om 4 pcspill som jeg liker like bra som de ps2 spillene jeg har, og pc spillutviklerne har veldig mye og lære ifra konsollspill utviklere. Har ikke spillt så enormt mange ps2-spill, hovedsaklig de mest kjente (tekken tag, doa, gt, mgs2 osv). Men det ser ut som det er samma ulla som PS1, en ENORM mengde middelmådige spill, og noen skikkelig artige som kan telles på en hånd (har ps1 selv). Hvor mange spill fins på PS1 som er skikkelig artige, tekken3 er artig i koselig lag, driver er sjokkerende gøy, ellers er det tynt i rekkende, ff-spillene kunne like gjerne vært filmer så lite gameplay de har, mgs, er jo et av historiens mest overvurderte spill, hva er det egentlig som er så kult med det spillet? Forøvrig har pc bedre grafikk, så mange fler spill at jeg ikke har tall på det, og mulighet til å spille spill fra samtlige konsoller ikke er fra den nyeste genrasjonen. Forøvrig kan jeg være enig med at pc-spillutviklerene kunne lært noen triks fra konsollutviklerne, de er flinke til å brugke grafiske triks som for grafikken til å virke bedre, men noe av problemet er at spillene lages for middels maskiner, da kan de meg high-end kjøre kule grafiske detaljer uten "juks", og da er ikke behovet like stort. AtW Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Ville bare si at tidenes mest solgte spill-serie (Final Fantasy) har alle kommet ut på konsoll-er FF1-3 (NES) FF4-6 (SNES) FF7-9 (PSX) FF10-11 (PS2) Det fins ingen PC-spill som kan måle seg med antall solgte eksemplarer mot disse. Det viser vel hvor bra konsollene er. Lenke til kommentar
Skyrider Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Eller hva med Phantasy star: PS1: SMS PS2,3&4 MGDRV Phantasy Star Online (PSO) Sega Dreamcast PSO2 QC Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 10:39, Skyrider skrev:Eller hva med Phantasy star:PS1: SMSPS2,3&4 MGDRVPhantasy Star Online (PSO) Sega DreamcastPSO2 QC PSO2 på DC også, husk det :wink: Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 02:00, ATWindsor skrev:1 Men poenget er at man må kjøpe dette til hver bidige konsoll man kjøper, mens til pc holder det med å kjøpe det en gang.2 hovedsaklig de mest kjente (tekken tag, doa, gt, Har ikke spillt så enormt mange ps2-spill, mgs2 osv). Men det ser ut som det er samma ulla som PS1, en ENORM mengde middelmådige spill, og noen skikkelig artige som kan telles på en hånd (har ps1 selv). Hvor mange spill fins på PS1 som er skikkelig artige, tekken3 er artig i koselig lag, driver er sjokkerende gøy, ellers er det tynt i rekkende, ff-spillene kunne like gjerne vært filmer så lite gameplay de har, mgs, er jo et av historiens mest overvurderte spill, hva er det egentlig som er så kult med det spillet? 3 Forøvrig har pc bedre grafikk, så mange fler spill at jeg ikke har tall på det, og mulighet til å spille spill fra samtlige konsoller ikke er fra den nyeste genrasjonen.AtW 1 du må kjøpe ekstra utstyr til hver bidige pc du kjøper også... 2 smaken som teller om du liker spillene seff. liker du grafikk så suger jo ps2 og xbox, det er pc som har den beste grafikken, selv om den suger der også. det som irriterer meg med grafikken idag er at alt er teksturer, en murvegg er f.eks. helt flat med en murvegg-tapet på, gjerder og trær om mye slikt er ikke annet enn flate papp klisjeer, en bil er ofte ikke mere enn en kloss med lys, vinduer, vindusviskere, dørhåndtak osv tegnet, kan ramse opp mange flere eksempler. grafikken i dagens spill er elendig, grafikken blir målt i kvaliteten på teksturene, selv med fotokvalitet på teksturene så er grafikkene tiår ifra og være noe bra. eneste grunnen til at jeg liker tekken tag er lei, men det er faktisk en veldig god grunn for meg. jeg liker tilfeldigvis spill på ps2 og kan telle de gode pc spillene på en hånd, dette kunne like gjerne vært omvendt eller gc/xbox, men det er iallefall grunnen til at jeg og mange andre liker ps2. mgs1 har jeg ikke spilt, men mgs2 er det beste spillet jeg har spilt etter sc. 3 har grafikk noe og si? har du sett screenshotene ifra anmeldelsen av medal of honour til ps2? grafikken der er jo dritbra. dessuten er det alltid ett spill rett rundt hjørne med mye bedre grafikk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 09:28, Shicca skrev:Ville bare si at tidenes mest solgte spill-serie (Final Fantasy) har alle kommet ut på konsoll-erFF1-3 (NES)FF4-6 (SNES)FF7-9 (PSX)FF10-11 (PS2)Det fins ingen PC-spill som kan måle seg med antall solgte eksemplarer mot disse.Det viser vel hvor bra konsollene er. Tja, antall solgte og kvalitet har i nødvendigvis noen sammenheng, det fins det så mange eksempler på at man kan fylle et bibliotek, the sims er vel såvidt jeg vet et av de mest solgte pc-spillene, uten at det gjør det bra på noen som helst slags måte. AtW Lenke til kommentar
The man! Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: det som irriterer meg med grafikken idag er at alt er teksturer, en murvegg er f.eks. helt flat med en murvegg-tapet på, gjerder og trær om mye slikt er ikke annet enn flate papp klisjeer. på mange xbox spill (ink. halo) bruker de pixel shaders (tror jeg det het), dette gjør at mange teksturer nesten ser 3D ut. veldig heftig. Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 19:04, The man! skrev:på mange xbox spill (ink. halo) bruker de pixel shaders (tror jeg det het), dette gjør at mange teksturer nesten ser 3D ut.veldig heftig. Og bumpmapping, veldig kult! :smile: Xbox grafikken eier de fleste PC spilla som er ute i dag, lett. :smile: Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: 1 du må kjøpe ekstra utstyr til hver bidige pc du kjøper også... Det er jo det man slipper, man kan overføre utstyret, du ser ikke mange med joysticker, ratt og annet ekstraytstyr på pcer, hvis du ikke selger den gamle så ribber du den og bruker den som server. [ Denne Melding var redigert av: ATWindsor på 2002-06-14 23:29 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå